Jacques, je hebt helemaal gelijk, maar een gilde heeft een klank, waar ook buitenstaanders zoiets hebben nou daar hebben ze kennis en die kennis dragen- en geven ze door.
Vereniging klinkt als lekker drinken met vrienden en groepjesgeest.
Ik zit ook in een duivenvereniging, nou de 1 mag de ander niet en het lijkt allemaal peace en vree... dat is niet zo, de een kan bij de ander 't bloed wel drinken en je leert er niets.
Bij een vereniging heb je altijd het win-verlies aspect, iemand de schuld geven als het mis gaat.
Kijk zoals hier wat je samen hebt opgericht, er vallen soms wat woorden, maar over het algemeen wordt hier met respect met elkaar gesproken en omgegaan, denk ook talloze vriendschappen, elkaar helpen vooruit te komen, meedenken.
Dan mag er gerust over gesproken worden dat jullie de Hobbybrouwers GILDE hebben opgericht.
Hier leren de oudere brouwers de jongere (beginnende) brouwers de fijne kneepjes van het vak.
Dat is iets prachtigs, daar mag je verdomd trots op zijn.
Ik vind het een mooi etiket Underdike, ik loop maar te klooien met diverse programma's en plaatste er een paar en ik was blij met de kritiek, maar ik leer nog steeds.
Denk toch dat GILDE een pakkend woord is, waarbij je meer respect afdwingt naar de buitenwereld toe.
Net zoals Doktoren in een Maatschap plaatsnemen als je de kennis hebt, ook een woord uit vervlogen tijden, maar respect afdwingt naar de wereld er buiten en er binnen.
Maar Jacques en mede oprichters jullie hebben iets moois op de wereld gezet,