Even voorstellen: Willem

Gestart door wvdbroek, 25-06-2016 17:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wvdbroek

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Willem en ben 45 jaar oud, vroeger op mijn opleiding levensmiddelentechnologie veel geknutseld aan bier en drank maar dat is al zo'n 25 jaar terug. Wil nu graag weer hobbymatig het bier maken weer oppakken. En heb daar eigenlijk ook direct een vraag over. Was van plan om zeer klein te beginnen en als zodanig eens gekeken naar dat pakketje van de hema (brooklyn brewshop) nu was het startpakket uitverkocht maar er stonden nog wel enkele navulverpakkingen. Dus daar 1 van meegenomen. Bij Brouwmarkt dit setje gezien ( https://www.Brouwmarkt.nl/Brouwmarkt-producten/complete-startsets-cat/bierbrouwen/startset-bierbrouwen-pro-plus.html )

De vraag is nu kun je in een gistvat van 31 L wel of niet 6 liter wort vergisten of is deze daarvoor te groot.

Alvast bedankt voor een antwoord.
En succes allemaal met jullie projecten/brouwsels

mvg
W vd Broek

njitsver

Dag Willem,
Welkom op dit prachtige forum.

Het is perfect mogelijk in zo'n gistvat de gisting te voltooien.
Er zet zich immers een laagje koolzuur bovenop het jongbier bij het vergistingsproces.
Enkel bij een lagering (dus bij het scheiden van je jongbier van de uitgezakte gist) dien je rekening te houden met zo weinig mogelijk kopruimte. Dit omdat de koolzuurproductie dan geen wenselijk 'koolzuurdeken' meer geeft.

Vriendelijke groet en brouw ze  :brouwen:


wvdbroek

Lagering gaat zo als ik het gelezen heb plaatsvinden in de fles dus dat moet dan goed komen. Bedankt voor uw antwoord!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.