FOTOS hobbybrouwen dag

Gestart door MO, 15-10-2005 20:55 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MO


MO



















Zie ook de foto's van Jacques

(klik op de foto om de volledige slideshow te zien)




Zie ook de foto's van de installatie van Jos (klik op de foto voor het starten van een diashow):


.

En nog een aantal foto's gemaakt door Jos (klik op de foto voor het starten van een diashow):



En hier dan (uiteindelijk) de foto's die Edwin gemaakt heeft. Je moet soms je kop even draaien, want ik (Edwin) heb nu even geen zin meer in het omdraaien van de foto's. Ik ben daar niet zo handig in... :-[


Jokke

Mo, wat is er afgebeeld op de 5de foto van je eerste bericht? Die met die boormachine op. Een of andere pomp, of is het iets totaal anders?

 :degroeten:

MO

dat is een RIMS. Ik heb geprobeerd de uitleg te volgen maar dat lukte niet. Een heel ingenieus systeem. De brouwer/bouwer heeft beloofd volgend jaar weer te komen en er mee te brouwen. Nu stond hij er alleen voor de show.

Iets anders: half tien, zaterdagavond, een uur of tien geleden dronk ik mijn eerste biertje. Was blij dat mijn aangeslagen fust stormbier na een week voor geen greintje was verzuurd.
Ik doe nu de afwas met Interpol op de koptelefoon. Gelukschoten tintelen door mijn lichaam. Wat was het een geslaagde dag! Volgend jaar wordt het nog mooier/beter/drukker etc

Hopmans

't was gezellig hè Mo?
Het stormbier is goed te drinken.
De Nothinghamsmaak vind ik bij dit bier wel goed op zijn plaats.
Lekker hoor.

 :degroeten:

Edgar

Citaat van: Hoppie op 15-10-2005  22:13 uHet stormbier is goed te drinken.
De Nothinghamsmaak vind ik bij dit bier wel goed op zijn plaats.
Lekker hoor.

Is dat dat enige flesje dat ik je heb moeten afstaan...? Wrijf het er maar in!

Gelukkig heb ik van Edwin nog 2 flesjes abrikozenbier kunnen krijgen anders had ik dat ook moeten ontberen... (Oké effe zielig doen, beetje moe na de rit)

Het was, van wat ik ervan heb meegekregen, inderdaad erg geslaagd. De discussie werd buitengewoon vaardig geleid en gevoerd, de bieren waren erg interessant en de bruine rooie bonen waren ronduit schitterend.

Jacques

Ook ik vond het een bijzonder geslaagde dag. Niet in het minst omdat ik geen enkele verantwoordelijkheid op me had genomen voor de organisatie van deze dag. Mijn complimenten voor de wijze van opzet en de uitvoering!

gelfling

Leuke slideshow! Jammer dat we er niet waren.
Is nog ergens na te lezen welke discussiepunten er waren?

Wil

hé Jokke,
Volgens mij is het gewoon een slangenpomp. Hij is dan wel in 3 voud uitgevoerd (3x blauwe unit).
Gr. Wil

Edgar

Mooie foto's, mannen.  :duimop:

Adrie

Geslaagde foto's van een geslaagde dag. De opkomst overtrof mijn verwachtingen, evenals het weer. Leuk om de installatie van Jos eindelijk eens in werking te zien en bij de brouwende mannen van rivierenland was het zoals gebruikelijk beregezellig. Ons bier is schoon op gegaan (toch 50 liter in totaal). De forumdiscussie vond ik absoluut een topper. Ook leuk trouwens om professionele brouwers tussen de bedrijven door aan te kunnen spreken en ons bier te laten proeven. Ook professionele brouwers zijn sympathieke, enthousiaste mannen die bereid zijn om te helpen waar ze kunnen, zo bleek vandaag. Volgend jaar weer!

jdijk

 geslaagde dag en veel bekijks gehad bij de installatie, jammer dat ik het een en ander gemist heb doordat ik zelf moest brouwen.
was wel een zeer geslaagde en gezellige dag.
gr,

Jos

 :proost2:

Johannes

Prachtige foto's! Hoe kan het ook anders met zo'n mooie dag, hobbybrouwers onder elkaar, altijd gezellig en leuk om weer nieuwe forumgezichten te ontmoeten. Ik ben blij dat ik het heugelijke feit mag meedelen dat een van mijn vrienden die gisteren ook aanwezig was,
definitief besmet is met het brouwvirus! Hij staat nu in de pan te roeren op mijn pico-installatie!

:degroeten:

Johannes

Edgar

Dat moet Appie zijn. Doe 'm de groeten!

Johannes

Nee, die andere lange kerel, stekelhaar en ringbaardje. Is zelf afgestudeerd als chemisch analist, je had z'n ogen moeten zien toen ik laatst het woord 'chloorfenol' zei  :D hij is zeer geinteresseerd in het brouwen dus heb ik vanochtend aangeboden om zelf eens te brouwen en dat zag 'ie wel zitten.. Mochten er nog mensen zijn die wat 2ehands spulletjes hebben laat het me weten!

Ik zal Appie de groeten doen,

:degroeten:

Johannes

Edgar

Ja, nee, als 'ie niet gaat brouwen hoef je 'm ook de groeten niet te doen ;D

Leuk dat er weer een brouwer bij is.

 :degroeten:

Jacques

Edwin vroeg het volgende.


de dag was echt een enorm succes! Ikzelf heb ook nog een stapel foto's, maar die komen een fractie late. Het zijn er namelijk 35 en dat hier in deze thread gooien lijkt me geen slim idee. Ik moet dus nog even bij Jacques te raden gaan hoe hij die mooie slideshow online heeft staan.


Het antwoord is heel simpel. Je vraagt een gatis account aan bij Photobucket.com (http://photobucket.com). Ze hebben een tutorial zodat je snel alles kunt vinden.
Werkt prima. Naar de reclame moet je gewoon niet kijken.

Drents Hopbier

Citaat van: jacbier op 16-10-2005  20:59 uHet antwoord is heel simpel. Je vraagt een gatis account aan bij Photobucket.com (http://photobucket.com). Ze hebben een tutorial zodat je snel alles kunt vinden.
Alleen jammer dat de foto's maar 250 Kb mogen zijn. Nu moet ik al mijn foto's resizen.

Hans Hans

Edgar

Dat gaat héééél gemakkelijk met Irfanview. www.irfanview.com

File >> Batch Conversion

Menno

Ik wil de 4 Broeders EN Martin complimenteren met de heerlijke Kölsch en Stormbier, ze waren allebei heerlijk! Helaas heb ik het bokbier niet geprobeerd, achteraf waarschijnlijk een groot gemis! :biersmile:

Ik vond het een leuk en aangenaam gebeuren, zeker om ook de gezichten van forum-leden te kunnen koppelen aan de nick-names. Jammer vond ik dat ik pas bij vertrek kennis heb gemaakt met Hoppie  (:'(), had graag een biertje met je gedronken!

Verder heb ik heel erg veel schik gehad met de stellingen tussen de pro's en de hobbybrouwers. Vooral als er na één zin een hoop mensen gingen staan... ;)

Ik heb het naar mijn zin gehad en kijk uit naar een volgende bijeenkomst! :hoera:

Hopmans

CiteerJammer vond ik dat ik pas bij vertrek kennis heb gemaakt met Hoppie, had graag een biertje met je gedronken!

Snif   :'(

Ach, andere keer beter.  :biersmile:

De eerste lezing heb ik trouwens gemist.
Weet iemand nog in vogelvlucht de belangrijke punten?

 :degroeten:

MO

Frans vertelde een misschien wat taai verhaal over wat er komt kijken bij het opstarten van een professionele brouwerij. INclusief wettelijke verplichtingen en dergelijke. Ik heb zelf maar een paar stukjes van de lezing gevolgd. Het was geen brouwtechnisch verhaal, meer een organisatorische/wettelijke presentatie.

Eduard

Het ziet eruit alsof jullie een mooie en interessante dag hebben gehad! Het is jammer dat het in Noorwegen allemaal op een wat kleinere schaal plaatsvindt, waar eigenlijk het nationaal kampioenschap thuisbrouwen als enige echte gelegenheid dient om medebrouwers te ontmoeten. Alhoewel, binnenkort is er een bokbierfestijn, daarover later meer.

Edwin

Ha mannen :proost:

Ik heb ook mijn foto's online gekregen. Ze staan nu in het tweede bericht van MO, naast de andere foto's. Hier zitten ook enkele foto's bij die binnen zijn genomen en soms moet je je kop even draaien. Ik dacht dat ik ze goed had gezet, maar sommige foto's zijn toch niet gedraaid in de presentatie.

Edwin

Gio

Ook ik vond het een erg geslaagde dag!
ondanks het feit dat ik een jetlag had, was net terug uit Roemenie en ter gelijk op doorreis naar Belgie (crisisschema). En daarbij was ik met de auto en heb maar twee volledige glazen bier heb gedronken (wel her en der wat geproefd natuurlijk) Maar vond het leuk om koppen en nicknames te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen.

ben de vlg keer er weer bij !





 
 

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.