Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Rochefort 10 kloon  (gelezen 11870 keer)

Online Silky

• Junior lid
  • **
  • Land: be
  • Water wordt pas lekker bij de brouwer!
Re: Rochefort 10 kloon
« Reactie #25 Gepost op: 09-01-2019 00:02 u »
De Rochefort gist is best op te kweken en is geen bottelgist. Soms heb je pech en lukt het niet. Koop een vers flesje Rochefort 8 (hoogste omloopsnelheid) en probeer het opnieuw.

... of je gebruikt WLP540 van White Labs of 1762 van Wyeast, of is dat te simpel?  :weetniet:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Orangeloo

• Bier & wijngilde Ambrasserie
  • Super lid
  • Land: nl
  • De Geuze is het LIVE concert van de bieren.
    • Hobby Brouwerij Orangeloo
« Reactie #26 Gepost op: 09-01-2019 09:39 u »
... of je gebruikt WLP540 van White Labs of 1762 van Wyeast, of is dat te simpel?  :weetniet:

Nee hoor dat is niet te simpel, maar wel net zo makkelijk.  ^-^
Op de site van MrMalty staat een mooi lijstje van alle gisten van White laps en Wyeast met bijbehorende brouwerijen.

Offline Rinus

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #27 Gepost op: 10-01-2019 21:47 u »
De gist is alsnog opgang gekomen (ik moet eens leren wat meer geduld te hebben).
Ik vind het alleen wel lastig om te bepalen of het nu echt de R10 gist is die actief is geworden en geen vreemd ander volkje...
Bij het opkweken van een La Trappe kon ik een frisse banaanachtige geur waarnemen dat gaf wel vertrouwen.
Bij de R10 neem ik dat nog niet waar.

p.s. overigens ook bedankt voor het vermelden de commercieel verkrijgbare suggesties! Is inderdaad wel zo simpel :-)

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
« Reactie #28 Gepost op: 10-01-2019 22:42 u »
Is vast het goede volkje. Gewoon verder opkweken en gebruiken. Succes met je Rochefort. Toch meer echt dan die Amerikaanse vloeibare gisten.  ;)

Tags: