Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Voorstellen Jeroen en Rolf  (gelezen 1343 keer)

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Land: nl
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
Voorstellen Jeroen en Rolf
« Gepost op: 21-12-2015 19:18 u »
Hallo allemaal,

Voordat ik een vraag ga stellen op het forum wil ik eerst even de mogelijkheid aangrijpen om mezelf voor te stellen. Beter gezegd stel ik mezelf voor en mijn brouwmaat Rolf want we hebben er voor gekozen om samen de wereld van het brouwen in te stappen.

Mijn naam is Jeroen, 39 jaar 3 kinderen in de leeftijd van 4, 5 en 7 en dat geldt ook voor mijn brouwmaat Rolf, hij is ook 39 en heeft ook drie kinderen met nagenoeg dezelfde leeftijden. Daarnaast alle twee een voltijd baan en dus voldoende tijd om er een hobby als brouwer bij te nemen...  ;)
We hebben het geluk dat we de brouwinstallatie van de oom van mijn vriendin mogen gebruiken, drie ketels, 1 spoelwater, 1 klaringskuip en een beslagvat, alles handig verwerkt in een torenopstelling. We hoefden verder dus maar weinig aan te schaffen, zeker omdat we een aantal zaken van een gestopte brouwer kregen. Wel een goed sluitend gistvat met schroefdeksel aangeschaft en nog wat andere snuisterijen en hebbedingetjes
Na het halve forum doorgespit te hebben, het boek van Adrie Otten gelezen en heel veel nuttige informatie te hebben gekregen van een familielid en collega brouwer, gisteren onze eerste tripel gebrouwen. Het bewezen recept winnende recept van forumlid Oxhead was de leidraad en.
Uiteindelijk na een geslaagde brouwdag waar we beiden met veel plezier op terug kijken zo’n 25 liter in het gistvat kunnen doen en deze staat inmiddels volgens schema te pruttelen.
Zoals vele beginners zijn ook wij wat dingen tegen gekomen die we niet hadden bedacht, maar  konden we gelukkig direct terugvallen op onze hulplijnen die ons supersnel voorzagen van het antwoord.
We hebben nog wel wat vragen over het recept en wat te doen met het suiker wij kiezen er voor om deze na de hoofdvergisting toe te voegen. Ik zal dit in het betreffende topic plaatsen zodat een ander er ook wat aan heeft.

We gaan zeker nog verder met brouwen en komen straks het bottelen natuurlijk ook nog tegen in het proces…

Vriendelijke groeten,

Jeroen en Rolf

Stond hij nog in de opslag, beslagkuip met roermechanisme

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Voorstellen Jeroen en Rolf
« Reactie #1 Gepost op: 21-12-2015 23:25 u »
Na het halve forum doorgespit te hebben, het boek van Adrie Otten gelezen en heel veel nuttige informatie te hebben gekregen van een familielid en collega brouwer, gisteren onze eerste tripel gebrouwen.

Stond hij nog in de opslag, beslagkuip met roermechanisme

Zo Jeroen en Rolf, jullie pakken het goed aan. Het halve forum doorgenomen, dat moet je uren en en uren hebben gekost...  :)

Offline Jeroen76

• Super lid
  • Good beer makes its own friends!
    • Brouwerij d'n Aalscholver
« Reactie #2 Gepost op: 21-12-2015 23:35 u »
Citaat van: Jacques
Zo Jeroen en Rolf, jullie pakken het goed aan. Het halve forum doorgenomen, dat moet je uren en en uren hebben gekost...  :)

Tsja, we zijn ook met z'n tweeën hé...  ;)

Offline brouwmus

• Super lid
  • 't hoeft niet op al is het lekker
« Reactie #3 Gepost op: 22-12-2015 08:44 u »
Mannen, welkom! Veel succes en plezier met brouwen, jullie kunnen in ieder geval gebruikmaken van een akelig mooie installatie :)

Groet,
John

Offline John

• Super lid
  • Vergist wort wordt nooit meer wort!
« Reactie #4 Gepost op: 22-12-2015 08:48 u »
Succes!

Groet de Hulplijn  ;)

Tags: