Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Aangenaam, Remco is de naam  (gelezen 1405 keer)

Offline Dujinga

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Aangenaam, Remco is de naam
« Gepost op: 27-01-2016 09:21 u »
Ik ben dus Remco. 33 jaar woonachtend in Den Haag met mijn vriendin en twee kinderen.
Ik zit in de ICT en in mijn vrije tijd ben ik graag dingen aan het maken.

Van kaas en brood tot meubels, heel divers. Daarnaast ben ik een echte smulpaap. Ik kan erg genieten van een heerlijke maaltijd of een goed glas wijn of... BIER.
Ik wil al een tijdje zelf drank maken. Bier was daarvoor de logische keus. Wijn vind ik ook erg lekker maar niet echt praktisch als je deze zelf wil brouwen, aangezien je niet altijd de ingrediŽnten voor handen hebt.
Bierbrouwen luikt hier dus een goeie keuze, daarnaast kan je met bier alle kanten op en dat maakt het interessant. Ik haal voldoening uit het uitzoeken en experimenteren.

Ik moet me nog wel een keer over de initiŽle investering heen zetten. Ik heb nu een Brewferm pakket, maar dat is meer een pakket in de trend van "just add water".
Als ik ga brouwen doe ik dit liever van start to finish. Daar komt echter nog wel het nodige bij kijken. Ik zal mij in het begin dus vooral richten op lezen, lezen en nog meer lezen.
In die tijd ga ik lekker sparen en af en toe een biertje brouwen in de starterkit.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline brouwmus

• Super lid
  • Land: nl
  • 't hoeft niet op al is het lekker
Re: Aangenaam, Remco is de naam
« Reactie #1 Gepost op: 27-01-2016 10:18 u »
Welkom Remco, veel plezier met het lezen en brouwen!

(Tip voor als je voorlopig bij kits wil blijven: kijk naar die van Bulldog of voeg 'Beer Kit Enhancer' en/of licht moutextractpoeder toe aan een andere kit.)

Groet,
John

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Aangenaam, Remco is de naam
« Reactie #2 Gepost op: 27-01-2016 12:14 u »
Remco,

Welkom op het forum! Succes met inlezen, en de investeringen kunnen in den beginne best meevallen hoor ;)

Groet,
de TDP

Tags: