The Sub Torps hervullen

Gestart door emiel1, 09-03-2016 16:04 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sid

Dat ziet er handig uit :proost:. Ik heb nu twee torps gevuld met mijn eigen brouwsel, maar bij één van de trops kwam het dopje omhoog. Ik heb torps zonder zo'n klemring, heb diverse verschillende soorten bier besteld, maar bij geen enkele zat er zo'n klemring om. Misschien zie je die wel niet in Nederland.

Brouwerij De Stichting

Ik heb ooit ook maar één zo'n klemring gekregen bij een Chouffe torp volgens mij. Mogelijk kwam bij mij het dopje omhoog door een laatste spoeling met Star San. Dat spul is nogal glibberig. Op Youtube heb ik ook iemand de dopjes zien vastlijmen met smeltlijm, misschien is dat wat?

Triplezzz

Jullie hebben het over deze ring waarschijnlijk.



Er zijn torpen geweest die iets korter waren dan normaal en daar was deze opvulring voor.
Als je die niet gebruikte werd de torp niet door de machine onder druk gezet.

Sid



Citaat van: Triplezzz op 23-06-2020  22:24 uJullie hebben het over deze ring waarschijnlijk.



Er zijn torpen geweest die iets korter waren dan normaal en daar was deze opvulring voor.
Als je die niet gebruikte werd de torp niet door de machine onder druk gezet.

Dat is hem! Die zou ik eigenlijk los moeten hebben. Niet iemand met een 3d printer die even een kopie kan maken[emoji847]?

Overigens heb ik nu ook een bier in de sub die er nie uitkomt. Er komt alleen schuim uit en je hoort hem maar heel af pompen. Gaat om de Seven Bro7hers Watermelon Wheat Beer, misschien boort hier eigenlijk dan ook wel zon ring tussen.

Sid

Citaat van: Brouwerij De Stichting op 23-06-2020  21:49 uIk heb ooit ook maar één zo'n klemring gekregen bij een Chouffe torp volgens mij. Mogelijk kwam bij mij het dopje omhoog door een laatste spoeling met Star San. Dat spul is nogal glibberig. Op Youtube heb ik ook iemand de dopjes zien vastlijmen met smeltlijm, misschien is dat wat?
Vastlijmen is niet echt een oplossing, dan kan ik ze maar 1x hergebruiken. Het allermooiste zou zijn als iemand gewoon een lege huls gaat verkopen. Net zoals de nespresso zeg maar[emoji846].  Er zitten wel lekkere bieren in de torps die je kunt kopen, maar drink liever mijn eigen bier. Tevens zijn die torps ook vrij prijzig als je het mij vraag.

Triplezzz

Ik heb torpen al meerdere keren gebruikt zonder problemen.
Als je mensen kent met een sub kan je vragen of ze de torpen voor je willen bewaren.

Triplezzz

Citaat van: Sid op 24-06-2020  06:45 uDat is hem! Die zou ik eigenlijk los moeten hebben. Niet iemand met een 3d printer die even een kopie kan maken[emoji847]?

Kijk even naar de foto die ik eerder geplaatst heb.

Brouwerij De Stichting

Citaat van: Sid op 24-06-2020  06:49 uVastlijmen is niet echt een oplossing, dan kan ik ze maar 1x hergebruiken. Het allermooiste zou zijn als iemand gewoon een lege huls gaat verkopen. Net zoals de nespresso zeg maar[emoji846].  Er zitten wel lekkere bieren in de torps die je kunt kopen, maar drink liever mijn eigen bier. Tevens zijn die torps ook vrij prijzig als je het mij vraag.
Smeltlijm kan je met een beetje peuteren wel weer verwijderen.

Brouwerij De Stichting

Citaat van: Triplezzz op 23-06-2020  22:24 uJullie hebben het over deze ring waarschijnlijk.



Er zijn torpen geweest die iets korter waren dan normaal en daar was deze opvulring voor.
Als je die niet gebruikte werd de torp niet door de machine onder druk gezet.
Oke, nu begrijp ik waarom mijn torp met ring niet in de sub pastte. Moet ik ff gaan zoeken naar een torp die wel korter is. Thx!

EvdBroek

Ik heb inmiddels ook een Sub.
Heeft iemand een idee hoe je het tapslangetje schoon kunt krijgen? Ik heb geprobeerd die die door te blazen maar helaas lukt dit niet.

Wanneer je het vult met je zelf gebrouwen bier, sluit je dan de torp weer af met het stopje met slangetje?

Sid

Citaat van: EvdBroek op 06-07-2020  07:53 uIk heb inmiddels ook een Sub.
Heeft iemand een idee hoe je het tapslangetje schoon kunt krijgen? Ik heb geprobeerd die die door te blazen maar helaas lukt dit niet.

Wanneer je het vult met je zelf gebrouwen bier, sluit je dan de torp weer af met het stopje met slangetje?

Ik maak de sub schoon door hem te vullen met water en goed te spoelen. Als  laatst doe ik dit met een star san oplossing. De sub laat ik leeglopen via het slangetje, dan is deze ook gelijk schoon. Je moet er wel voor zorgen dat het slangetje openstaat natuurlijk ;)


EvdBroek

Het schoonmaken van de torp is me gelukt en ik heb nu ook gezien dat je het slangetje kunt openen. Dank!

Triplezzz

Ik haal het slangetje van de torp af.
En reinig het met chemipro o.i.d..
Nu kan je ook de torp makkelijk schoonmaken en vullen.

Triplezzz

Citaat van: EvdBroek op 06-07-2020  07:53 uWanneer je het vult met je zelf gebrouwen bier, sluit je dan de torp weer af met het stopje met slangetje?
Zie mijn foto eerder in dit topic.

EvdBroek

Citaat van: Triplezzz op 08-07-2020  20:21 uZie mijn foto eerder in dit topic.
Mooie houder heb je gemaakt, helaas heb ik geen 3D printer
Ik ga even kijken of ik de dop met slangetje er weer op kan drukken na het hervullen.
Dan gebruik ik 3 g/l aan suiker bij het vullen, hopelijk klapt het dopje er dan niet uit.

Triplezzz

Tegen een kleine vergoeding kan ik ze voor je printen.
Ik denk dat het slangetje niet blijft zitten tijdens de gisting op de torp.

Sid

Tijdens de warme dagen zijn bij alle zelf gevulde Torps de dopjes eruit gesprongen. Ik was er te laat bij dus helaas was er ook niets meer te redden. Dat was een goede reden om ook maar is te kijken of ik wat uit kon printen. Dit is het resultaat

Volgend weekend staat er weer een brouwdag gepland, ben benieuwd!




Triplezzz

Dat is ook een goede oplossing.

PaultjePils

Citaat van: Sid op 30-08-2020  16:36 uTijdens de warme dagen zijn bij alle zelf gevulde Torps de dopjes eruit gesprongen. Ik was er te laat bij dus helaas was er ook niets meer te redden. Dat was een goede reden om ook maar is te kijken of ik wat uit kon printen. Dit is het resultaat

Volgend weekend staat er weer een brouwdag gepland, ben benieuwd!



Ik wil ook eens kijken of ik subs kan vullen voor mijn broer. Is er een mogelijkheid dat je meer van die ringen print voor medebrouwers? Uiteraard tegen vergoeding  :biersmile:

Brouwerij De Stichting

@Sid: Voor een paar geprinte exemplaren heb ik ook wel belangstelling.

Sid

Geen probleem, stuur maar een PM met het aantal.

Sid

Druk aan  het printen :P



Brouwerij De Stichting


EvdBroek


Brouwerij De Stichting

Vandaag de klemmetjes ontvangen. Zien er goed en stevig uit. Thx! Morgen even passen...

Edit: Zojuist getest en ze passen allemaal perfect! Helemaal top! Ik heb er zelfs één extra gehad.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.