Ik heb een massieve gedraaide kop van 26 mm bij Brouwmarkt gekocht. Die kostte toen iets van € 6.50 Op dat moment stond alleen de 29 mm versie op de site en heb ik gebeld voor de 26 mm versie. Toen heb ik de 29 mm versie besteld en hebben ze de 26 mm versie opgestuurd. Nu zie ik alleen helemaal geen losse kop meer bij hen op de site staan. Maar ik acht de kans wel groot dat ze die nog wel gewoon hebben liggen.
Die van mij is heel stevig en massief. Ik heb geen veer, maar de kurken sluiten bij mij perfect af, dat is het probleem niet. Ik leg eerst los de kroonkurk op het flesje na het vullen, zodat er niets in kan vallen of vliegen. Dan zet ik het flesje onder de standard en druk ik het kurk over de fles heen. Alleen is het wel even wrikken om de fles met dop weer uit de kop te krijgen. Bij nader inzien had ik misschien beter gewoon een standaard model kunnen kopen.
Maar zoals gezegd het afsluiten is geen probleem. Zo'n boorstandaard is heel stevig uitgevoerd en ik kan er heel veel druk mee uitoefenen. De standaard is ook erg zwaar, waardoor die lekker stevig staat en niet wiebelt.