Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
En zouden de monniken... Candysirup gebruiken of iets uit hun eigen regio.
Ze gebruiken de kandijsiroop van Belgosuc. De welke weet ik niet precies maar ik denk deze: http://www.sbi4beer.com/Producten/Suikers/Brouwerij+specialiteiten/Candimic+73+donker/
Dag 4: temp verhoogd naar 25 gradenVolg volledig het candy syrup recept morgen een graadje erbij en vrijdag eerste meting
Heb je ook qua ingredienten het recept van Candi syrup gevolgd? Als je die hebt ingevoerd in brouwsoftware, zou je die nog even willen posten? Scheelt weer omrekenen
Welke verhouding pilsmout/candycirup hanteer je dan?
- 84% pils 3 - 3% special B 350 - 1% zwartmout 1400 - 1% chocomout 800 - 10% candysyrup D180 - 1% zwarte bastardsuiker
Hallo, interessant topic. Ik wil als beginner me hier aan wagen. Maar wat ik niet weet is hoe en wanneer de suiker/siroop toe te voegen. Kan iemand dat toelichten? Bedankt!
Dat had ik wel gezien, ik doel op jouw geplande versie 2 waarbij je alleen pilsmout en candysirup gebruikt. Groet Sjoerd
Daarmee krijg je een prima quadrupel hoppen tot een IBU'tje of 40 en vergisten maar.Alleen heet dit topic Westvleteren 12 en das net iets anders
Staat gewoon in dit topic...
... Maar wat ik niet weet is hoe en wanneer de suiker/siroop toe te voegen. Kan iemand dat toelichten?
Bedankt! Ja ik vroeg me ook al af 'waar',ik heb het hele topic doorgespit...Las elders dat het gebruikelijk is om laatste 5 minuten van koken suiker of siroop toe te voegen. Denk dat ik dat maar gaan doen.
Wat voor en wanneer gooi je de hop erin?