[PROBLEEM] Perfectdraft

Gestart door yok, 11-10-2005 22:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yok

Vandaag mijn perfectdraft gekocht, allemaal hardstikke leuk. Fustje van Juup erin gekwakt en gaan koelen. Ging allemaal goed tot net, op een gegeven moment zag de temp. indicator knipperen: Niet goed aangesloten of zo. Nu opnieuw aangesloten, deed het even (10 sec.) goed en daarna krijg ik een enorm k**lawaai, en springt de temp. indicator op groen en krijg ik geen inhoud te zien. Dit betekent dus dat dat tapding niet goed op de fust is aangesloten, terwijl ik al 20x precies de goede stappen heb gevolgd. Hij stond 4 uur te koelen en was 15 graden.

Weet iemand de oplossing? Ik heb al op de site, in het boekje etc etc. gekeken, en ik weet het nog steeds niet.

 :idea:

aanpassing MO: er wordt hier niet gevloekt

Menno

Ik heb recentelijk aan de 'jongens' van Philips gevraagd wat de grote voordelen (i.v.m. twijfel in aanschaf ) van de PerfectDraft waren t.o.v. de Beertender. Dit is hun reactie:

CiteerIntern koelsysteem: De PerfectDraft heeft een geïntegreerd koelsysteem dat het bier op een constante perfecte taptemperatuur houdt. De koeltijd voor een biervat op kamertemperatuur is ongeveer 15 uur. De eerste twee glazen bier met de juiste temperatuur kunt u drinken na 8 uur. Het plaatsen van de vaten in een koelkast is bij het PerfectDraft systeem dus niet nodig.

Displays: De PerfectDraft beschikt over een display waarop de temperatuur en de inhoud van het fust worden weergegeven.

Front loader: De PerfectDraft opent aan de voorzijde, i.p.v. de bovenzijde, waardoor het fust eenvoudig te installeren is en waardoor het mogelijk is om het apparaat onder uw keukenkastjes te zetten.

Materiaal: De fusten zijn gemaakt van aluminium (metaal) ipv kunststof (plastic). Eén van de belangrijkste karakteristieken van aluminium is dat het bier hierdoor verser en langer houdbaar blijft.

Inhoud: De fusten hebben een inhoud van 6 liter i.p.v. 4 liter. Een fust van 6 liter staat gelijk aan 24 glazen van 25 ml of 18 glazen van 33 ml.

Consumentenadviesprijs: De consumentenadviesprijs voor de PerfectDraft is EUR 199,-. De consumentenadviesprijs voor de Beertender ligt tussen EUR 199,- en EUR 249,- afhankelijk van het model.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.perfectdraft.nl

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Olga Tuin

Philips Consumer Care

Tel.: 0900-8407 (€ 0.20 per minuut)

Gezien hun reactie ben ik t.o.v. je vraag niet veel wijzer. Probeer het verkooppunt en refereer aan je garantie! :lessmile:

Persoonlijk denk ik aan een technisch probleem...

Bruyn

Hoi Yok,

Heb dit probleem ook gehad met mijn eerste vatje jupiler op de perfect draft.

Beste is de volledige kop terug van het vat afnemen, nogmaals goed vast erop te drukken, en bij het plaatsen van het vat in de perfect draft ervoor te zorgen dat het tot op de millimeter aansluit. Anders krijg je de problemen zoals je beschreef.

Heb nu al zo'n 5 vatjes met de perfect draft getapt en gaat prima.

Greetz,

Bruyn :pan:

Hermax

Dat klopt.
Het moet er echt perfect op geplaatst zijn, anders krijg je problemen met de uitlezing van de voorraad bvb (staat op 'leeg' terwijl je nog maar 1 glas hebt getapt bvb), en/of zuigt ie om de 2 minuten of zo wat lucht aan (telkens weer dat ellendige lawaai dus).

Uithalen, goed aandrukken en terug plaatsen lost het meestal op.
Ik heb er in ieder geval geen problemen meer mee.

Nol de Brouwer

Ik heb de tap nu een paar dagen in huis. Klopt het dat de ventilator echt dag en nacht aanstaat, en dat hij niet uitgaat als het bier op temperatuur is? Er zit ook ligte ijsvorming rond het fust.

Groetjes,

Nol

Johannes

Nol,

Heb je dit gelezen ?

Johannes

Nol de Brouwer

Oke dat bedoel ik niet het gaat niet om de compressor maar om de ventilator van het koelsysteem. DIe blijft continue draaien. de compressor doet het alleen even als je aan het tappen bent.

Nol

Koenzie

CiteerIk heb de tap nu een paar dagen in huis. Klopt het dat de ventilator echt dag en nacht aanstaat, en dat hij niet uitgaat als het bier op temperatuur is? Er zit ook lichte ijsvorming rond het fust.

Groetjes,

Nol


Bij mij blijft hij ook gewoon aan, hij slaat niet af of zo.




Johannes aanpassing ivm vraag gesteld in 2 topics

Nol de Brouwer

En heb je dan ook dat er wat ligte ijsvorming rondom het vat zit?

Koenzie

Citaat van: Nol de Brouwer op 26-10-2005  09:30 uEn heb je dan ook dat er wat ligte ijsvorming rondom het vat zit?

Neej, daar heb ik geen last van, maar denk dat dat wel heel licht gebeurt is want toen ik mijn vaatje eruit haalde was het goed nat van de condens in het apparaat

Nol de Brouwer

Ik heb hem inmiddels omgeruild (Kijkshop) en heb nu een nieuwe die geeft geen ijsvorming. Het bier is beter, die ander was echt veel te koud. Het was wel vreemd overigens dat de temperatuur meter niet lager ging dan 3 graden. Hij meet dan vast bovenin, het ijs zat namelijk onderin. Zowel voor als achter bleek later.
 :beersmiley:

Koenzie

Citaat van: Nol de Brouwer op 02-11-2005  12:48 uIk heb hem inmiddels omgeruild (Kijkshop) en heb nu een nieuwe die geeft geen ijsvorming. Het bier is beter, die ander was echt veel te koud. Het was wel vreemd overigens dat de temperatuur meter niet lager ging dan 3 graden. Hij meet dan vast bovenin, het ijs zat namelijk onderin. Zowel voor als achter bleek later.
 :beersmiley:

Fijn dat je een nieuwe kreeg (had ook niet anders verwacht)
Bij mij zit er inmiddels een vaatje Bavaria in (niet zelf gevuld)
En ben een vaatje Dommelsch aan het ontleden

Nol de Brouwer

Ik heb hem al opengemaakt, mocht je hem willen hergebruiken dan kan je de zak er beter in laten zitten. Misschien komen er wel zakken op de markt om je eigen gemaakte bier in te doen. Want hoe vaak zou je een zak kunnen  hergebruiken.

B2

Is er al iemand in geslaagd om met succes een perfectdraft vatje te hergebruiken? Het is ons gelukt om een vatje van de biertender te vullen en zullen dit ook op het <a href="http://onk2006.brouwen.nl>ONK2006</a> demonstreren. Nu zou het leuk zijn als er ook iemand kan laten zien hoe dat met de perfectdraft gaat, toch?

proost

Marcel, B2

Martvdm

Iemand enig idee? Mijn perfect draft koelt niet onder de 10 ºC ongeveer. Buiten temp 25 ºC. In de schuur.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.