Luit Bier

Gestart door ThomasL, 31-01-2016 20:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ThomasL

Etiket van mijn eerste biertje (Hema pakket)







Moet nog iets bedenken om de botteldatum te vermelden, ben er nog niet helemaal uit wat mooi is. Tips zijn welkom!

ThomasL

Nog wel leuk om te vermelden het logo komt van oude limonadeflesje gemaakt door mijn overgroot opa. Op deze foto de oude flesjes met mijn eerste flesje er naast (ja het etiket zit hartstikke scheef)



De HaAn

Mooie etiketten!
Wel gevaarlijk om bier etiketten te maken naar een voorbeeld van een limonade etiket.
Bier moet je namelijk niet drinken alsof het limonade is :proost:

Houten Hoofd

Leuke etiketten! Voor de botteldatum had de maker van Monkeybrew een goed idee: een bottelstrip.

Zelf hebben wij die nu ook op onze ontwerpjes gezet, misschien is dan een goeie oplossing voor jou?

Sloopkogel013

Wat ik me vooral afvraag , met wat voor programma maken jullie de etiketten?
ik kan er nergens wat voor vinden.

Houten Hoofd

Zelf gebruik ik Pixelmator, een alternatief voor Photoshop. Iets in die richting kan je dus prima gebruiken.

Sloopkogel013

Alleen voor de mac staat er op de site...

Eric v B

GIMP is een gratis programma dat lijkt op Photoshop. Heeft minder functies dan Photoshop maar wat er allemaal in Photoshop zit ga je als beginner toch niet gebruiken.
Verder bestaat er ook nog PhotoFiltre Gratis programma waar je om etiketten te maken meer dan genoeg aan hebt.

Succes!

Jacques

Citaat van: Sloopkogel013 op 01-02-2016  10:12 uWat ik me vooral afvraag , met wat voor programma maken jullie de etiketten?
Ik kan er nergens wat voor vinden.

Tip: gebruik de zoekfunctie van dit forum. Er is al heel veel geschreven op dit forum...

Zoeken op "etiketten programma" levert veel resultaten waaronder dit oude topic met veel tips en programma's die je kunt gebruiken.

ThomasL

Citaat van: Houten Hoofd op 01-02-2016  08:48 uLeuke etiketten! Voor de botteldatum had de maker van Monkeybrew een goed idee: een bottelstrip.

Zelf hebben wij die nu ook op onze ontwerpjes gezet, misschien is dan een goeie oplossing voor jou?

Had hem langs zien komen op een ander etiket, leek me inderdaad wel iets. Vond het alleen niet heel mooi lijken. Ik heb z'n vervelende gele rand bovenin. Dus misschien doe ik hem wel aan de onderkant. Ben ook nog iets aan het bedenken hoe ik de batch nummer netjes kan verwerken. Brouw wel eens hetzelfde bier met dus hetzelfde etiket.

ThomasL

Citaat van: Sloopkogel013 op 01-02-2016  10:12 uWat ik me vooral afvraag , met wat voor programma maken jullie de etiketten?
ik kan er nergens wat voor vinden.
Adobe Illustrator CS6

ThomasL

Eerste etiket met bottel strip hoor graag wat jullie er van vinden

Adbrouwt

Draadje gemist, erg frisse en fleurige etiketten waar je blij van wordt. Vooral de kabouter heeft mijn hart gestolen.

ThomasL


Citaat van: Adbrouwt op 14-02-2016  21:56 uDraadje gemist, erg frisse en fleurige etiketten waar je blij van wordt. Vooral de kabouter heeft mijn hart gestolen.
Moet eerlijk bekennen dat ik die uit een kinderkleurplaat heb geknipt :)

Adbrouwt

Citaat van: ThomasL op 14-02-2016  22:36 uMoet eerlijk bekennen dat ik die uit een kinderkleurplaat heb geknipt :)
Ach beter goed gejat dan slecht verzonnen  ^-^

ThomasL

Ach goed gejat... beter goed verzonnen. Die kabouter komt toch veel mooier tot z'n recht dan op een kleurplaat.:)

Houten Hoofd

Bottelstrip ziet er goed uit toch?

Zou het misschien zonder rondje om de cijfers afdrukken, dan kan je op moment van bottelen er gewoon een stipje op zetten met watervaste stift of iets dergelijks.

Veel brouwerijtjes scheuren op de bottelcijfers een klein stukje weg met een mesje of zo (weet niet precies hoe ze het doen).

Zelf doe ik het met een stift dus en dat ziet er wel ambachtelijk uit al zeg ik het zelf  :weetniet:

Fermon

Die bottelstrip is een goed idee, ik ga ook eens kijken hoe ik dat mooi kan toepassen.

Etiketten zien er trouwens ook goed uit, duidelijk strak, mooi logo.
Ook mooi gedaan met de objecten die bij het soort bier horen.

ThomasL

Citaat van: Vrumona op 21-02-2016  03:34 uDie bottelstrip is een goed idee, ik ga ook eens kijken hoe ik dat mooi kan toepassen.

Etiketten zien er trouwens ook goed uit, duidelijk strak, mooi logo.
Ook mooi gedaan met de objecten die bij het soort bier horen.
Bedankt, dat is inderdaad ook mijn doel een strak basis ontwerp, de bovenkant en mijn logo vast qua kleuren. En dan wat speelser maken om de objecten met het bier te combineren.

ThomasL

Citaat van: Houten Hoofd op 20-02-2016  23:44 uBottelstrip ziet er goed uit toch?

Zou het misschien zonder rondje om de cijfers afdrukken, dan kan je op moment van bottelen er gewoon een stipje op zetten met watervaste stift of iets dergelijks.

Veel brouwerijtjes scheuren op de bottelcijfers een klein stukje weg met een mesje of zo (weet niet precies hoe ze het doen).

Zelf doe ik het met een stift dus en dat ziet er wel ambachtelijk uit al zeg ik het zelf  :weetniet:
Goede tip, vond de rondjes afdrukken nog niet zo geslaagd. Volgende batch gaat gewoon met een marker.

ThomasL

Ben trouwens nog wel opzoek naar een manier om alles mooi uit te snijden. Het gebeurt nu nog met een liniaal en een mesje. Gaat vrij veel tijd inzitten en gaat vaak ook fout :)

ThomasL


Weer twee nieuwe etiketten er bij, alcoholpercentages vielen een beetje tegen. Toch een te laag spoelrendement gehaald, maar dat terzijde het gaat hier om de etiketten.


Zeer tevreden over de bottelstrip, met een benzinestift een stipje er op en klaar



ThomasL

Tevens aan het timmeren geslagen, het mag dan wel geen etiket zijn maar hoort toch zeker bij de huisstijl.


Houten bierkratjes  ^-^   geinspirreerd op het volgende topic:
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,26428.msg404692.html#msg404692


Mocht er intresse zijn in de tekeningen of 3d modellen stuur maar een pm.





In de zomervakantie ga ik de halve varitant timmeren geschikt voor 12 flesjes, die zou haaks op deze krat moeten passen.


En hier nog een album van de bouw
https://photos.google.com/share/AF1QipOaoMtYvspUlAU1XtU3M4TR-gGNswUoc7ygssirgT7KZr7hgO4-IIMjuRfkmqlhDA?key=Q2J6YmdnQXZMeGptLW1ZeDhLNk9MM0NNSzRibXNB

ThomasL

Een jaar brouwen

En het eerste gevulde kratje is ook alweer leeg gegaan

Kratje nummer twee vandaag afgetimmerd

tdp

Heel gaaf!

Groet,
de TDP

JohanDeJong

Mooi kistje ook... staat hier nog op de to-do lijst.

ThomasL


Even weer een update :)





ThomasL

En na mijn mening de mooiste toevoeging, zelf bedrukte kroonkurken.





Easywoods


Knobby

Hoe heb je die bedrukt?
Mooi hoor

ThomasL

Citaat van: Knobby op 05-08-2017  16:24 uHoe heb je die bedrukt?
Mooi hoor
We hebben bij mij op de studie een tampondrukmachine. Malletjes voor gemaakt en in een uurtje 1000 dopjes bedrukt :)

PDGRRR

Jammer dat de plaatjes van je doppen het niet meer doen, ben ik wel benieuwd naar. Etiketten zien er mooi uit, goede herkenbaarheid.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.