Algemeen > Boekbesprekingen

BrewDog recepten

<< < (15/15)

Mark GA:

--- Citaat van: DJF3 op 26-04-2018  11:11 u ---Misschien zie ik iets over het hoofd maar geen van de recepten geeft aan hoeveel:
- maischwater
- spoelwater
je moet gebruiken. Kan je dit berekenen?

--- Einde van citaat ---

En dit dan?
Eerste recept, eerste gegevens van het recept...

Erick:
Dat  is het eindvolume en kookvolume.
Iets heel anders dan het gevraagde maisch en spoelwatervolume?

Mark GA:
Beginnen met 20L maischen en na maischen aanvullen tot 25L voor kook?
Zo lees ik het tenminste.
Spoelwatervolume hangt toch ook echt af van je verlies en dat is voor iedereen anders.

tdp:

--- Citaat van: Mark Green Anchor op 26-04-2018  14:43 u ---Beginnen met 20L maischen en na maischen aanvullen tot 25L voor kook?
Zo lees ik het tenminste.
Spoelwatervolume hangt toch ook echt af van je verlies en dat is voor iedereen anders.

--- Einde van citaat ---

Dan lees je het wel fout ;). Die 20 liter is het beoogde volume wat je vergistingsvat in gaat. Die 25 liter is het volume voor koken. Stel dat je niet of amper spoelt (BIAB, etc), dan kom je met jou redenatie niet tot 25 liter voor koken.

mbroek:

--- Citaat van: Erick op 26-04-2018  14:27 u ---Dat  is het eindvolume en kookvolume.
Iets heel anders dan het gevraagde maisch en spoelwatervolume?

--- Einde van citaat ---

Dat is voor iedere installatie anders en dus niet op te geven. Ken je installatie en bereken wat je nodig hebt om uit te komen op het volume en belangrijker het begin SG en IBU's. Domweg een recept volgen geeft je toch een iets ander bier. Maar wel bier.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie