Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brewpi-Spark ervaringen?  (gelezen 1837 keer)

Offline steyr540

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Brewpi-Spark ervaringen?
« Gepost op: 26-02-2016 19:15 u »
Hallo Brouwers,

Heeft iemand hier enige ervaring met de BrewPi-Spark? Ik ben ge´nteresseerd in de functionaliteit van dit apparaat voor het aansturen van een HERMS-installatie (dus niet voor het sturen van een fermentatiekast). Ik heb namelijk op de blog van brewpi de volgende post gezien: http://www.brewpi.com/introducing-brewpi-spark/ waarop te zien is dat het aansturen van een HERMS ook tot de mogelijkheden behoort.

Ik heb echter nog nooit ergens anders iets over het gebruik van de brewpi op deze wijze gezien en vroeg mij dus af of iemand hier er ervaringen mee heeft en deze zou willen delen.

Alvast bedankt!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Eric v B

• Super lid
  • Land: nl
  • Et hńtt noch emmer joot jejange.
Re: Brewpi-Spark ervaringen?
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2016 19:37 u »
Hallo Brouwers,

Heeft iemand hier enige ervaring met de BrewPi-Spark? Ik ben ge´nteresseerd in de functionaliteit van dit apparaat voor het aansturen van een HERMS-installatie (dus niet voor het sturen van een fermentatiekast). Ik heb namelijk op de blog van brewpi de volgende post gezien: http://www.brewpi.com/introducing-brewpi-spark/ waarop te zien is dat het aansturen van een HERMS ook tot de mogelijkheden behoort.

Ik heb echter nog nooit ergens anders iets over het gebruik van de brewpi op deze wijze gezien en vroeg mij dus af of iemand hier er ervaringen mee heeft en deze zou willen delen.

Alvast bedankt!
Ik heb wel een BrewPi Spark maar gebruik hem om  de vergistingskast te besturen en loggen. De BrewPi had ik aangeschaft om ooit mee te gaan maischen met mijn RIMS maar ik heb nog geen duidelijke werkinstructie gevonden om dit functionerend te krijgen. Ik weet niet wat de status van de BrewPi nu is maar een aantal maanden geleden werd de vergistingsmodus gebruikt om het maischen te sturen. Dat kwam op mij een beetje houtje-touwtje over en daarbij komt dat maischen met een PID regelaar best goed bevalt.
Het is natuurlijk wat je wilt maar vergisten met de BrewPi vind ik geweldig:

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Land: nl
« Reactie #2 Gepost op: 26-02-2016 20:06 u »
Ik zou even op het brewpi forum kijken https://community.brewpi.com. Wat ik daar laatst las is dat Elco nog steeds bezog is om de HERMS functionaliteit te ontwikkelen.
Ik hoop dat er een CO2 sensor/sg sensor gaat komen binnenkort gaat komen maar dat komt pas als de HERMS functionaliteit af is. Ik overweeg om het zelf maar te gaan maken met mijn beperkte programeer skills  ;D

Offline steyr540

• Junior lid
  • **
« Reactie #3 Gepost op: 26-02-2016 20:35 u »
Aha, ze hebben zelf ook een forum! Had ik nog niet gezien, bedankt.

Tags: