4-06-2016 Brand Bierbrouwwedstrijd 2016

Gestart door Hoppenbrouwers, 18-12-2015 09:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Maurice Gobbens


Eric v B

Ik zou wel een Alt (Düsseldorfer) willen brouwen voor de volgende Brand Bier Brouw Wedstrijd. Naar mijn mening een ondergewaardeerd bier in Nederland. Zijn er overigens naast Het Venloosch Alt (is dat wel een echte Alt?) nog meer Nederlandse Alt bieren?

Chilobrachys

Beetje late reactie maar brouwerij Pauw in Ommen heeft ook een altbier. Zullen er vast wel meer zijn  ;)

Jacques

Het bier is vanaf vandaag te koop.

Gisteren was de presentatie van het bier in Enschede. Als oud-prijswinnaar mocht ik daarbij zijn. Het bier is bijzonder geslaagd vind ik. Een mooie volle smaak afkomstig van de brown malt en andere donkere mouten. Met koffieachtige accenten maar ook een mooie fruitigheid in de nasmaak.


De winnaars bij elkaar.


De winnaars Dennis Pancras en Niels Bosman samen met Rob Habets de brouwer van Brand.


Met zijn allen de eerste slok.


Gezellige levende muziek.

Robert1968

CiteerHet bier is vanaf vandaag te koop.

Ja, bij bepaalde horeca. Maar pas in de winkel oktober 2017 naar ik begrijp.

Drents Hopbier

Citaat van: Robert1968 op 14-12-2016  10:19 uJa, bij bepaalde horeca. Maar pas in de winkel oktober 2017 naar ik begrijp.

Dat zou ik niet begrijpen.

Hopbier

Dund

Heb mezelf net ook ingeschreven. Omdat ipa en session bij ons het meest gebrouwen wordt moesten we wel meedoen.

DirkB

Citaat van: Dund op 14-12-2016  19:53 uHeb mezelf net ook ingeschreven. Omdat ipa en session bij ons het meest gebrouwen wordt moesten we wel meedoen.
Dit topic gaat over het biertje van dit jaar, de Porter.. maar goed..  :proost:

Maareh, echt pas eind volgend jaar in de winkel? Bizar!

Dund

Je sorry zie het ook pas net! Lekker handig inderdaad. Dan pak ik er maar eentje op de winnaars van 2016! :nut:

Jacques

Citaat van: Robert1968 op 14-12-2016  10:19 uJa, bij bepaalde horeca. Maar pas in de winkel oktober 2017 naar ik begrijp.

Heb ik niet gehoord. Maar ik weet niet alles. Ik werk niet bij Brand. Oktober 2017 duurt nog heel lang. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat men in de bockbierperiode komt met een donker bier in de winkel.

Robert1968

CiteerIk werk niet bij Brand.

Ik wel, althans bij het moederbedrijf. Stond op de Intranet site. Mogelijk ziet Brand het als een seizoensbier, zoals de Bokken en Sylvester het bv. ook zijn.

Jacques

Citaat van: Robert1968 op 15-12-2016  00:34 uIk wel, althans bij het moederbedrijf. Stond op de Intranet site. Mogelijk ziet Brand het als een seizoensbier, zoals de Bokken en Sylvester het bv. ook zijn.

Daar doen je naar mijn idee het bier te kort. Er zijn genoeg liefhebbers die het hele jaar door een porter drinken. Zeker als het een smaakvolle en toegankelijke porter is.

brouwmus

Dat vind ik ook en ik ken tenminste drie anderen die er ook zo over denken. Erg jammer als dit inderdaad zo is.

Biertje1985

Ik kijk er naar uit! Ik zou de porter graag willen proeven. Die blond van Jacques kan ik ook erg waarderen overigens.

Jacques

Citaat van: Biertje1985 op 26-01-2017  22:06 uIk kijk er naar uit! Ik zou de porter graag willen proeven. Die blond van Jacques kan ik ook erg waarderen overigens.

Dank je voor het compliment.

De Brand Porter heb ik inmiddels gesignaleerd bij Brand proeflokalen.

Hay

En heb jij de Brand porter daar al geproefd Jacques?

Jacques

Citaat van: Hay op 27-03-2017  22:02 uEn heb jij de Brand porter daar al geproefd Jacques?

Ja. Ik was als oud winnaar overigens ook bij de presentatie van dit bier vorig jaar in Enschede.
Ik vind het een mooi bier. Daarom snap ik niet zo goed dat het bier nog niet breder uitgeleverd wordt.

Hay

Volgens mij was dat het jaar ervoor ook, eerst komt het winnende bier voor de horeca op de markt en daarna pas voor de detailhandel.
Dus in horecagelegenheden waar Brand uit de kraan komt kun je het al bestellen.
Ik heb al een kratje van de vertegenwoordiger gehad van de Brand.
Was benieuwd wat je er van vond.

Jacques

Citaat van: Hay op 27-03-2017  22:30 uVolgens mij was dat het jaar ervoor ook, eerst komt het winnende bier voor de horeca op de markt en daarna pas voor de detailhandel.
Dus in horecagelegenheden waar Brand uit de kraan komt kun je het al bestellen.
Ik heb al een kratje van de vertegenwoordiger gehad van de Brand.
Was benieuwd wat je er van vond.

Bij het vorige bier zat niet zo veel tijd tussen de introductie in de horeca en het kunnen kopen van het bier bij supermarkten en slijterijen.

Ondertussen is Brand ongefilterd geïntroduceerd. Mogelijk heeft het daar mee te maken.

chthon

Vandaag eentje meegebracht uit AH!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.