Hobbybrouwen > Tips

Labelprinter

(1/30) > >>

Jacques:
Met kerst heb ik mij een labelprinter cadeau gedaan. Het is een Brother QL-710W

Directe aanleiding voor de aanschaf is het feit dat ik graag kleine ronde stickertjes op mijn dopjes wil hebben zodat ik geen etiketten nodig heb als ik bier weggeef. Er zit hele slimme software bij de printer. Die herkent de soort etiketten die in de printer zit en past de grootte van de letters automatisch aan, aan de hoeveelheid tekst. Met een pen krijg je zulke kleine letters niet geschreven.
Handig ook voor het onderscheiden van flessen bij experimentjes en zo.

Naast een rol met 1000 stickers met een doorsnede van 25 mm heb ik ook twee andere rollen aangeschaft met stickers. Een voor adresstickers en een met kleinere stickers.

Het is een wifi printer die door meerdere PC's maar ook door een smartphone kan worden aangestuurd. Mijn vrouw kan er dus ook gebruik van maken en ik zou hem ook kunnen meenemen voor een bierige bijeenkomst want via een usb kabel kan hij zonder wifi-netwerk aangestuurd worden met een laptop.

Een heel handig ding dus voor de verwende hobbybrouwer.

Ik heb hem gekocht bij 123inkt.nl. Het schijnt dat hij uit de collectie van Brother gaat vandaar dat hij goedkoop is aan te schaffen. De rollen worden ook door andere Brother labelprinters gebruikt, vandaar dat ik niet bang ben dat ik over een tijdje geen rollen meer voor kan aanschaffen.

[edit] De prijs is ineens omhoog gegaan. Zijn er zo veel hobbybrouwers die hem gekocht hebben?
Via deze link is de pinter ook bij 123inkt.nl te koop maar dan goedkoper...
http://www.123inkt.nl/Brother-QL-700-labelprinter-QL700RF1-i17908-t33454.html?gclid=CL2Gg-3Qn8oCFUKfGwod6cUDeQ
Is wel zonder wifi.
[/edit]

O ja, de ronde 25 mm stickers zitten op een rol met 1000 stuks en zijn te bestellen als Brother DK-11218. Ik heb ze ook bij 123inkt.nl gekocht. Ze kosten daar per rol 11 inclusief BTW.

abroeders:

--- Citaat van: Jacques op 28-12-2015  14:47 u ---Met kerst heb ik mij een labelprinter cadeau gedaan. Het is een Brother QL-710W

--- Einde van citaat ---
Bedankt voor de tip, ik heb hem mijzelf daarnet ook maar cadeau gedaan! :-)

bierfan:
Inderdaad goeie tip!

Ik heb hem ook maar besteld.

KC:
Bedankt! Ook besteld.

Jacques:

Dit is een rond etiket die ik net op op de doppen van een brouwsel heb geplakt.
De tekst "Jacques Bertens Bierbrouwerij' heb ik gemaakt met Word Art. Bij de software zit een tool waarmee je gedeelten van een scherm kunt knippen. Dat heb ik hier gedaan. Het is hierdoor een plaatje. Andere plaatjes zijn eenvoudig te importeren.
Je kunt meerdere tekstvakken aanmaken. Een beetje jammer is dat je met de software geen teksten rond kunt zetten dan wel plaatjes kunt tekenen en dat je daarvoor gebruik moet maken van een ander programma. Maar zoals jullie kunnen zien is het geen probleem om een plaatje gemaakt met een ander programma te importeren.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie