Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nagaan vervanging hopsoort mbt van brouwsoftware  (gelezen 4214 keer)

Offline @

• Senior lid
  • Land: nl
Nagaan vervanging hopsoort mbt van brouwsoftware
« Gepost op: 06-10-2005 12:16 u »
Op de vraag van @ over het vervangen van hopsoorten reageerde Adrie als volgt:

Overigens kun je met behulp van brouwsoftware berekeningen gemakkelijk uitvoeren. Hiervoor kun je Promash aanschaffen of de BrouwHulp downloaden van een van onderstaande links. Er is zowel een Excel-versie als een OpenOffice-versie.

Hierop reageerde @

Geweldig. Bedankt voor de reacties.
Ik zal als rechtgeaarde LINUX addept het openoffice sheetje een bekijken want ik heb nog steeds geen goed bruikbaar LINUX pakket gevonden helaas.

Nogmaals bedankt.

Ed.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
Re: hop vervangen door ander type
« Reactie #1 Gepost op: 06-10-2005 12:30 u »
Ha Ed,

Wel eens naar qbrew gekeken? Het is een vrij beperkt pakket, maar enkele basale berekeningen kun je er wel mee maken.

Offline @

• Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: 06-10-2005 12:35 u »
Hoi Adrie,

Over Qbrew en Brewnix ben ik hier op het forum al enkele posts tegengekomen.
Heb Qbrew hem nog niet geprobeerd maar wel gezien dat het in mijn Suse installatie zit. Brewnix ken ik helemaal nog niet. Heb jij daar misschien ervringen mee?

Groeten

Ed.

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 06-10-2005 12:43 u »
Nee, maar dat project ligt volgens mij al heel lang stil.

Ik heb overigens de maker van Promash voorgesteld om van dit programma een open source applicatie te maken, maar daar heeft hij geen trek in (hij wil er aan verdienen, kan ik me iets bij voorstellen). Jammer, want hiermee vervalt de mogelijkheid dat andere programmeurs een Linux-versie (of een versie voor willekeurig welk OS) maken.

Offline @

• Senior lid
« Reactie #4 Gepost op: 06-10-2005 13:54 u »
Ik ben ooit, lang geleden, eens begonnen aan een pakket onder Windows.
Heb geen verstand van C of zo, maar als ik een fatsoenlijke omgeving kan vinden voor Linux dan is er best wel een poging te wagen om een OpenSource versie te bakken.
Hoeft (zeker in het begin) niet zo uitgebreid te zijn als ProMash. Toch?

Offline Adrie

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 06-10-2005 14:13 u »
Zie DEZE DISCUSSIE. Als we over softwarepakketten willen praten, kunnen we dat beter daar doen om dit onderwerp niet (verder) te vervuilen.

Tags: