Stikstofpatronen

Gestart door jank, 14-05-2016 21:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jank

Ik vroeg mij af, kun je ook stikstofpatronen van 16 gram kopen?

beermenke

Ja genoeg, ff googlen

jank

Ik bedoel stikstof en geen CO2-patroon

abroeders

Ja, volgens mij worden die ook voor slagroom-spuitbussen gebruikt. Zoek maar eens op slagroom patronen.

Jelchem

Eventjes langs de plaatselijke blokker. Daar hebben ze ze als het goed is voor slagroomspuiten.

Dit is echter wel distikstofmonoxide oftewel N2O dus er is wel zuurstof aanwezig

Paard

Ja die gebruik je beter alleen voor slagroom.

Serge VL

Citaat van: Paard op 25-05-2016  11:40 udie gebruik je beter alleen voor slagroom.
Of om je heel kortstondig snel dronken te voelen, maar dan moet je alleen al aan het bier ruiken  :P
Neen geen N2O in bier.

12 gram N2 patronen vind je mogelijk hier http://www.vinotemp.com/View.aspx/5064/12-Gram-Nitrogen-Cartridges-(5-Pack)

Jacques

Citaat van: Serge VL op 25-05-2016  12:15 u12 gram N2 patronen vind je mogelijk hier http://www.vinotemp.com/View.aspx/5064/12-Gram-Nitrogen-Cartridges-(5-Pack)

Die zijn wel erg duur...


Serge VL

Citaat van: Jacques op 25-05-2016  23:01 uDie zijn wel erg duur...
'Tja voor zulke patronen is er maar een kleine markt (lees wijn freaks)
Als het moet dienen om zoals bij Guinness of bij Orval een deel van je carbonisatie te vervangen door N2 gas om een zachte schuim te hebben lijkt het mij beter koop om een hervulbare N2 fles aan te schaffen  :weetniet:

Jacques

Citaat van: Serge VL op 25-05-2016  23:51 u'Tja voor zulke patronen is er maar een kleine markt (lees wijn freaks)
Als het moet dienen om zoals bij Guinness of bij Orval een deel van je carbonisatie te vervangen door N2 gas om een zachte schuim te hebben lijkt het mij beter koop om een hervulbare N2 fles aan te schaffen  :weetniet:

Dat is qua prijs inderdaad een veel betere optie.

12 liter kost bijvoorbeeld bij Hinmeijer € 121,83 http://www.hinmeijer.nl/product/122135/stikstof

lupulus

Zojuist kwam ik hier op terecht. Misschien is dat weer een betaalbare optie inmiddels.
https://www.horecaland.nl/product.php?productid=4023&cat=0&page=

lupulus

Ik zie nu dat je minimaal 36 doosjes moet bestellen  :( Misschien een idee om met een groepje aan te schaffen? Ik heb voorlopig aan 6 doosjes genoeg. Nog 5 leden die hier hetzelfde over denken? We komen dan op ongeveer 25 euro uit voor 60 patronen.

Richard3

Ex BTW verwacht ik

Johan_vL

N2O patronen, koop ik voor mijn slagroomspuit bij de MAKRO, maar dan heb je wel een pas nodig om binnen te komen natuurlijk, maar misschien ken je iemand met MAKRO toegang.

brew on! :brouwen:

hansHalberstadt

Ben wel benieuwd hoe het bier eruit ziet in het glas met stikstofoxide getapt. Dat is iets anders dan stikstof, maar misschien levert het ook wel iets interessants op. 

Pimmels

Volgens mij net als klederbier uit het café.
Kleinere belletjes, en naar mijn smaak vlak en minder fris...

Brouwerij De Stichting

Kan best lachen worden met N2O.  ;D

EBC

Hoe ga je dat tappen dan? Enkel N2 als drijfgas gaat geen Guinnessschuim opleveren.

hansHalberstadt

Citaat van: EBC op 19-07-2019  08:50 uHoe ga je dat tappen dan? Enkel N2 als drijfgas gaat geen Guinnessschuim opleveren.
Nee geen N2 maar N2O dus ipv koolzuurcilinder. N2O zal dan wel deels in je bier oplossen, net zoals het oplost in de slagroom van de slagroomspuit. Wat het oplevert weet ik niet, maar vast leuk om een keer te proberen. Snap niet dat al niet meer mensen dat hebben geprobeerd. volgens mij zie je ook dat de term 'stikstof/ N2' en 'stikstofoxide /lachgas N2O' onterecht door elkaar gebruikt worden zonder het te beseffen. Maar zijn 2 compleet verschillende stoffen.

EBC

Los van het soort gas ...

Een tap voor Guinness perst het bier onder relatief hoge N2 druk door een plaatje met kleine gaatjes. Op die manier wordt het schuim gevormd. Dat komt maar zeer beperkt door een N2 oplossing.

lier

Pas wel op met pure stikstof, 1 volle teug stikstof en het is einde oefening dan ben je gewoon dood.

Daarom wordt het in slagroomspuiten ook niet gebruikt, die O zit er niet voor niets in.

En voor iedereen hier over me heen valt het gebeurt wereldwijd jaarlijks regelmatig dat iemand daar aan overlijd ook al is de kans klein.

Brouwerij De Stichting

Voor slagroomspuiten wordt N2O gebruikt, wat iets heel anders is als N en O (eigenlijk N2 en O2) los van elkaar. Van het inademen van een flinke teug stikstof (N2) ga je echt niet gelijk dood zolang je daarna weer gewone lucht met zuurstof inademt. Voor CO2 geldt trouwens hetzelfde. Van een beetje CO2 ga je niet dood, maar van te vaak, te veel of te lang in een te hoge concentratie wel degelijk!

hansHalberstadt

Citaat van: Brouwerij De Stichting op 19-07-2019  14:06 uVan het inademen van een flinke teug stikstof (N2) ga je echt niet gelijk dood zolang je daarna weer gewone lucht met zuurstof inademt.
Het probleem is dan dat je niet meer beseft dat je daarna nog moet ademen. Dat is het verraderlijke van stikstof. Wel gevaarlijk dus.

Brouwerij De Stichting

Oké, dat wist ik niet. Schijnbaar heet het niet voor niks STIKstof dan.

hansHalberstadt

Citaat van: Brouwerij De Stichting op 19-07-2019  20:31 uOké, dat wist ik niet. Schijnbaar heet het niet voor niks STIKstof dan.
Lees dit maar eens:
https://nos.nl/artikel/2030922-oklahoma-kiest-stikstof-als-executiemiddel.html
Na het inademen van pure stikstof verliest de terdoodveroordeelde binnen tien seconden het bewustzijn, om enkele minuten later te sterven.
Iedereen is dus gewaarschuwd bij het werken met stikstof.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.