Bootsman

Gestart door Arend, 21-10-2005 21:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arend

hallo mede Brouwers.

ik werd vanavond gebeld of ik zin heb om bij proeflokaal en brouwerij bootsman te gaan kijken in Rotterdam zuid
is hier wat van bekend bij jullie, naar men zegt moet het een instalatie zijn van circa 150 liter. ik ken helaas hier geen bieren van.

groet Arend :degroeten:

Johannes

dit is wat google (Pint site) er van zegt:

Proeflokaal Bootsman (04-01-2004)
Eind vorig jaar is het Proeflokaal Bootsman in Rotterdam geopend. Het is een initiatief van Peter Raaijen en Leo Heijnen. In het pand aan de Charloisse Kerksingel vindt men een restaurant en een brouwerij in dezelfde ruimte.
Het restaurant heeft een uitgebreide keuken met tweehonderd gerechten op de kaart. Twintig daarvan worden wekelijks geselecteerd en zijn à la carte verkrijgbaar, de andere na reservering.
Het proef- en spijslokaal heeft daarnaast 5 eigen bieren van de tap. Dat zijn de bieren van de Rotterdamse Brouwerij van Peter Raaijen. Die worden geproduceerd bij brouwerij Deca in Woesten (België). Voor experimenten en workshops staat de oude, kleine brouwinstallatie van Peter Raaijen in het proeflokaal opgesteld. Hiermee kan 150 liter bier mee gebrouwen worden.
Belangstellenden kunnen zich aanmelden voor een workshop bierbrouwen (06-51152502). Eerst kan men dan een dag zelf brouwen en na een week of vijf is het eigen bier te proeven tijdens een diner in Proeflokaal Bootsman.
Proeflokaal Bootsman, Charloisse Kerksingel 20-22, Rotterdam.
Open: donderdag en vrijdag vanaf 12:30 uur, zaterdag en zondag vanaf 16:00 uur.
(Bron: Rotterdams Dagblad, Joke Tissot)



Arend



naar men zegt staat het spul helemaal leeg, en zoeken ze een persoon die de boel overneemt en op nieuw opstart.

Arend :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.