Labelprinter

Gestart door Jacques, 28-12-2015 14:47 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert

CiteerRien, voor een wat grotere investering kun je met een Epson label printer ook zelf de kleuren printen.

De wat grotere investering bedraagt hier wel dik 20 keer de investering in de printer :nut:
Voor die hoeveelheid geld blijf ik wel bij een rond labeltje op een dopje  :proost:

Wellicht voor een kleine commerciƫle brouwerij wel interessant!

Robbert

MDD

Weet iemand ook hoe je de etiketten weer makkelijk van de flesjes krijgt? Bij mij blijven ze behoorlijk plakken...

Dund

Ik doe ook een rond etiket op de dop. Dan hoef je geen flessen meer van etiketten schoon te maken. Ik zet er de naam van het bier het percentage en een QR-link op welke naar onze homepage linkt. Hierop staat dan wat info over het bier. Vanuit hier kom je dan op faceboek en untappd. Super makkelijk.



Pimmels

Citaat van: MDD op 30-05-2017  21:59 uWeet iemand ook hoe je de etiketten weer makkelijk van de flesjes krijgt? Bij mij blijven ze behoorlijk plakken...
Ik heb een Brother, de meeste gaan er makkelijk af door te weken in lauw water... labels van 123Ink.nl...

MDD

Citaat van: Dund op 30-05-2017  22:25 uIk doe ook een rond etiket op de dop. Dan hoef je geen flessen meer van etiketten schoon te maken. Ik zet er de naam van het bier het percentage en een QR-link op welke naar onze homepage linkt. Hierop staat dan wat info over het bier. Vanuit hier kom je dan op faceboek en untappd. Super makkelijk.



Dat is best heel handig inderdaad. Ik gebruik ook de ronde labels op het dopje maar nog niet op deze handige manier. Ik heb meteen rechthoekige labels bijbesteld voor om de fles en die zijn er amper af te krijgen. Misschien laat ik die maar even achterwege of bestel ze ook bij 123inkt.

Brouwers

Citaat van: MDD op 30-05-2017  22:41 uDat is best heel handig inderdaad. Ik gebruik ook de ronde labels op het dopje maar nog niet op deze handige manier. Ik heb meteen rechthoekige labels bijbesteld voor om de fles en die zijn er amper af te krijgen. Misschien laat ik die maar even achterwege of bestel ze ook bij 123inkt.
Labels/fles goed warm spoelen dan gaan die brother pabels er heel makkelijk af zonder lijmresten

MDD

Citaat van: Brouwers op 31-05-2017  08:16 uLabels/fles goed warm spoelen dan gaan die brother pabels er heel makkelijk af zonder lijmresten

Top, dan ga ik het eens met wat warmer water proberen.

JamMasterJustin

Na ook deze labelprinter te hebben gekocht, ben ik ook even gaan zitten om te ontwerpen



Maar ik denk dat ik de hopbellen weg haal.

Dus dan zo:


muldereric

Citaat van: JamMasterJustin op 23-12-2017  20:15 uNa ook deze labelprinter te hebben gekocht, ben ik ook even gaan zitten om te ontwerpen



Maar ik denk dat ik de hopbellen weg haal.

Dus dan zo:


Kan het natuurlijk niet in werkelijkheid zien, maar vindt de invulling met hopbellen wel een wat voller plaatje geven. Die heeft mijn voorkeur dus ;)

Peterrr

Leuk!
Zelf ga ik vaak (voor de dop) niet verder dan een ander lettertype.. :proost:

Gr Peter

JamMasterJustin

Ik gebruik geen andere logo's of labels anders dan op de dop. Vandaar dat ik er iets meer tijd aan heb besteed dan aan een kale tekst :)

JamMasterJustin

Handig aan die software is dat je heel eenvoudig je kleine logo op een groot stickervel kan plaatsen door ander papier te selecteren en in de printer te plaatsen



De datum van de Saison was op de gok... en waarschijnlijk verkeerd. Ik denk botteldatum

Berend Postema

Nadat ik 3 keer deze draad tegen ben gekomen heb ik er ook 1 besteld. Tegenwoordig zitten we in de 800 series. Lijkt mij enorm handig. Ook voor het uitdelen van je bieren. Label er op en klaar. Helaas moest ik wel een dag langer wachten want ik kreeg enkel een doos met reclame materiaal erin en de 24 mm rol :o.    Najah ben wel een flesje wijn rijker wat ik er bij kreeg vandaag 8) 

Guppie

Ik ben ook overstag gegaan, een tweedehands QL-500 op marktplaats.
Mijn advies, flink onder de vraagprijs bieden ;-) deze had ik voor een tientje incl verzenden, er zaten nog etiketten bij en hij werkt prima, nu nog ronde etiketten bestellen en ik heb ook de dop duidelijk.

MartijnNOP

Thermische printertjes zijn dit toch? Verkleurd/vervaagd het label niet snel?


joenedu

Nu begin ik toch ook wel erg te twijfelen, dit ziet er wel gaaf uit... een sticker op de dop is toch wel erg handig. Ik blijf het leuk vinden om ook steeds etiketjes te ontwerpen, maar een merkteken op de kroonkurk is zeker weten wel handig!  :D

Yoran

Ik ben overstag gegaan. Bestelling net geplaatst. Bedankt maar weer

Scorpionrose

Lijkt wel een epidemie want heb net zelf ook maar eens een 2de hands QL-800 aangeschaft

Jacques

Citaat van: MartijnNOP op 31-10-2018  11:06 uThermische printertjes zijn dit toch? Verkleurd/vervaagd het label niet snel?

Nee. De originele labels van Brother vervagen niet met de tijd. (Ik gebruik alleen originele labels.)

Guppie

Ik heb ook de originele labels besteld, ik meende ergens hier op dit forum te hebben gelezen dat de "huismerk"label wat problemen had met de uitlijning, die 11.25 en 1000 labels op de dop, daar kan ik wel een paar jaar mee vooruit.

MartijnNOP

Citaat van: Jacques op 31-10-2018  21:28 uNee. De originele labels van Brother vervagen niet met de tijd. (Ik gebruik alleen originele labels.)
Goed om te weten, bedankt.


TymonK

Citaat van: JamMasterJustin op 23-11-2018  07:05 uKun je laten weten hoe de kwaliteit bevalt?
Ik ben ook benieuwd... Zijn ze compatible met de Brother printer (moet je de plastic houder hergebruiken?)

Guppie

Citaat van: TymonK op 23-11-2018  10:38 uIk ben ook benieuwd... Zijn ze compatible met de Brother printer (moet je de plastic houder hergebruiken?)

Heb het idee dat het niet helemaal fijn of helemaal niet gaat werken. De brother heeft een code nodig die op de achterkant  van de rol staat, bij mijn ronde label zie ik een zwart vierkant en een cirkel en daarmee lijnt hij de printer uit zodat er precies op het labeltje geprint gaat worden

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.