Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuw, een koelkast met ingebouwde bier tap  (gelezen 4904 keer)

Offline Hans (Lagos)

• Super lid
  • Land: es
  • Blichmann Assisted Brewing member
    • Mijn brouwzaal
Nieuw, een koelkast met ingebouwde bier tap
« Gepost op: 12-10-2005 14:35 u »
Wat vinden jullie van deze koelkast met ingebouwd vat en biertap ? staat bij neckermann.com

http://www.neck.nl/index1.mb1?set=produkt&p_id=10538318

Gr. Hans

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Muifelbrouwerij
Re: Nieuw, een koelkast met ingebouwde bier tap
« Reactie #1 Gepost op: 12-10-2005 14:52 u »
oooooooooooh, maar 800 euri. Geen geld!

Offline EBC

• Super lid
  • Land: be
  • Beer blings us together.
    • Perron Bieren
« Reactie #2 Gepost op: 12-10-2005 15:54 u »
Zodra mijn huidige koelkast het begeeft, dan weet ik wel hoe de nieuwe eruit gaat zien...
Ik vind het een fraaie oplossing!
  :hoera:

Offline EBC

• Super lid
    • Perron Bieren
« Reactie #3 Gepost op: 12-10-2005 16:06 u »

Offline Hans (Lagos)

• Super lid
    • Mijn brouwzaal
« Reactie #4 Gepost op: 12-10-2005 19:15 u »

- Geen drukvariatie, dus optimaal tapresultaat.
 - Lange houdbaarheid, tot wel 28 dgn *.
 - Juiste biertemperatuur door thermostaatsturing met micro - processor.
 - Handhaaft de natuurlijke koolzuur balans van het bier met eigen CO2 systeem dat per biermerk instelbaar is.
 - Mechanisch kinderslot

* in combinatie met wecomatic plug voor optimale aanslag van biervat

Wecomatic plug? Het lijkt mij sterk dat een vaatje op koolzuur druk zo lang goed blijft als bij de Beer .T en de Perfect D.

Offline EBC

• Super lid
    • Perron Bieren
« Reactie #5 Gepost op: 12-10-2005 20:24 u »
Ik zou niet weten waarom het bier slecht zou worden...op cafe is het niet anders.

Je kan deze vaatjes gemakkelijk zelf reinigen. De vaatjes met inwendige platic zak van PD en BT kan je niet echt goed schoonmaken. In een vacuum zak blijven altijd restjes achter...Dus voor de thuisbrouwer is dit een mooie oplossing.

Ik gebruik de vaatjes al geruime tijd en de kwaliteit is geweldig.

Offline Menno

• Super lid
  • PINT moet GROTER!
« Reactie #6 Gepost op: 12-10-2005 23:54 u »
WERELDS!

Nu een gewetensvraag: een koelkast met een ingebouwde ijsblokjes-apparaat, óf deze??? :engel:

Offline Hans (Lagos)

• Super lid
    • Mijn brouwzaal
« Reactie #7 Gepost op: 13-10-2005 00:19 u »
Ik zou niet weten waarom het bier slecht zou worden...op cafe is het niet anders.J

Wat ik van een café baas vernam is dat een vat binnen een week leeg moet zijn omdat hij anders echt minder wordt, waar of onwaar? Ik zit in het café gelukkig verder alleen maar aan de kant van de cliënten.

Offline Henk oet Paiz

• Super lid
  • Brouwerij Maallust - "Met toewijding gebrouwen"
    • Fanclub van het bier van Henk
« Reactie #8 Gepost op: 13-10-2005 09:26 u »
Inderdaad een prachtig ding, jammer dat wij recent een nieuwe koelkast hebben gekocht, nu gaat het mij zeker niet lukken om het thuisfront over te halen. :'(

Hoe zit het trouwens met het schoonmaken van de tap (en slang) na gebruik, dat zou je toch elke dag moeten doen of niet?

Groeten,

Henk  :proost2:

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #9 Gepost op: 13-10-2005 09:53 u »
een week is nog vrij lang, na een paar dagen moet een fust toch wel leeg zijn. een zuurtje zit er zo in.

Offline Silvio

• Junior lid
  • **
  • Bier goed,al goed!
« Reactie #10 Gepost op: 13-10-2005 11:41 u »
Inderdaad, een prachtig ding.Zit er serieus over te denken er een aan te schaffen moet toch een ander maar wat doen die vaatjes in de winkel? Oh ja en aangezien er maar vijf liter in gaat, is de discussie hoelang het bier goed blijft mijn inziens een tikkeltje overdreven.

Offline EBC

• Super lid
    • Perron Bieren
« Reactie #11 Gepost op: 13-10-2005 14:31 u »
Over de houdbaarheid...Ja natuurlijk wordt het bier langzaamaan minder lekker. Maar dat moet met de PD en BT ook zo zijn. Er is weinig verschil als je de vaatjes van binnen bekijkt. Daarnaast wordt het bier koud bewaard, dat is een gemiddelde kroeg niet zo. En zuurtjes? Die komen alleen voor bij vieze cafe's, als men goed zorgt voor de vaten en de aansluitkoppen, dan zal dat geen argument zijn. En het is wat Silvio zegt: 5 liter dat zijn maar net 13 glaasjes bier. Die hoeven voor mij echt geen 28 dagen goed te blijven.

Wel belangrijk voor mij als amateurbrouwer is de mogelijkheid van het gebruik van de installatie met eigen bier. Dat kan met de HomePub veel beter dan met de PD en BT. De 5 liter vaatjes zijn gemakkelijk te reinigen en et vullen. Dat lukt niet, of moeizaam en slechts met een behoorlijk infectierisico met de PD en BT.

Daarbovenop gebruikt de HomePub minder energie dan de PD en BT en daarvoor 'krijg' je er ook nog een koelkast én vriezer bij!

Ik heb de HomePub vandaag bekeken bij de It's. Mooi ding hoor.

Offline Edgar

• Super lid
« Reactie #12 Gepost op: 13-10-2005 16:03 u »
5 liter dat zijn maar net 13 glaasjes bier.

0,38 l per glaasje? Een getapt glaasje zou ik juist iets kleiner maken: 0,25 liter of zo. Maar da's een kwestie van voorkeur natuurlijk.

Kan je de biertemperatuur apart instellen? Het lijkt daar niet op; speciaalbier van 5° lijkt me niet altijd ideaal. Chique systeem, maar met in een aparte aftandse bierkoelkast op 10° in de bijkeuken kan je ook zo'n systeempje fabrieken. Toch?

Tags: