Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Martijn  (gelezen 1398 keer)

Offline Desmodue

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Martijn
« Gepost op: 16-04-2016 14:53 u »
Hallo beste brouwers,

Na bijna een half jaar meelezen op het forum zal ik mij toch maar eens voorstellen. Mijn naam is Martijn, 25 jaar en werkzaam als Proces Engineer in de voedingsmiddelenindustrie.

Op de vrij jonge leeftijd van ongeveer 13-14 ben ik in aanraking gekomen met het maken van wijn. Mijn ouders hadden des tijds een hoop druiven in de tuin maar deden er niet veel mee.  De eerste productie was best te drinken maar de derde niet meer omdat ik interesse verloor. Sinds vorig jaar bedacht ik dat het wel weer leuk zou zijn om iets dergelijks te doen. Aangezien de druiven er niet meer waren was het tijd voor iets anders. Zodoende ben ik begonnen met bierbrouwen.

Tijdens mijn opleiding Voedingsmiddelentechnologie hebben we met een practicum al eens bier gebrouwen en de bijhorende theorie tot ons genomen. Ik besloot dan ook om direct te gaan brouwen met granen i.v.p. extracten.

Mijn huidige opstelling is nog vrij simpel, n grote rvs pan voor alles, een grote brander, gist emmer en de nodige meetapparatuur. Helaas is deze week mijn STC1000 overleden dus de klimaatkast is even uit de running. Inmiddels heb ik al wel het e.a. besteld om de welbekende combinatie te maken tussen een Raspberry PI en een Arduino bord. Want naast bierbrouwen ben ik ook altijd met "projectjes" bezig, hierin wil ik wel eens doordraven maar dan is er gelukkig nog een vriendin die mij weer met beide beentjes op de grond zet.

Inmiddels verteld BrouwHulp mij dat ik 12 biertjes verder ben sinds mijn begin (en nog niks door de gootsteen gespoeld!) met op dit moment op fles: Witbier en Bockbier. Het witbier heb ik na de hoofdvergisting opgesplitst in twee delen, bij een heb ik frambozen toegevoegd en de ander zo gelaten. Ook het bockbier is opgesplitst en bij de een heb ik port toegevoegd en de andere helft weer niks aan toegevoegd. Zo kan ik mooi vergelijken wat het verschil is.

Groeten,

Martijn

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline RienP

• Super lid
  • Meer recept-ideen dan tijd om te brouwen.
Re: Even voorstellen: Martijn
« Reactie #1 Gepost op: 16-04-2016 19:37 u »
Welkom Martijn. Volgens mij ben je al heel goed op weg. Geniet van de hobby.  :brouwen:

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Even voorstellen: Martijn
« Reactie #2 Gepost op: 18-04-2016 13:24 u »
Hoi Martijn,

Welkom op het forum! De zaken al prima op rit, dat gaat wel goedkomen :)

Groet,
de TDP

Tags: