Haast geen CO2 op fust maar wel op fles

Gestart door Willy-en-co, 25-06-2016 21:41 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willy-en-co

Ik heb nu al paar keer gehat dat er op de fusten witbier haast geen koolzuur zit maar op de fles wel terwel het bier uit de zelfde batch komt. Als ik fles uit de zelfde batch open is er duidelijk een plop( dus goed na gegist op de fles) en als ik het dan netjes uitschenk in een glas is er duidelijk koolzuur aanwezig en proeft het allemaal goed. Maar sluit ik een fust aan in me wunderbar(5liter fust met gummy dop) dat is het gewoon plat witbier. Smaakt veder niet verkeer of bedorven maar is lang niet lekker door dat er haast geen koolzuur in zit. Wat doe ik fout en hoe kan ik toch meer koolzuur in me fusten krijgen. Wel zo lekker voor feestjes en bbq avonden.

Zooms

Dat is nu precies de reden waarom ik (en vele anderen) van de 5 liter vaatjes zijn afgestapt en over zijn gegaan op de sodakegs.

Je hebt bij de gummidop van de 5 liter vaatjes de kans dat er CO2 lekt. Je hebt dan wel nagisting gehad, maar de CO2 is gewoon uit je vaatje weggelopen. Ook na het aanbreken van de vaatjes (als het nagisten wel goed is gegaan) had ik altijd veel last van CO2 verlies.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.