Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: STC-1000+, is er meer interesse?  (gelezen 9557 keer)

Offline ejet

• Vol lid
  • Land: nl
  • Bier!
STC-1000+, is er meer interesse?
« Gepost op: 18-03-2016 19:24 u »
Hallo allen.

Eerder bood ik een STC-1000+ aan en aangezien daar snel op werd gereageerd kan ik, voor de geïnteresseerde medebrouwer, meer STC's bestellen en programmeren. Dit kan dan met de STC-1000+ firmware naar keuze van https://github.com/matsstaff/stc1000p.

Is hier meer interesse voor? Ik bied aan om de units te bestellen in China, te programmeren en op te sturen voor € 32,50 per stuk. Ik doe dit voor mijn medebrouwers zonder winstoogmerk en met als doel om mensen met weinig tot geen electronica- en programmeeraanleg toch een STC-1000+ te kunnen laten gebruiken.

As dit wordt beschouwd als reclame dan mag dit topic wat mij betreft op slot of verwijderd worden.
Voor meer info wat de STC-1000+ firmware inhoudt zie eerdergenoemde site. 

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline bierfan

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: STC-1000+, is er meer interesse?
« Reactie #1 Gepost op: 18-03-2016 20:22 u »
Wat voor verschillende firmware kun je er op zetten dan?

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #2 Gepost op: 18-03-2016 20:24 u »
Ik weet er weinig van af, maar hoe kunnen die dingen 32 euro zijn? Op ebay vind je ze onder de 10 euro. Maar dat is omdat dit een specifieke variant is waarop die nieuwe software alleen werkt? Of is dat inclusief nog andere dingen?

ThomasM

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: 18-03-2016 21:38 u »
Ik weet er weinig van af, maar hoe kunnen die dingen 32 euro zijn? Op ebay vind je ze onder de 10 euro. Maar dat is omdat dit een specifieke variant is waarop die nieuwe software alleen werkt? Of is dat inclusief nog andere dingen?

Ik had er ook al een pb over gestuurd. Ik ben benieuwd.

Offline ejet

• Vol lid
  • Bier!
« Reactie #4 Gepost op: 18-03-2016 21:55 u »
Jammer dat het zo negatief ontvangen wordt, had wel wat leukere reacties verwacht...

Zoals je kunt lezen op bovengenoemde site heb je de A400_P hardware versie nodig, deze kost € 19 inclusief verzenden en die kan ik nergens voor minder krijgen. Maar ik sta open voor suggesties dus als jullie er een vinden die goedkoper is ben ik zeer geïnteresseerd.
Het werken aan de STC kost ook tijd, plus verzenden van inderdaad € 6,95 dus ik vind € 32,50 niet veel geld, maar dat is mijn mening.

Offline Haagse Wouter

• Super lid
  • Ooievaars zijn best wel mooi
« Reactie #5 Gepost op: 18-03-2016 22:34 u »
Jammer dat het zo negatief ontvangen wordt, had wel wat leukere reacties verwacht...

Zoals je kunt lezen op bovengenoemde site heb je de A400_P hardware versie nodig, deze kost € 19 inclusief verzenden en die kan ik nergens voor minder krijgen. Maar ik sta open voor suggesties dus als jullie er een vinden die goedkoper is ben ik zeer geïnteresseerd.
Het werken aan de STC kost ook tijd, plus verzenden van inderdaad € 6,95 dus ik vind € 32,50 niet veel geld, maar dat is mijn mening.

Excuus dat het negatief overkomt, niet zo bedoeld. Het was niet negatief of positief, maar een oprechte vraag waar het verschil door komt. Ik denk heus niet dat je massaal geld probeer te verdienen ^^. Sowieso leuk dat je je medeforumleden wilt helpen.

Online tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #6 Gepost op: 18-03-2016 22:39 u »
Goed initiatief Ejet! Heb echter op dit moment geen belang.

Groet,
de TDP

Offline bierfan

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 18-03-2016 22:48 u »
Die 32 euro boeit me niet, maar wat kun je nou precies met een STC-1000+ doen?

Offline emiel1

• Beheerder
  • Super lid
    • North Brews' facebookpagina
« Reactie #8 Gepost op: 18-03-2016 23:13 u »
Ik ben ook wel heel benieuwd, kan niet zo veel uit de github tekst halen, maar dat kan aan mij liggen...

Offline IvoDelver

• Junior lid
  • **
« Reactie #9 Gepost op: 19-03-2016 07:38 u »
Ik ben ook wel heel benieuwd, kan niet zo veel uit de github tekst halen, maar dat kan aan mij liggen...
Even door de readme klikken geeft onderstaande firmwares

STC-1000+ firmware

This firmware, in addition to act as a thermostat, has the possibility to update the setpoint (the desired temperature to keep) according to a schedule (a profile) once per hour. The main purpose of this firmware is control the temperature of fermenting beer. For more information on the specifics of this firmware, please see the user manual. The firmware comes in a few variations, depending on what the 'free' pin on the MCU is used for.

Vanilla
Plain version, with no extra features.
Dual Probe
Use a second temperature probe to put limits on ambient temperature.
Fine Offset 433MHz
Send temperature data wireless (emulate wireless thermometer).
Communication
Use an arduino to send/receive data to/from the STC.
STC-1000+ firmware with minute timebase

The exact same thing as the normal STC-1000+ firmware, except profile is updated every minute instead of every hour. Same variations of extra featured versions.

STC-1000+ OVBSC (one vessel brew system controller) firmware

Firmware built to control a single vessel brew system (for example Braumeister, Grainfather and similar systems/DIY setups). Read more here

STC-1000+ RH (relative humidity controller) firmware

This is firmware I wrote for a friend of mine (Totte). The purpose is to control a heater (heating cable) in the crawl space under his house. By measuring relative humidity and temperature, and then comparing it to a (user settable) table of 'safe limits', the heater is activated when out of the safe region. The idea is to raise temperature (and thereby lowering relative humidity), so that conditions do not arise such that organic growth (mold, et.c.) can occur. The firmware is currently ONLY available in Celsius. Read more here

Offline ejet

• Vol lid
  • Bier!
« Reactie #10 Gepost op: 19-03-2016 10:53 u »
[...]
Dank je wel Ivo.

Het belangrijkste is dat je deze unit kan instellen volgens temperatuurprofielen, daarna is het "set it and forget it". Zelf ben ik soms meerdere dagen van huis en zo kan ik toch bijvoorbeeld de temperatuur laten stijgen ondanks dat ik niet thuis ben. Of bijvoorbeeld van vergistingstemperatuur langzaam laten zakken naar lageringstemperatuur (bijvoorbeeld in een paar dagen van 20 ºC naar 8 ºC, de unit rekent dan zelf uit hoeveel graden per uur er verandert moeten worden en stuurt dan je koelkast/verwarmingselement aan). Ook kan je bijvoorbeeld eerst een dag 20 ºC doen, daarna in 3 dagen oplopen naar 23 ºC, daarna een week vasthouden, en dan naar coldcrash oid. Er zijn volgens mij 6 (0 t/m 5) profielen met ieder 10 (0 t/m 9) setpoints. Ook is er een alarmfunctie dat als de temperatuur teveel afwijkt (koelkast of verwarming stuk bijvoorbeeld).

Verder kan je hem ook gebruiken als 'normale' STC, hij heeft dan nog steeds iets meer opties (de wachttijd na koelen en verwarmen kan je los instellen bijvoorbeeld). Dus bijvoorbeeld je koelkast wat langer om je compressor te sparen en je verwarmingselement op een kortere wachttijd.

Zie https://github.com/matsstaff/stc1000p/blob/master/usermanual/README.md.

ThomasM

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: 19-03-2016 16:48 u »
€ 20 - € 25 lijkt mij een realistischere prijs maar het is maar net wat de gek er voor heeft denk ik dan maar.

Offline mi643

• Boven 10 berichten
  • *
  • Bierbrouwerij, Lulu Machrini.
« Reactie #12 Gepost op: 19-03-2016 18:49 u »
Een STC-1000, met een waterdichte (zwarte) sensor, begint bij zo'n 13,-, geen idee of ze allemaal programmeerbaar zijn, verzendkosten in Nederland € 6,zoveel, beetje geld voor programmeren en ondersteuning... Ik vind persoonlijk de prijs wel oké.

Offline Paard

• Senior lid
  • Land: 00
« Reactie #13 Gepost op: 19-03-2016 19:29 u »
Citaat
€ 20 - € 25 lijkt mij een realistischere prijs maar het is maar net wat de gek er voor heeft denk ik dan maar.

Ga je nu zitten zeuren over die paar euro, niet te geloven, wat een armoe. De beste man biedt aan om voor bijna niks de boel voor mensen met twee linker handen te regelen. Geen geld die paar euro.

@ejet
Top dit soort acties :biersmile:

Offline Houten Hoofd

• Vol lid
« Reactie #14 Gepost op: 19-03-2016 20:47 u »
Net zelf een 'oude' stc ingebouwd, anders had ik ook wel interesse!

ThomasM

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 19-03-2016 21:49 u »
Ga je nu zitten zeuren over die paar euro, niet te geloven, wat een armoe.

Die paar euro maken me zelf niet zo veel uit. Als ik interesse had, had ik het zelf gedaan. Waar het me om gaat is het "winstoogmerk". Maar enfin, ik zal me er verder buiten houden.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #16 Gepost op: 19-03-2016 23:30 u »
Die paar euro maken me zelf niet zo veel uit. Als ik interesse had, had ik het zelf gedaan. Waar het me om gaat is het "winstoogmerk". Maar enfin, ik zal me er verder buiten houden.

Het winstoogmerk valt reuze mee gezien het werk dat verricht moet worden. Een krantenwijk verdient een stuk beter. Vergeet niet dat de STC aangepast moet worden. Administratie gehouden moet worden. De STC-1000 ingepakt moeten worden en naar de plek moeten worden gebracht van waaruit de pakketjes verzonden kunnen worden. € 20 - € 25 is compleet onrealistisch! Er hoeft geen geld aan toegelegd te worden.

Offline PrinsHeerlijk

• Vol lid
    • Thuisbrouwerij Prins
« Reactie #17 Gepost op: 20-03-2016 00:02 u »
Mooi gezegd Jacques, inderdaad: waar praten we over.  :weetniet:

Ik waag me nu nog niet aan de STC ivm. thuiswonen maar later zeker een doel om beter te vergisten, ik blijf dit volgen.  :biersmile:

Offline emiel1

• Beheerder
  • Super lid
    • North Brews' facebookpagina
« Reactie #18 Gepost op: 20-03-2016 00:11 u »
Bedankt Ivo en Ejet! Achteraf gezien was dat niet zo moeilijk te vinden, laten we het er maar op houden dat het vrijdagavond laat was :proost:

Ik ben erg geïnteresseerd. Het is jammer dat ik net een STC-1000 heb besteld (hij is nog niet eens binnen), maar die raak ik wel weer kwijt. Ik zou er graag zelfs 2 willen, 1 voor mijn nog te bouwen vergistingskast en 1 met OVBSC firmware, als vervanging van mijn standaard STC-1000 in mijn brouwpan.

Ik blijf dit topic volgen!

Offline Marcel R

• Junior lid
  • **
  • Bierhuis 't Heilig Huuske
« Reactie #19 Gepost op: 20-03-2016 10:11 u »
Etje

Ik heb wel belangstelling. Een goed initiatief voor een goede prijs.
Word graag op de hoogte gehouden over vervolgstappen.

succes.

Offline ejet

• Vol lid
  • Bier!
« Reactie #20 Gepost op: 20-03-2016 21:43 u »
Kunnen diegenen die er een willen bestellen mij PM-men? Ik moet wel zelf ook gaan bestellen in China, plus dat ik veel van huis ben voor mijn werk dus houdt rekening met 4-6 weken voordat ik hem op kan sturen. Ik bestel er nu 5 en dan kijk ik wel hoe of wat. Bedankt voor de reacties in ieder geval en ik houd jullie op de hoogte als ik de units binnen heb.

Offline PeterVH

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #21 Gepost op: 21-03-2016 15:56 u »
Hoi ejet,

De door jou in december geveleverde STC draait inmiddels naar volle tevredenheid en ik ga je dan ook zeker een pm sturen. De levertijd geeft mij de ruimte om de schuur uit te ruimen voor een extra koelkast en mijn vrouw ervan te overtuigen dat het echt nodig...  ;)

Offline ejet

• Vol lid
  • Bier!
« Reactie #22 Gepost op: 26-03-2016 07:18 u »
Even een kleine update: de units zijn inmiddels onderweg. Zodra ik ze kan gaan versturen ontvangen de geïnteresseerden die mij een PM hebben gestuurd een berichtje.
Ik heb er een aantal extra besteld dus mochten meer mensen interesse hebben, laat het weten.

Offline Frik

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #23 Gepost op: 05-04-2016 09:12 u »
Goed initiatief!
De prijs is ook geen discussiepunt voor mij!
Top! Ik heb ook interesse als je er nog één over hebt  :biersmile:

Offline Vik75

• Senior lid
« Reactie #24 Gepost op: 05-04-2016 15:09 u »
Mooi project.

Ik zou best interessen hebben maar dan meer om een soort van log te kunnen maken van de temperatuur op de computer.

Momenteel heb ik het idee dat bij mij de temperatuur vaak doorslaat.
Zou dit ook mogelijk zijn. En wat zouden dan de kosten zijn.

Tags: