Beste mensen, hierbij stel ik mij even voor: Yward

Gestart door Hoirne, 06-01-2016 10:46 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hoirne

Sinds mijn interesse voor het brouwen van bier is gewekt ben ik al vaak op dit forum uitgekomen. Daarom heb ik mij vandaag aangemeld zodat ik niet als een soort schaduw gast het forum blijf afstruinen.
Ik ben Yward woon in Hoorn geboren in 1980 en momenteel 35 jaar. In het dagelijksleven ben ik projectleider bouw en industrie, dat betekent dat ik vooral in de voedingsindustrie ruimtes verbouw en machines/installaties plaats dan wel aanpas.
Op dit moment ben ik bezig met het bouwen van een HERMS en probeer alle onderdelen zo goedkoop mogelijk dan wel gratis te vergaren wat al een hobby opzich is.
Ik heb inmiddels:
Een frame gemaakt lijkt op deze; https://www.brewmagic.com/products/brew-magic-low-pressure-frame/
Iwaki MD 30FX
Brander en gasfles
8 lege fusten waarvan 1  opengeslepen en gepolijst (gekocht op veiling dus mijn eigendom  ;) )
PT100 en nog wat spullen.

tdp


Wolter

Welkom. Kom zelf ook uit Hoorn dus als je een keer bier of kennis/ info wilt delen ben je ook altijd welkom.

Hoirne

Bedankt.
@Wolter ik zal tzt mij melden om kennis op te halen.

Cerberus

Welkom en veel plezier gewenst met b(r)ouwen!

Hoirne

Ik ben momenteel nog al fan van Leffe royale Cascade IPA. Kan ik op dit forum een recept voor een dergelijk biertje vinden?

Wolter

Citaat van: Hoirne op 10-01-2016  13:56 uIk ben momenteel nog al fan van Leffe royale Cascade IPA. Kan ik op dit forum een recept voor een dergelijk biertje vinden?

Ik denk niet dat je zo snel een kloon recept van dit bier op het forum vind. Ik neem aan dat je de zoekfunctie al hebt gebruikt. Ander kun je kijken bij de bewezen recepten en ga dan op zoek naar ipa's waarin Cascade een hoofdrol speelt. Leger is op zich wel iets zoeter denk ik dus o dat vlak zal jr dan moeten kijken hoe je zo'n recept dan gaat aanpassen.

Houten Hoofd

Hier ook iemand uit Hoorn! Gaaf dat je bezig bent met je eigen installatie opbouwen, het lijkt dat je beroep daar mooi op aansluit  ;)

Wolter

Citaat van: Houten Hoofd op 18-01-2016  12:35 uHier ook iemand uit Hoorn! Gaaf dat je bezig bent met je eigen installatie opbouwen, het lijkt dat je beroep daar mooi op aansluit  ;)

Echte Hoornse naam 'Houten Hoofd'.  :)

Binnenkort toch maar ns een hobbybrouwsel proeverij organiseren.

Houten Hoofd


Hoirne


Hoirne


Hoirne

Inmiddels ook een oude cv ketel gekregen van een kennis. Nog even bestuderen welke onderdelen ik kan kannibaliseren voor mijn project.

Hoirne



Een eenvoudige PI&D als handleiding van mijn bouw.

tdp

Ziet er al goed uit, mooi projectje :)

Groet,
de TDP

Hoirne

Even een kleine update



Even van wat sloophout en een paar Action wielen een bok gemaakt zodat de installatie makkelijker is te verplaatsen.
Tweede vat/ketel is ook klaar, nu het derde vat prepareren.


DJ


Wolter

Citaat van: Hoirne op 04-06-2016  14:17 uEven een kleine update



Even van wat sloophout en een paar Action wielen een bok gemaakt zodat de installatie makkelijker is te verplaatsen.
Tweede vat/ketel is ook klaar, nu het derde vat prepareren.

Ziet er top uit hoor!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.