4-06-2016 Brand Bierbrouwwedstrijd 2016

Gestart door Hoppenbrouwers, 18-12-2015 09:03 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drents Hopbier

Citaat van: Robert1968 op 04-04-2016  16:51 u193 aanmeldingen. :o :nut: pffff. Heb medelijden met de keurmeester(s)

Laat die twee haakjes maar weg.

HHopbier

orangeloo

Kreeg ook bericht, mag mijn bier naar Bergen op Zoom brengen.... dit jaar geen inleverpunt bij de Deltabrouwers  :weetniet:

Paard

Ik ook, of ik even twee uur heen en weer wil om men bier weg te brengen en dan ook fijn even mijn persoonsgegevens op de mail, hoezo privacy, zucht wat een geknutsel. :huilen:

RienP

Als enkel de namen van de deelnemers in de lijst zou staan, is al discutabel, maar met al deze gegevens..... Ik heb al een e-mail gestuurd dat deze wijze van handelen in strijd is met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Hopelijk gaan ze in de toekomst iets zorgvuldiger te werk. Van zo`n grote organisatie zou je iets meer professionele opstelling verwachten.

Adrie

Wat meer inleverpunten zou geen overbodige luxe zijn. 

Hoppenbrouwers

Citaat van: RienP op 04-04-2016  22:51 uAls enkel de namen van de deelnemers in de lijst zou staan, is al discutabel, maar met al deze gegevens..... Ik heb al een e-mail gestuurd dat deze wijze van handelen in strijd is met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Hopelijk gaan ze in de toekomst iets zorgvuldiger te werk. Van zo`n grote organisatie zou je iets meer professionele opstelling verwachten.
Ik had mijn ongenoegen over de gang van zaken ook via de mail geventileerd. Krijg ik net een telefoontje van quirijn persoonlijk met excuses en het zal nooit meer gebeuren.
Toch netjes

Bart LJ

Op zich wel interessant om te zien welke brouwers er in de buurt wonen... :o

Doet me een beetje denken aan hoe mijn tante Charlotte in de jaren negentig reply all'de op de mails over het familiekampeerweekend.

Johnny Stardust

Citaat van: RienP op 04-04-2016  22:51 uAls enkel de namen van de deelnemers in de lijst zou staan, is al discutabel, maar met al deze gegevens..... Ik heb al een e-mail gestuurd dat deze wijze van handelen in strijd is met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Hopelijk gaan ze in de toekomst iets zorgvuldiger te werk. Van zo`n grote organisatie zou je iets meer professionele opstelling verwachten.

Een beetje heel erg flauwekul & nonsens als je het mij vraagt. Op dit forum wordt vrolijk meegediscussieerd over wat je naast je 'brouwerij-activiteiten' nog meer onderneemt in je vrije eigen beschermde privé-tijd (denk aan kokkerellen, werk, hoe je vrouw tevreden te houden met je brouwactiviteiten etc.), daarnaast worden er met regelmaat foto's en filmpjes geplaatst van brouwsessies bij mensen in hun privedomein, kun je daarnaast iedereen op dit forum zowat tot op huiskamer niveau traceren via de google-maps functie, zit de helft actief aangesloten bij een brouwclubje en hebben de meeste brouwers onderling al regelmatig elkaar de hand geschud bij zo'n clubje of elkaar op het een of andere kampioenschap gezien. Bovendien..., veel van ons doen al jaren mee met de Brand wedstrijd en hebben elkaar daar ook al regelmatig gezien en kennen meer van elkaar dan de gemiddelde buren in Nederland.....

En dan beginnen over de 'Wet Bescherming Persoonsgegevens'?? Arghhhhh  :-\ :weetniet: :nut: :-\ !!! Kom op zeg, ik snap dit pietluttige niet...

Hartelijke groet, Willem Alexander

RienP

In de mailbijlage werden volledige adressen+ e-mail en telefoonnummers gedeeld. Zoveel mensen ken ik nog niet in persoon, dus die vlieger gaat niet op. Zelfs al zou ik alle mensen hier persoonlijk kennen en mijn volledige persoonsgegevens hier op het forum zetten, is het nog niet aan Brand om deze gegevens te verspreiden via e-mail zonder toestemming van de betrokkenen. Dat is namelijk de kern van bovengenoemde Wet.  Ik ben er niet boos over o.i.d., maar ik vind bij een groot bedrijf als Brand/Heineken dat daar iets beter over nagedacht mag worden. Vandaar mijn reactie.

Ik ben overigens ook vanochtend gebeld door Quirijn. Wat ik super netjes vind. Het idee van Brand was dat door het verstrekken van de gegevens mensen elkaar konden helpen met het wegbrengen van de kratten naar de ophaalpunten. Die gedachte is dan weer lovenswaardig.

Rien

Tjardo

Ik woon in Leiden op fietsafstand van Heineken (Zoeterwoude) maar ik moet mijn krat in Waddinxveen inleveren? Is er echt niemand bij Heineken Zoeterwoude die mijn kratje wil aannemen? ;-)

(Ik stap natuurlijk wel in de auto om mijn kratje netjes in te leveren maar weet niet of ik een volgende keer weer meedoe, had echt iets meer in de buurt verwacht...)

Jacques

De oplossing van het inleveren van de kratten kan dezelfde zijn als de wijze waarop de kratten bij de deelnemers zijn gekomen: verzenden via DHL.
Kost een paar euro maar je hoeft voor de Brand wedstrijd geen inschrijfgeld te betalen en je hoeft ook niet ver te rijden.
Ik weet alleen niet hoe DHL altijd met de kratten omgaat. Ze bezorgen bij mij wel eens kratten en de chauffeur is altijd blij als hij ze kwijt is omdat ze wel eens schuiven in de bus...

orangeloo

In Kapelle inleveren was voor mij makkelijker geweest, maar wat is er nou mooier dan je bier in mogen leveren bij de winnaar van de Brandwedstrijd 2014  ^-^

Markiej87

Citaat van: Johnny Stardust op 05-04-2016  11:41 uEen beetje heel erg flauwekul & nonsens als je het mij vraagt. Op dit forum wordt vrolijk meegediscussieerd over wat je naast je 'brouwerij-activiteiten' nog meer onderneemt in je vrije eigen beschermde privé-tijd (denk aan kokkerellen, werk, hoe je vrouw tevreden te houden met je brouwactiviteiten etc.), daarnaast worden er met regelmaat foto's en filmpjes geplaatst van brouwsessies bij mensen in hun privedomein, kun je daarnaast iedereen op dit forum zowat tot op huiskamer niveau traceren via de google-maps functie, zit de helft actief aangesloten bij een brouwclubje en hebben de meeste brouwers onderling al regelmatig elkaar de hand geschud bij zo'n clubje of elkaar op het een of andere kampioenschap gezien. Bovendien..., veel van ons doen al jaren mee met de Brand wedstrijd en hebben elkaar daar ook al regelmatig gezien en kennen meer van elkaar dan de gemiddelde buren in Nederland.....

En dan beginnen over de 'Wet Bescherming Persoonsgegevens'?? Arghhhhh  :-\ :weetniet: :nut: :-\ !!! Kom op zeg, ik snap dit pietluttige niet...

Hartelijke groet, Willem Alexander
Persoonlijk heb ik ook direct geantwoord naar Brand dat ik het niet vond kunnen en er zijn meer mensen met mij die dit gedaan hebben. Ook ik ben gebeld met excuses. Persoonsgegevens zijn zeker geen flauwekul en nonsens maar serieuze gegevens waar je zorgvuldig en voorzichtig mee om dient te gaan. Er zijn niet voor niets wetten hieromheen gevormd en allerlei bedrijven nemen allerlei maatregelen om dit goed in te kunnen regelen. Op een forum zijn juist aliassen en dergelijke bedoeld om je identiteit te beschermen, en heb je zelf de keuzevrijheid om meer gegevens te delen. Hierin heb ik dat niet gehad en vind dat van een grote professionele organisatie echt niet kunnen.

Drents Hopbier

Citaat van: Tjardo op 05-04-2016  21:03 uIk woon in Leiden op fietsafstand van Heineken (Zoeterwoude) maar ik moet mijn krat in Waddinxveen inleveren? Is er echt niemand bij Heineken Zoeterwoude die mijn kratje wil aannemen?
Boaz of Quirijn hadden beter een lijstje kunnen sturen met alle inleveradressen. Ik heb op eigen verzoek mijn inleveradres kunnen veranderen.

Hopbier

SanderH

Citaat van: Bart LJ op 05-04-2016  11:17 uOp zich wel interessant om te zien welke brouwers er in de buurt wonen... :o

Doet me een beetje denken aan hoe mijn tante Charlotte in de jaren negentig reply all'de op de mails over het familiekampeerweekend.

Was haar tijd dan ver vooruit!! (Doe hier wel een aanname naar de leeftijd van jou en je tante ;) )

Tjardo

Vandaag een hotel geboekt voor 4 juni op slechts 1,6 km van de brouwerij, nu nog mijn achterwacht op werk zien kwijt te raken...

Henielma

Vandaag eens gekeken wanneer dit bier ingeleverd moet zijn. Was even schikken, uiterlijk morgen dus. Gelukkig kon ik direct bij mijn inleveradres terecht en is mijn Porter nu op zijn inleveradres.

Markiej87

Zijn er al mensen expliciet benaderd om 4 juni naar Wijlre te komen? ;)

JanEric

Ik heb een mail gekregen met een uitnodiging om de finale bij te wonen. Ik neem aan dat iedere deelnemer die gekregen heeft?

Eric v B

Citaat van: JanEric op 16-05-2016  20:16 uIk heb een mail gekregen met een uitnodiging om de finale bij te wonen. Ik neem aan dat iedere deelnemer die gekregen heeft?
Nee alleen de prijswinnaars. Ik heb er ook een gekregen  ;D

William

Jammer. Niets ontvangen. Dan blijf ik maar thuis :(

Henielma

De mail met "Uitnodiging Finale Brand Bierbrouwwedstrijd 2016" van 4 mei waarin je je op kan geven voor de workshops heeft iedereen gekregen lijkt me. Misschien zit die in een spam box?

bierfan

Die heb ik ook gekregen.

Je hebt nog een week om je aan te melden.

orangeloo

Citaat van: Henielma op 16-05-2016  20:36 uDe mail met "Uitnodiging Finale Brand Bierbrouwwedstrijd 2016" van 4 mei waarin je je op kan geven voor de workshops heeft iedereen gekregen lijkt me. Misschien zit die in een spam box?
Citaat van: JanEric op 16-05-2016  20:16 uIk heb een mail gekregen met een uitnodiging om de finale bij te wonen. Ik neem aan dat iedere deelnemer die gekregen heeft?

Wie weet hoe het zit....  :weetniet:
Heb wel begrepen datWaarschijnlijk zal bijna de helft wel niet mee doen met de keuring omdat het bier niet voldoet aan de specificaties die zijn gesteld. Ja regels zijn regels en die waren van te voren bekend maar het zou mooi zijn dat deze mensen daar bericht over kregen. Hopelijk gaat dit nog gebeuren.

bierfan

Van wie heb je dat begrepen dan?
Vorig jaar was dat niet zo in ieder geval.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.