Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Abraham  (gelezen 688 keer)

Offline BramvanHeusden

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: se
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Abraham
« Gepost op: 06-05-2016 12:55 u »
Even voorstellen.
Ik ben Bram en ik ben dit jaar, na een cursus die ik tien jaar geleden succesvol heb afgerond, eindelijk aan brouwen toegekomen.
Ik had er in Nederland geen ruimte, en eigenlijk ook geen tijd, voor maar sinds onze emigratie naar Zweden heb ik van beide genoeg. Het moge duidelijk zijn dat ik inmiddels met pensioen ben.
Mijn brouwinstallatie bestaat uit een Braumeister 20 liter en een Fastferment conisch gistvat.
Mijn eerste biertje met die installatie is gelukt!
Ik ben eenvoudig begonnen met een moutpakket (Blondie van Brewferm) en het smaakt prima.
Verder heb na die eerste keer wat dingen efficiŽnter en gemakkelijker gemaakt. Bijvoorbeeld een soort portaalkraantje van hout met twee katrollen om de moutkoker, want na brouwen zo'n 10 kilo, met wat minder tillen uit het vat te hijsen.
Verder ben ik nu aan 't testen met een zelfgebouwde gistkast waarin ik met behulp van een STC-1000 mijn hoofdvergisting op een constante temperatuur kan laten verlopen.
O ja, voor ik het vergeet, ik heb als brouwersnaam 'Abraham' aangenomen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline mbroek

• Super lid
  • Land: nl
  • Hoe verder je gaat, hoe langer de terugweg.
    • Huisbrouwerij St. Chiellus
Re: Abraham
« Reactie #1 Gepost op: 06-05-2016 13:14 u »
Welkom Bram,

Een mooie hobby erbij voor je pensioen, daar kun je wel wat uurtjes in kwijt. Straks lekker wat eigen receptjes bedenken of bestaande recepten aanpassen maakt het nog leuker.

Chiel

Tags: