Een getal zegt niet zo veel

Gestart door Jacques, 03-07-2016 20:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: RayVelcoro op 07-07-2016  14:12 uGefeliciteerd met deze mijlpaal Jacques, ik had eerder al eens geschreven dat ik zeer te spreken ben over jouw manier van beheren/reageren. Ik zelf ben zo'n voorbeeld van iemand die zijn informatie voor 95% van dit forum af heeft gehaald en in no-time heeft geleerd hoe dit edele vak in elkaar steekt. Elk aspect van het proces heeft hier ruim voldoende diepgang. Daar heb je geen gilde voor nodig. Wat dat betreft is brouwen 90% wetenschap, 10% gevoel/fantasie.

Bedankt voor het compliment (dat geldt ook voor andere reacties).

Naar mijn idee is bierbrouwen voor een groter deel gevoel en fantasie. Vergelijkt het met koken. Je kunt hele mooie geavanceerde apparatuur hebben maar als je geen gevoel hebt voor het proces van verhitten en garen en de smaak van de ingrediƫnten en de combinatie daarvan zul je nooit een topgerecht op tafel zetten.
Het mooie is dat het gevoel bij het brouwen ook regelmatig aan bod komt op dit forum. Dit gevoel komt soms aanwaaien maar vaak niet. Je kunt het krijgen door heel veel te brouwen. Daarom raad ik iedereen aan om niet alleen veel te lezen op het forum maar vooral ook veel te brouwen!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.