Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Let op uw Star San verpakking!  (gelezen 7724 keer)

Offline JAVAL

• Amateur Bierbrouwersgilde Geertruydenberg
  • Senior lid
  • Land: nl
  • Melk smaakt beter uit een bierglas!
Let op uw Star San verpakking!
« Gepost op: 08-01-2016 15:21 u »
Vandaag verzamelde ik mijn brouwspullen voor een demo. En toen ik de fles Star San op de achterbank van de auto wilde leggen schrok ik even: beide doppen waren bovenaan gescheurd! Als ik de fles plat had gelegd had ik waarschijnlijk een gat in mijn achterbank gehad. Een gewaarschuwde brouwer...
Jaap

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
Re: Let op uw Star San verpakking!
« Reactie #1 Gepost op: 08-01-2016 16:08 u »
Zelfde geval hier al een tijd geleden. Coladoppen houden beter.

Ingo

Offline goom

• Super lid
  • lekker bier = niet vies
« Reactie #2 Gepost op: 08-01-2016 19:52 u »
Herkenbaar.
ik zou zeggen laat je fantasie de vrije loop en verzin iets goeds  ;-)

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
« Reactie #3 Gepost op: 08-01-2016 20:33 u »
Zelfde geval hier al een tijd geleden. Coladoppen houden beter.

Ingo

Goed idee Ingo die coladoppen. Bij mij waren ze ook gebarsten en hebben nu een coladop. Bedankt.  :duimop:

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Wordt wort bier dan wordt wort vergist
    • ABV de bierkaai
« Reactie #4 Gepost op: 09-01-2016 00:09 u »
Bedankt Jaap, dat is inderdaad een probleem dat spul gaat ook zo verdomde lang mee. Ik ga uit mijn doppen kijken  ;D

Offline Peterrr

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Cooling is an Art!
« Reactie #5 Gepost op: 09-01-2016 08:34 u »
Bedankt voor de tip!
Mijn doppen waren ook gebarsten.... ( bij het aandraaien nota bene,)

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #6 Gepost op: 09-01-2016 10:30 u »
Verpakkingen van chemische middelen die niet doen wat ze moeten doen en je spullen beschadigen vraagt om het indienen van schadeclaims bij de leverancier.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #7 Gepost op: 09-01-2016 10:48 u »
Als je even google er op nakijkt, blijkt het probleem bij Five Star bekend te zijn en komen ze met een nieuwe verpakking. Het schijnt dat ze je nieuwe doppen sturen als je je meld. Maar je kunt bijv. ook prima een dop van Whitelabs gebruiken of frisdrank, zoals al geopperd.

Offline seed7

• Beheerder
  • Super lid
    • Moaneschien
« Reactie #8 Gepost op: 09-01-2016 10:53 u »
[...] Maar je kunt bijv. ook prima een dop van Whitelabs gebruiken of frisdrank, zoals al geopperd.

De WhiteLabs doppen zijn ook relatief hard, die van frisdrank zijn meestal een stuk zachter en houden het bij mij nu al een aantal jaar vol, tegen een half jaar met de originele doppen.

Ingo

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #9 Gepost op: 09-01-2016 11:07 u »
Als je even google er op nakijkt, blijkt het probleem bij Five Star bekend te zijn en komen ze met een nieuwe verpakking. Het schijnt dat ze je nieuwe doppen sturen als je je meld. Maar je kunt bijv. ook prima een dop van Whitelabs gebruiken of frisdrank, zoals al geopperd.
Leuk, maar gaan ze ook de schade aan je auto vergoeden als in de tussentijd die rommel zich een weg door je auto gaat vreten? Als je dit soort ernstige dingen als leverancier merkt moet je de complete partij terughalen naar de fabriek.

Offline Herman

• Maischen doe je in een koelbox! (of in een grainfather)
  • Beheerder
  • Super lid
  • www.biergildegroningen.nl
    • Groningsch Bier- en wijnmakersgilde
« Reactie #10 Gepost op: 09-01-2016 13:34 u »
Ik zeg ook niet dat je je er bij moet neerleggen, slechte doppen op zo'n gevaarlijk product is belachelijk. Er zullen vast al Amerikanen claims hebben neergelegd.

Offline JAVAL

• Amateur Bierbrouwersgilde Geertruydenberg
  • Senior lid
  • Melk smaakt beter uit een bierglas!
« Reactie #11 Gepost op: 09-01-2016 14:09 u »
Ik merk dat er meer gevallen bekend zijn! Ik heb mijn fles Star San gekocht op 1 feb 2012 bij The Homebrew Company in Ierland, omdat het toen in Nederland nog niet verkrijgbaar was. Ik heb totaal 9 flessen gekocht, die andere 8 zijn naar leden van de Roerstok gegaan waar ik ook lid van was. Ik zal ze ook maar even waarschuwen. Ik herinner me nog dat de man van The Homebrew Company me zei dat als zijn voorraad op was hij moest wachten op nieuwe zending die per zeevracht werd bezorgd, omdat het product niet per luchtvracht mocht worden vervoerd...
Jaap

Offline brouwmus

• Super lid
  • 't hoeft niet op al is het lekker
« Reactie #12 Gepost op: 09-01-2016 14:12 u »
Mijn verpakking heb ik vorig jaar in Almere aangeschaft; die heeft van die witte klikdoppen. Five Star heeft er dus ondertussen wel wat aan gedaan :)
Blijft vervelend voor diegenen die gescheurde zwarte doppen hebben...

Groet,
John

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #13 Gepost op: 10-01-2016 22:15 u »
Vandaag verzamelde ik mijn brouwspullen voor een demo. En toen ik de fles Star San op de achterbank van de auto wilde leggen schrok ik even: beide doppen waren bovenaan gescheurd! Als ik de fles plat had gelegd had ik waarschijnlijk een gat in mijn achterbank gehad. Een gewaarschuwde brouwer...
Jaap

Aangebroken flessen met dit soort stoffen vervoer je natuurlijk nooit liggend. Dat doe je bijvoorbeeld ook niet met dunne chloor of zoutzuur...

Mijn verpakking heb ik vorig jaar in Almere aangeschaft; die heeft van die witte klikdoppen. Five Star heeft er dus ondertussen wel wat aan gedaan :)
Blijft vervelend voor diegenen die gescheurde zwarte doppen hebben...

Ook hier in huis is de fles die ik vorig jaar bij Brouwland heb gekocht voorzien van witte klikdoppen.
Probleem is dus aangepakt door Five Star.

Offline ForBeerLovers

• Boven 10 berichten
  • *
  • abdij bieren en whisky's , that's DAMN good
    • vdh-meat
« Reactie #14 Gepost op: 16-01-2016 16:16 u »
Waar wordt dit product precies voor gebruikt? Ik ben net begonnen met onze hobby en ken het spul niet, is het geschikt voor schoonmaken en contact met etenswaren?

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #15 Gepost op: 16-01-2016 17:03 u »
Waar wordt dit product precies voor gebruikt? Ik ben net begonnen met onze hobby en ken het spul niet, is het geschikt voor schoonmaken en contact met etenswaren?

Het is een desinfecteermiddel. Er is veel geschreven over dit middel. Gebruik de zoekfunctie van het forum. Heel veel zaken zijn namelijk al aan de orde geweest op het forum.

Offline Edolem

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #16 Gepost op: 16-01-2016 18:05 u »
Met witte doppen is het nog altijd een rot verpakking. Ik ga iets verzinnen met glas of zo

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #17 Gepost op: 16-01-2016 20:33 u »
Met witte doppen is het nog altijd een rot verpakking.

Je bedoelt denk ik dat de doppen niet erg makkelijk zijn open te draaien. Nou, dat is ook de bedoeling...
Kinderen horen deze verpakkingen niet open te krijgen.

Offline Roelof

• Super lid
  • Brouwerij Duvelsver.
    • Wortketel
« Reactie #18 Gepost op: 16-01-2016 23:55 u »
Je bedoelt denk ik dat de doppen niet erg makkelijk zijn open te draaien. Nou, dat is ook de bedoeling...
Kinderen horen deze verpakkingen niet open te krijgen.
De dop terug plaatsen is ook een ellende, elke keer scheef.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #19 Gepost op: 17-01-2016 10:07 u »
De dop terug plaatsen is ook een ellende, elke keer scheef.
Het principe van afwegen met een apart kamertje (afwegen voor dummies :groots:) vraagt om 2 (slecht werkende) doppen. Ik gebruik voor dit soort zaken altijd een weegschaaltje met nulling.  Geef bij maar gewoon een standaard fles zoals die van gootsteen ontstopper. Die worden met miljoenen geproduceerd, dus uitontwikkeld systeem. Lijkt alsof dit ontwerp nog kinderziektes heeft. Dat wil je niet hebben voor agressieve chemische goedjes. 

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #20 Gepost op: 17-01-2016 12:30 u »
Het principe van afwegen met een apart kamertje (afwegen voor dummies :groots:) vraagt om 2 (slecht werkende) doppen. Ik gebruik voor dit soort zaken altijd een weegschaaltje met nulling.  Geef bij maar gewoon een standaard fles zoals die van gootsteen ontstopper. Die worden met miljoenen geproduceerd, dus uitontwikkeld systeem. Lijkt alsof dit ontwerp nog kinderziektes heeft. Dat wil je niet hebben voor agressieve chemische goedjes.

Dit soort verpakking is niet uniek. Ik heb wel meer producten gezien die in dit soort verpakking zat. Eerlijk gezegd vind ik het ook niet altijd handig.

Van scheve doppen heb ik geen last. Dat is gewoon een kwestie van opletten bij het plaatsen van de dop.

Offline NewLine

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #21 Gepost op: 17-01-2016 13:28 u »
Hier hetzelfde probleem, wel bij slechts 1 van de doppen. Nochtans komen de doppen nooit in contact met Star San zelf (zuig de juiste hoeveelheid op met injectienaald). Bizar...

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #22 Gepost op: 17-01-2016 13:29 u »
Hier hetzelfde probleem, wel bij slechts 1 van de doppen. Nochtans komen de doppen nooit in contact met Star San zelf (zuig de juiste hoeveelheid op met injectienaald). Bizar...

Zwarte doppen neem ik aan...

Tags: star san