Hallo, ik ben Rolph

Gestart door ZandPilooT, 12-01-2016 20:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ZandPilooT

Hallo allemaal.
Mijn naam is Rolph en ik heb een aantal jaren geleden samen met mijn gezin het Nederlandse landschap geruild voor een Noors fjord. Ik werk in een steengroeve in het westen van Noorwegen. De prijs van een doorsnee smerig fabriekspils is hier ongeveer 4 keer zoveel als in Nederland. Zelf brouwen is hier dus de normaalste zaak. Ik daar een poosje geleden ook maar eens mee begonnen omdat veel mensen in mijn omgeving dat ook doen en we zo af en toe een avondje lekker gaan bier proeven (øl smaking). Ik ben begonnen met een startsetje met moutextract en heb afgelopen kerst de smaak goed te pakken gekregen omdat de kerstman mij 2 erg interessante boeken heeft gegeven. Ik wilde eigenlijk nu gaan beginnen met een ketel en "brew in a bag". Toevallig kon ik voor een mooie prijs een brouwmachine van 30 L kopen, dus dan ga ik het maar eens op die manier doen.

Skål.

mbroek

Welkom Rolph, het brouwen en proeven gaat daar vast helemaal goed komen.

tdp

Welkom op het forum! En als het daar al snel 4x zo duur is, snap ik de stap ;)

Groet,
de TDP

Battum80

Hoi Rolph, welkom en heel veel plezier.

Dat 4x zo duur probleem heb ik hier in Zwitserland ook. Maar ik moet toegeven dat wanneer dat niet het geval was ik nog steeds zou brouwen. Het werkt verslavend.

Viva

Rich

Hehe niet alleen duur en niet erg smakelijk maar ook redelijk krampachtige regels ja. Heb tijdens een bezoek aan vrienden al eens bij een Rema1000 supermarkt gestaan op zaterdag om 18:30.. leg maar weer terug vær så snill. Ik vind enkele van de kerstbieren nog wel te doen.

ZandPilooT

Het zelf brouwen werkt zeer zeker verslavend. Heb nog niet veel brouwsels op mijn naam staan en maak natuurlijk fouten, maar het is erg leuk om te doen en het resultaat te kunnen smaken.