Problemen met STC-1000

Gestart door hansuperman, 18-03-2016 11:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

hansuperman

Daar dacht ik inderdaad ook aan. Aangezien blauw voor de lamp gebruikt wordt kan ik deze gewoon afdoppen niet?

KingKarel

Blauw is de nul. Daar staat geen spanning op. Afdoppen is niet nodig, maar om alle risico's uit te sluiten is het verstandig die wel te doen.

hansuperman

Citaat van: Biertje1985 op 23-03-2016  22:03 uWaarom wil je kouder dan 7 graden?

Zoals eerder vermeld viel het me op dat de koelkast eerder afsloeg dan de STC. Dit omdat de omgevingstemperatuur waarschijnlijk wat afweek van de temperatuur van de tank (daar zit de voeler van de STC op). Nu blijft de koelkast gewoon koelen totdat de STC hem uitschakelt...

Coen

Citaat van: KingKarel op 23-03-2016  22:09 uBlauw is de nul. Daar staat geen spanning op. Afdoppen is niet nodig... kan wel netjes zijn overigens...
Daar je niet weet hoe je stopcontact aangesloten is en afhankelijk van hoe je je stekker erin steekt kan er wel spanning op staan. Altijd afdoppen!

KingKarel

Klopt helemaal. Afdoppen!

Coen

Citaat van: hansuperman op 23-03-2016  20:29 uHierbij de foto's van zowel de aansluiting in de koelkast als op de thermostaat. Belangrijk om te weten: voor mij hoeft het lampje niet terug.

Stekkertje in de koelkast:


Aansluiting op de thermostaat (bruin en zwart naar thermostaat, blauw naar het lampje. Wit van thermostaat naar lampje):


Ik hoor het graag!

Nogmaals dank.
Inderdaad bruin op zwart aansluiten, maar zou even kijken of je een contra stekker kan krijgen ipv de thermostaat, kan je altijd nog terug als je wilt.
Citaat van: hansuperman op 23-03-2016  22:03 uDaar dacht ik inderdaad ook aan. Aangezien blauw voor de lamp gebruikt wordt kan ik deze gewoon afdoppen niet?

hansuperman

Gisteren de boel omgelegd en koelkast draait netjes zonder thermostaat. Bedankt voor jullie hulp mannen!

j.heesters3

Ik heb een vraag over mijn stc 1000. Heb hem gebruikt om de temperatuur te monitoren van mijn vergistingsvat. Werkte erg goed en nauwkeurig. Vandaag heb ik hem eraf gehaald.  Toen ik hem weer wilde opstarten en de stekker in het stopcontact stak begon hij te piepen en kwam er "EE" in het display te staan. Kan nergens vinden hoe ik dit weg moet krijgen. Hij geeft ook geen temperatuur meer aan. Wat doe ik fout en/of heeft die de geest gegeven danwel weet er iemand een goede handleiding waar ook de foutmeldingen in staan. Alvast bedankt.

Jos

j.heesters3

Citaat van: j.heesters3 op 02-05-2016  10:07 uIk heb een vraag over mijn stc 1000. Heb hem gebruikt om de temperatuur te monitoren van mijn vergistingsvat. Werkte erg goed en nauwkeurig. Vandaag heb ik hem eraf gehaald.  Toen ik hem weer wilde opstarten en de stekker in het stopcontact stak begon hij te piepen en kwam er "EE" in het display te staan. Kan nergens vinden hoe ik dit weg moet krijgen. Hij geeft ook geen temperatuur meer aan. Wat doe ik fout en/of heeft die de geest gegeven danwel weet er iemand een goede handleiding waar ook de foutmeldingen in staan. Alvast bedankt.

Jos

Ik heb te vroeg gesproken. Bleek dat een draadje van de sensor afgebroken was. Dus als je een EE in het display krijgt, check ff je sensordraadjes. Maar mocht iemand een gebruiksaanwijzing hebben met foutmeldingen, dan hou ik me aanbevolen.

Jos

hansuperman

Citaat van: j.heesters3 op 02-05-2016  11:11 uMaar mocht iemand een gebruiksaanwijzing hebben met foutmeldingen, dan hou ik me aanbevolen.

https://www.homebrewbuilder.co.uk/stc1000%20instructions.pdf

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.