Brouwerij Mountain's Corner

Gestart door Dugraph, 29-03-2016 18:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

broeder

Citaat van: Adbrouwt op 09-06-2016  22:15 uKom ik zal eens eerlijk mijn mening geven. Haha hij is niet veel waard hoor. Ik vind dit laatste etiket mooi en stijlvol. Maarrrrrrrrr je eerste serie etiketten vond ik echt van een zeer hoog niveau. Hier kun je echt eindeloos mee variëren. Bijna net zo sterk als het Heineken beeldmerk. Wat ik eigenlijk wil zeggen je hebt echt iets unieks in handen. Laat het niet wegglippen en maak er jou beeldmerk van.
Maar iedere keer een leuk etiket maken is ook wel leuk om te doen natuurlijk.
Ik vrees dat ik je gelijk moet geven
groet, broeder Willem

Dugraph

Hieronder mijn laatste creatie voor een witbier gebrouwen met mijn goede vriend Erwin. De naam van het bier schrijft zich dus praktisch vanzelf  ;D



Verder voor de heren hierboven: bedankt voor het verkapte compliment  ;)  Ik ben ook zeker van plan om de eerste serie verder uit te werken voor de komende brouwperiode. Maar vooralsnog vind ik het veel te leuk om mijn grafische energie op nieuwe projecten te richten. Mijn flesjes zullen nooit voor commerciële doeleinden worden gebruikt.

Emanuel

Etiketten zien er schitterend uit. Met welk programma heb je ze gemaakt en... is dit ook te doen voor een beginner?

Bram86

Heel mooi!
Waar laat je de etiketten drukken?

erdeve

Heel mooi! Heb je het beeld (met de boom) ook zelf gemaakt?

Dugraph

Citaat van: Emanuel op 24-07-2016  19:41 uEtiketten zien er schitterend uit. Met welk programma heb je ze gemaakt en... is dit ook te doen voor een beginner?

Deze heb ik in Photoshop gemaakt. Dat was ook de intentie met de eerste serie (de bierglazen) maar daarvan heb ik eigenlijk de opzet gebruikt die ik in MS Powerpoint heb gemaakt. Het gaat niet altijd om de meest geavanceerde software maar om het concept dat je hebt bedacht. Het helpt soms wel natuurlijk  ::)

Citaat van: Bram86 op 24-07-2016  20:18 uHeel mooi!
Waar laat je de etiketten drukken?

Vooralsnog gewoon op een zakelijke laserprinter. Daarna knip ik ze uit. Ik heb geen ambities om kratten vol te brouwen.

Citaat van: erdeve op 24-07-2016  20:57 uHeel mooi! Heb je het beeld (met de boom) ook zelf gemaakt?

Ik heb het beeld zelf niet gemaakt maar gedownload van Deviantart (vrije stock afbeeldingen). Ik heb het beeld wel bewerkt zodat de boom uit het kader komt en dergelijke.

EBC

Voor de officieliteit missen de allergenen (voornamelijk gerst, tarwe), adres brouwer, houdbaarheidsdatum.

Dugraph

Weer een nieuw etiket voor de herfstbok die ik samen met mijn zwager gebrouwen heb. Wilde gaan voor een semi-sjieke uitstraling zoals een wijn etiket maar dan wel geschikt voor bier. Blijf het superleuk vinden om een beetje te variëren met verschillende stijlen!



tdp


vandeB

Prachtig  :groots:
Dit zijn van die dingen waarvan ik denk: "Had ik 't maar verzonnen  :-\"

joenedu

Sjemig, ze zijn allemaal prachtig zeg. Best wel een beetje jaloers! :D

Drents Hopbier

Citaat van: Dugraph op 30-09-2016  12:01 uWeer een nieuw etiket voor de herfstbok die ik samen met mijn zwager gebrouwen heb.


Ik zou ondergegist zetten. En water met kleine letter en Magnum en Hallertauer met hoofdletters. En 6 vol. %
Verder wel een mooi etiket hoor.

Hopbier

Haagse Wouter

Citaat van: Dugraph op 30-09-2016  12:01 uWeer een nieuw etiket voor de herfstbok die ik samen met mijn zwager gebrouwen heb. Wilde gaan voor een semi-sjieke uitstraling zoals een wijn etiket maar dan wel geschikt voor bier. Blijf het superleuk vinden om een beetje te variëren met verschillende stijlen!



Dugraph, mooi etiket! Heb wel twee suggesties voor je.
Ik zou het blokje tekst aan de linkerkant aan twee kanten uitlijnen en een schreefloos lettertype (zeker omdat de rest van je etiket dit ook niet heeft) gebruiken:


Tevens een opmerking over de tekst. Als ik het lees heb ik heel erg het gevoel dat bokbieren standaard bovengisten zijn (vanwege "deze herfstbok" en daarna het zinnetje over de combinatie van frisheid van pils met die van een bokbier). Maar bokbier is juist meestal ondergistend!

Absoluut niet om het af te kraken trouwens! Het is echt als feedback bedoeld.
 

Dugraph

Bedankt beide voor het meedenken, goed om jullie reacties te lezen! Sommige zaken heb ik bewust zo aangepakt. Andere kan ik toepassen als verbetering in het volgende etiket, top!  :biersmile:

seed7

Lekker bezig!

De laatste tijd gebruik ik het pakket Krita ipv Gimp/Photoshop. Werkt erg prettig,

Ingo

Dugraph

Citaat van: seed7 op 26-10-2016  10:04 uLekker bezig!

De laatste tijd gebruik ik het pakket Krita ipv Gimp/Photoshop. Werkt erg prettig,

Ingo

Ingo, wat een goede tip! Heb het meteen gedownload. Op het eerste gezicht lijkt het me vooral geschikt voor digitaal schilderen. Even lekker mee spelen... :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.