BrewDog recepten

Gestart door Sjaak_Deventer, 25-02-2016 12:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Citaat van: rvvliet78 op 12-03-2016  21:15 uDe link is een paar weken geleden al gedeeld: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,30961

En voor de tweede keer heb ik de topics samengevoegd.

IvoDelver

Weer even omhoog schoppen, ik las net dat ze de pdf hebben uitgebreid met alle recepten van 2016. Ook die nog moeten uitkomen :brouwen:

tdp

Hierbij de link:
https://www.brewdog.com/lowdown/blog/diy-dog-v20

Zelfde document alleen met de toevoeging van nog te brouwen bieren in 2016 :)

Groet,
de TDP

mr.chelsea


Puck

Helemaal geweldig!  8) :biersmile:

Sjaak_Deventer

Vind een boekje makkelijker lezen, dus heb er maar één gemaakt. 2 pagina's op een A4 en dat ziet er prima uit!

Inbinden bij een copyshop gedaan.


Wolter

Citaat van: Sjaak_Deventer op 25-04-2016  07:57 uVind een boekje makkelijker lezen, dus heb er maar één gemaakt. 2 pagina's op een A4 en dat ziet er prima uit!

Inbinden bij een copyshop gedaan.




Ziet er mooi uit Sjaak. Had ik vorige week ook net laten doen! Veel makkelijker bladeren. Alleen vind ik het zoeken in de digitale versie iets makkelijker.

Gerald

Heeft er al iemand de moeite genomen om  een van de recepten door te rekenen?

Afgelopen zaterdag #75 nagebrouwen, maar met de hoeveelheden mout van brewdog komt ik VEEL hoger uit in begin SG dan wat ze aangeven. :o

RienP

De hoeveelheden zijn waarschijnlijk gebaseerd op een gemiddelde efficiëntie. Als jij dan efficiënter brouwt... Bij recepten van anderen reken ik altijd terug naar percentages. Ongeacht je brouwsysteem de percentages in de moutstort zijn voor iedereen hetzelfde. De (kilo)grammen niet.

Biertje1985

Citaat van: RienP op 22-05-2016  21:13 uDe hoeveelheden zijn waarschijnlijk gebaseerd op een gemiddelde efficiëntie. Als jij dan efficiënter brouwt... Bij recepten van anderen reken ik altijd terug naar percentages. Ongeacht je brouwsysteem de percentages in de moutstort zijn voor iedereen hetzelfde. De (kilo)grammen niet.
Ik krijg de IBU er niet in, bij de meeste recepten. Ik wil de JET BLACK HEART nabrouwen.
maar met dezelfde hopgiftes kom ik niet verder dan 27 IBU terwijl hun praten over 45 IBU.

Gerald

Citaat van: Biertje1985 op 22-05-2016  21:32 uIk krijg de IBU er niet in, bij de meeste recepten. Ik wil de JET BLACK HEART nabrouwen.
maar met dezelfde hopgiftes kom ik niet verder dan 27 IBU terwijl hun praten over 45 IBU.
Je weet de door hun gebruikte alfazuur % en kooktijd niet. Dus daarmee kom je altijd anders uit...

Gerald

Citaat van: RienP op 22-05-2016  21:13 uDe hoeveelheden zijn waarschijnlijk gebaseerd op een gemiddelde efficiëntie. Als jij dan efficiënter brouwt... Bij recepten van anderen reken ik altijd terug naar percentages. Ongeacht je brouwsysteem de percentages in de moutstort zijn voor iedereen hetzelfde. De (kilo)grammen niet.

Ik snap wat je zegt. En dat heb ik ook gedaan. Maar in mijn voorbeeld komt dat ook niet uit.  ;)
Ik zal morgen hun recept eens opnieuw invoeren met de verschillende variabelen... Dan zal je zien wat ik bedoel. ;D

GeBaxke

Een mooie opmerking van ze bij de tips.

ADJUST THE RECIPE TO YOUR INGREDIENTS
AND KIT.
Mountains can appear from very small mole hills, so
adjust your quantities of raw materials and timings
in order to hit the basic specifications of the beer
to create the best clone possible.

Ik heb ze om te bedanken een mail gestuurd. Krijg een grappige mail terug.

Hey Geert,

Thanks for your lovely compliments, it's great to hear that you are a fan of ours!

We are glad to be able to give something back to the home brewing community worldwide! We hope you enjoy brewing up a storm!
Feel free to share your pictures and results with us, just tag us @brewdog in your posts.

Thanks and have a lovely evening,
Steph

Markiej87


lupulus

Geweldig naslagwerk! Goed dat ze dit doen.

lupulus

Er is weer een 2017 update met 27 nieuwe recepten sinds eind maart.
https://www.brewdog.com/lowdown/blog/diy-dog-2017 :biersmile:

Erick

Voor de liefhebber, een site met alle brewdog recepten als XML.
Kopieert zo je brouwsoftware in, reuze makkelijk:

https://brewdogrecipes.com

DJF3

Misschien zie ik iets over het hoofd maar geen van de recepten geeft aan hoeveel:
- maischwater
- spoelwater
je moet gebruiken. Kan je dit berekenen?

Erick

Dit hang natuurlijk van je eigen brouwinstallatie en brouwvoorkeuren af...
Ik spoel zelf bijvoorbeeld niet of bijna niet, dus geen of niet veel spoelwater nodig.

En dat is dan ook direct wat iedere brouwer uniek maakt.
Zonder eenzelfde brouwinstallatie en brouwvoorkeuren van de brouwer wordt het nooit een perfecte kloon (gelukkig maar)
 :degroeten:

CeesM

Citaat van: Patje op 27-02-2016  22:02 uIk merk dat de hopgiften niet echt heel duidelijk omschreven staan.
Maar ik verwacht dat als men een recept in software stopt, en je weet de IBU, dat je de kooktijden goed kunt uitdokteren.'
Op pagina 7 staat bij plaatje 12 het volgende:

Dose the hops as instructed by
the recipe. We recommend a 60
minute boil for most ales and a
90 minute boil for most lagers.

Mark GA

Citaat van: DJF3 op 26-04-2018  11:11 uMisschien zie ik iets over het hoofd maar geen van de recepten geeft aan hoeveel:
- maischwater
- spoelwater
je moet gebruiken. Kan je dit berekenen?


En dit dan?
Eerste recept, eerste gegevens van het recept...

Erick

Dat  is het eindvolume en kookvolume.
Iets heel anders dan het gevraagde maisch en spoelwatervolume?

Mark GA

Beginnen met 20L maischen en na maischen aanvullen tot 25L voor kook?
Zo lees ik het tenminste.
Spoelwatervolume hangt toch ook echt af van je verlies en dat is voor iedereen anders.

tdp

Citaat van: Mark Green Anchor op 26-04-2018  14:43 uBeginnen met 20L maischen en na maischen aanvullen tot 25L voor kook?
Zo lees ik het tenminste.
Spoelwatervolume hangt toch ook echt af van je verlies en dat is voor iedereen anders.

Dan lees je het wel fout ;). Die 20 liter is het beoogde volume wat je vergistingsvat in gaat. Die 25 liter is het volume voor koken. Stel dat je niet of amper spoelt (BIAB, etc), dan kom je met jou redenatie niet tot 25 liter voor koken.

mbroek

Citaat van: Erick op 26-04-2018  14:27 uDat  is het eindvolume en kookvolume.
Iets heel anders dan het gevraagde maisch en spoelwatervolume?

Dat is voor iedere installatie anders en dus niet op te geven. Ken je installatie en bereken wat je nodig hebt om uit te komen op het volume en belangrijker het begin SG en IBU's. Domweg een recept volgen geeft je toch een iets ander bier. Maar wel bier.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.