Labelprinter

Gestart door Jacques, 28-12-2015 14:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jacques

Met kerst heb ik mij een labelprinter cadeau gedaan. Het is een Brother QL-710W



Directe aanleiding voor de aanschaf is het feit dat ik graag kleine ronde stickertjes op mijn dopjes wil hebben zodat ik geen etiketten nodig heb als ik bier weggeef. Er zit hele slimme software bij de printer. Die herkent de soort etiketten die in de printer zit en past de grootte van de letters automatisch aan, aan de hoeveelheid tekst. Met een pen krijg je zulke kleine letters niet geschreven.
Handig ook voor het onderscheiden van flessen bij experimentjes en zo.

Naast een rol met 1000 stickers met een doorsnede van 25 mm heb ik ook twee andere rollen aangeschaft met stickers. Een voor adresstickers en een met kleinere stickers.

Het is een wifi printer die door meerdere PC's maar ook door een smartphone kan worden aangestuurd. Mijn vrouw kan er dus ook gebruik van maken en ik zou hem ook kunnen meenemen voor een bierige bijeenkomst want via een usb kabel kan hij zonder wifi-netwerk aangestuurd worden met een laptop.

Een heel handig ding dus voor de verwende hobbybrouwer.

Ik heb hem gekocht bij 123inkt.nl. Het schijnt dat hij uit de collectie van Brother gaat vandaar dat hij goedkoop is aan te schaffen. De rollen worden ook door andere Brother labelprinters gebruikt, vandaar dat ik niet bang ben dat ik over een tijdje geen rollen meer voor kan aanschaffen.

[edit] De prijs is ineens omhoog gegaan. Zijn er zo veel hobbybrouwers die hem gekocht hebben?
Via deze link is de pinter ook bij 123inkt.nl te koop maar dan goedkoper...
http://www.123inkt.nl/Brother-QL-700-labelprinter-QL700RF1-i17908-t33454.html?gclid=CL2Gg-3Qn8oCFUKfGwod6cUDeQ
Is wel zonder wifi.
[/edit]

O ja, de ronde 25 mm stickers zitten op een rol met 1000 stuks en zijn te bestellen als Brother DK-11218. Ik heb ze ook bij 123inkt.nl gekocht. Ze kosten daar per rol € 11 inclusief BTW.

abroeders


Citaat van: Jacques op 28-12-2015  14:47 uMet kerst heb ik mij een labelprinter cadeau gedaan. Het is een Brother QL-710W
Bedankt voor de tip, ik heb hem mijzelf daarnet ook maar cadeau gedaan! :-)

bierfan

Inderdaad goeie tip!

Ik heb hem ook maar besteld.

KC

Bedankt! Ook besteld.

Jacques



Dit is een rond etiket die ik net op op de doppen van een brouwsel heb geplakt.
De tekst "Jacques Bertens Bierbrouwerij' heb ik gemaakt met Word Art. Bij de software zit een tool waarmee je gedeelten van een scherm kunt knippen. Dat heb ik hier gedaan. Het is hierdoor een plaatje. Andere plaatjes zijn eenvoudig te importeren.
Je kunt meerdere tekstvakken aanmaken. Een beetje jammer is dat je met de software geen teksten rond kunt zetten dan wel plaatjes kunt tekenen en dat je daarvoor gebruik moet maken van een ander programma. Maar zoals jullie kunnen zien is het geen probleem om een plaatje gemaakt met een ander programma te importeren.

Peterrr

Inderdaad. Makkelijk ding ik gebruik hem nu al 1,5 jaar.
Was in het begin vergeten om " knip aan het einde " aan te vinken...
60 stickertjes dwarrelden van de tafel.  :D

Grt Peter

KC

Lol bedankt ook voor deze tip. Beter te leren van de fouten van een ander dan die van jezelf :)

Pimmels

Bedankt voor de tip, ook besteld! ;D

RienP

Mooi cadeau Jacques.  :D Ik ben zelf meer van een etiket op de fles. Dus bij deze mijn tip voor gemak: Ik gebruik hiervoor een Dymo labelwriter. Je bent gebonden aan zwart-wit, maar met wat proberen kun je hele leuke etiketten maken.

Henielma

Jacques, wil je eens een foto plaatsen met zo'n sticker geplakt op een dop? Want 25 mm is volgens mij vrijwel net zo groot als de bovenzijde van een kroonkurk.

dutch food geek

Leuk... Maar thermisch papier... Ik ben heel benieuwd hoe dat zich houdt in de koelkast enz enz. Iedereen kent wel die leuke vervaagde kassabonnetjes...

Roelof

Henielma heeft al eens een alternatief gepost voor een labelprinter.
Bevalt mij prima.  :D
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,25090.0.html

Peterrr

Citaat van: dutch food geek op 29-12-2015  16:37 uLeuk... Maar thermisch papier... Ik ben heel benieuwd hoe dat zich houdt in de koelkast enz enz. Iedereen kent wel die leuke vervaagde kassabonnetjes...

Deze blijven goed, en de inkt gewoon zwart... voor maanden zelfs bij mij in de schuur.
Vervaagd niet.

kiekumgaon

Dankje wel Jacques. Jij bent goed bezig...

Jacques

Citaat van: Henielma op 29-12-2015  16:37 uJacques, wil je eens een foto plaatsen met zo'n sticker geplakt op een dop? Want 25 mm is volgens mij vrijwel net zo groot als de bovenzijde van een kroonkurk.

Klopt helemaal. Daarom is het de ideale maat.



Het etiket is scherper van belijning dan op de foto te zien is. (Foto is bij kunstlicht genomen.)

Edolem

Deze is thermisch?
Dan zit je nooit te klooien met het doorlopen van kleuren op de doppen?

Johnny Stardust

Citaat van: Edolem op 30-12-2015  12:27 uDeze is thermisch?
Dan zit je nooit te klooien met het doorlopen van kleuren op de doppen?


Klopt! Blijft er goed op zitten. En de koude in de koelkast kunnen zo ook prima aan. Ik gebruik etiketten uit mijn Dymo voor op mijn flessen en nog nooit problemen gehad met uitlopen van 'tekst/afbeeldingen'.

De Dymo etiketten zitten wel hartstikke vast, ze eraf halen doe ik dan ook niet. Ik gebruik nieuwe flessen uit de fabriek en lever ze in bij de Jumbo/Appie/Plus en vang het statiegeld terug. Zo heb ik schone flessen voor 5 eurocent en kan ik er makkelijk Dymo etiketten op doen.

rvvliet78



Citaat van: Johnny Stardust op 30-12-2015  12:32 uKlopt! Blijft er goed op zitten. En de koude in de koelkast kunnen zo ook prima aan. Ik gebruik etiketten uit mijn Dymo voor op mijn flessen en nog nooit problemen gehad met uitlopen van 'tekst/afbeeldingen'.

De Dymo etiketten zitten wel hartstikke vast, ze eraf halen doe ik dan ook niet.

Ik gebruik ook dymo etiketten, ze zitten goed vast maar 15 seconden onder de warme kraan en je pakt ze er zo af.

Waar koop jij die flessen voor 15 cent per stuk?

RienP

En je hebt dymo etiketten die minder vast kleven (worden ook verwijderbaar genoemd op verkoopsites). Even warm water erover en ze gaan eraf. Zelfs na meer dan een half jaar op de fles te hebben gezeten.

KC

Ik heb hem binnen. Even uitgeprobeerd als test. Hij is handig en snel. Foto is niet helemaal scherp omdat ik het van dichtbij deed maar de letters zijn beter in het echt.

Johnny Stardust

Citaat van: rvvliet78 op 30-12-2015  13:56 uWaar koop jij die flessen voor 15 cent per stuk?

Catalonië in Tilburg; http://www.catalonieglas.nl/

Hai

Hier ook besteld, als verjaardagscadeau :degroeten:

Tjardo

Bedankt voor de tip Jacques, ook ik heb hem net besteld en ook als verjaardagscadeau (pas over een maand jarig maar dat mag de pret niet drukken  ;) )

marcel-g

Bedankt voor de tip Jacques... Ook ik heb zo'n printer aangeschaft. Super printertje. En wat een snelle levering. Gisteren besteld en vandaag binnen. De ontwerp software is een beetje aan de matige kant, ik zelf gebruik photo shop.

RoodeLeeuwVenlo

Moet ik ook hebben...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.