Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ervaring met BrewTech CCT  (gelezen 2233 keer)

Offline HuygenMeester

• Senior lid
  • Land: nl
    • HuygenMeester
Ervaring met BrewTech CCT
« Gepost op: 14-01-2016 19:37 u »
Na zes keer vergist te hebben met de CCT van SS Brewing Technologies ben ik erg blij met deze CCT.
Goed schoon te maken en de handelingen zoals vullen (via pomp) gist aflaten en bottelen, gaan erg makkelijk.
Wel ontstaat er aan de binnenkant, daar waar het oppervlak in contact komt met het bier, een soort afzetting die ruw aanvoelt.
Ik zou zeggen een soort ketelsteen.  :weetniet:  Dat had ik in mijn kunststof vaten ook wel maar ik had het niet verwacht op RVS.
Ik wil er niet op los met de schuurspons o.i.d. Het grappige is dat onderin waar de gist zich verzamelt geen aanslag zit; ook in de kopruimte voel ik het niet.
Het heeft geen effect op het bier want er wordt voldoende ontsmet.
Meer forumleden die dit herkennen?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JanWillem

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Ervaring met BrewTech CCT
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2016 22:14 u »
Nee, ik herken dit niet. Ik maak schoon met Oxi en ontsmet daarna met StarSan. Goed heet naspoelen en weer als nieuw.

Offline Tjardo

• Super lid
  • Proost!
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2016 22:27 u »

Offline JanWillem

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 14-01-2016 22:39 u »
Daar deed het mij ook aan denken.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #4 Gepost op: 15-01-2016 22:07 u »
Bij mij is mijn CCT blinkend schoon en glad van binnen.

Dit komt door mijn reinigingsproces. Direct na gebruik borstelen met een afwasborstel en water. Daarna de CCT vullen met een PBW oplossing (die oplossing wordt later gedeeltelijk hergebruikt voor het reinigen van de vergistingskoelkast en de vloer van de plaats waar ik gebotteld heb). Daarna spoelen met wat water. Vervolgens ga ik met een sponsje met daarop schoonmaakazijn over de binnenkant van de CCT. En weer naspoelen met wat water.
Het lijkt heel bewerkelijk maar in de praktijk is het zo uitgevoerd. Ik gebruik de onderste kraan om de vloeistoffen uit de CCT te laten lopen.