Verbeteren Brouwinstalatie van Klarstein RVS elektrische ketel

Gestart door Battum80, 06-04-2016 22:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mbroek

Citaat van: hermjan op 01-08-2016  08:42 uOm de binnenpan omhoog te tillen zat ik hier aan te denken: https://www.2cheap.nl/handtakel-katrol-180kg-hefhoogte-3m-20m-touw.html. In het plafond schroef ik dan een oog en ik zet de ketel eronder.

Er zijn ook takels speciaal voor fietsen, die lijken mij ook geschikt. Maar goed, een katrol aan een plafond is voor mij geen optie omdat ik meestal buiten brouw en het afdak niet geschikt is om dingen aan op te hangen. Dat wordt dus iets anders wat ik los boven de ketel zet.

DrummerItchy

Wat een mooi systeem.
Ik was een tijdje op zoek naar een leuk zelfb(r)ouw project.
En dit voldoet aan mijn verwachtingen.
Ik volg jullie bevindingen en uitvindingen op de voet.

Nu heb ik wel een vraagje:
Welk soort pompje gebruiken jullie?
Hebben jullie misschien een linkje?


mbroek

Citaat van: DrummerItchy op 01-08-2016  11:29 uNu heb ik wel een vraagje:
Welk soort pompje gebruiken jullie?
Hebben jullie misschien een linkje?

Ik heb deze besteld: http://www.banggood.com/DC-12V-Solar-Hot-Water-Circulation-Pump-Brushless-Motor-Water-Pump-p-972393.html

Succes


mbroek


Battum80

Ik ben nog steeds erg tevreden met mijn ketel. Alleen het spoelen gaat me te snel. In mijn eerste post kan je zien dat ik veel grote gaten in mijn binnenpan heb. De reden hiervoor was dat ik in eerste instantie een andere filterbodem in gedachten had. Heeft iemand een idee hoe ik het spoelen kan vertragen?

Sander van Dijk

Citaat van: Battum80 op 09-10-2016  17:30 uIk ben nog steeds erg tevreden met mijn ketel. Alleen het spoelen gaat me te snel. In mijn eerste post kan je zien dat ik veel grote gaten in mijn binnenpan heb. De reden hiervoor was dat ik in eerste instantie een andere filterbodem in gedachten had. Heeft iemand een idee hoe ik het spoelen kan vertragen?
De binnen-ketel minder ver optillen, waardoor het hoogte verschil kleiner is en het spoelen langzamer gaat. Ik gebruik hiervoor een takel.

Ik heb hier zelf een houten frame voor gemaakt en ik gebruik een ratel om de binnenpan cm voor cm op te hijssen.

Sander van Dijk


Jacques

Citaat van: Sander van Dijk op 09-10-2016  17:48 uDe binnen-ketel minder ver optillen, waardoor het hoogte verschil kleiner is en het spoelen langzamer gaat. Ik gebruik hiervoor een takel.

Inderdaad een goede optie. Dat doe ik ook met mijn Braumeister maar dan zonder een takel maar door de moutkorf op de bovenste nokken vast te zetten in plaats van de onderste. Het spoelen gaat hierdoor een stuk langzamer.

mbroek

Citaat van: Battum80 op 09-10-2016  17:30 uIk ben nog steeds erg tevreden met mijn ketel. Alleen het spoelen gaat me te snel. In mijn eerste post kan je zien dat ik veel grote gaten in mijn binnenpan heb. De reden hiervoor was dat ik in eerste instantie een andere filterbodem in gedachten had. Heeft iemand een idee hoe ik het spoelen kan vertragen?

Ik heb denk ik na een tip van jouw kleinere gaten in de bodem van mijn binnenketel geboord, 6 stuks van 8 mm. Als ik de pan er uit til en op een soort van rek zet duurt het nog vrij lang voor de binnenketel leeg is. Spoelen gaat ook mooi langzaam.

Ook het plaatsen van de binnenketel gaat langzaam als de buitenketel al gevuld is, die 6 gaatjes van 8 mm houden nog veel tegen.

Best kans dat als ik eens een bier met veel vlokken brouw dat ik tot de conclusie kom om die gaten te vergroten.

Om het te proberen zou je voor een keer eens een aantal van je gaten kunnen dichten met bouten, moeren en carrosserie ringen.

beermenke

Aan de uitvoer heb ik een dun rvs buisje in de siliconenslang een beetje naar binnen gebogen en iets dichtgeknepen zodat de pomp iets tegendruk heeft en dus altijd wort. Het is helemaal niet erg dat t filterbed aan de bovenzijde verstoort wordt. Ik heb een iwaki md10
Werkt prima. Indien de pomp de ketel dreigt leeg te trekken dan hang ik de binnenketel iets hoger maar zorg er wel voor dat mijn maisch niet droogvalt. Ik pomp continue rond.

mbroek

Ik heb er ondertussen 12 gaten van 10 mm in zitten, en ga er van de week nog 6 bij boren.

Op de afgaande slang van de pomp heb ik zo'n (ik ben de naam kwijt) verstelbare klem zitten om de slang wat dicht te knijpen.
De binnenketel iets optakelen met een mooi takeltje gaat bij mij nog niet, dus knijp ik de pomp maar wat als het nodig is.


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.