Pale ale chocolade

Gestart door braaf, 01-05-2016 21:08 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

braaf

Hallo brouwcollegas.
Normaal gesproken gebruik ik chocolademout bij het brouwen van mijn stouts.
Nou was de chocolademout uitverkocht bij Brouwmarkt en heb ik als vervanger pale ale chocolade mout besteld. Nu zit ik me eigen af te vragen of dat wel een juiste beslissing is geweest.
Wat denken jullie. Ik hoor het graag van jullie.

mbroek

Geroosterde gerst gaat ook prima in een stout.

braaf

Die gebrande gerst ga ik ook een keertje proberen want dat hen ik al vaker gehoord.
Maar wat vindt je van de pale chocolate malt. Kan ik die als vervanger gebruiken van de gebruikelijke chocolademout.

mbroek

Citaat van: braaf op 02-05-2016  06:14 uDie gebrande gerst ga ik ook een keertje proberen want dat hen ik al vaker gehoord.
Maar wat vindt je van de pale chocolate malt. Kan ik die als vervanger gebruiken van de gebruikelijke chocolademout.

Die heb ik nog nooit gebruikt, dus ik kan je daar helaas niet mee helpen.

RienP

Pale chocolade mout is minder gebrand, dus zal een lichtere en minder gebrande Stout geven. Om het enkel te gebruiken in een stout is het eigenlijk te licht.

Sjaak_Deventer

Geeft een heerlijke chocolade achtige smaak. Het is mijn favoriete chocolademout. Zoals RienP al aangeeft is deze lichter. In combinatie met andere gebrande mouten kan deze heel goed in een stout.

Ik heb deze laatst nog gebruikt voor de porter van de Brandwedstrijd.

Jacques

Citaat van: braaf op 01-05-2016  21:08 uHallo brouwcollegas.
Normaal gesproken gebruik ik chocolademout bij het brouwen van mijn stouts.
Nou was de chocolademout uitverkocht bij Brouwmarkt en heb ik als vervanger pale ale chocolade mout besteld. Nu zit ik me eigen af te vragen of dat wel een juiste beslissing is geweest.
Wat denken jullie. Ik hoor het graag van jullie.

Omdat hij lichter gebrand is kun je er meer van gebruiken. Dit versterkt de chocoladesmaak.
Het is overigens heel interessant om andere mouten te gebruiken dan je gewend bent. We maken ons vaak druk over hop en gist. Mout is een beetje het vergeten ingrediënt. Ten onrechte naar mijn mening. Mout is de bodem en de ziel van je bier!

braaf

Goedemorgen..
Ik ga een deze dagen mijn recept aanpassen op de pale chocolate.
Ik heb nog wel wat chocoladolade mout in huis deze ga ik dan maar samen combineren.
Ik laat het jullie weten, en dan hoor ik graag of het wat is.

Bedankt voor jullie reacties.

Lange Möpper

Citaat van: Jacques op 02-05-2016  22:02 uWe maken ons vaak druk over hop en gist. Mout is een beetje het vergeten ingrediënt. Ten onrechte naar mijn mening. Mout is de bodem en de ziel van je bier!

Amen...

Ben het in deze volledig met je eens Jacques.

Jacques

Citaat van: Lange Möpper op 26-08-2017  15:00 uAmen...

Ben het in deze volledig met je eens Jacques.

Binnenkort gaan we het zien wat mout betekent bij de forumwedstrijd die heel binnenkort wordt gestart.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.