Berges

Gestart door PatrickP, 14-12-2015 20:46 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PatrickP

Momenteel ben ik bezig met het brouwen van een aantal eigen bieren en uiteraard mag daarbij een logo/etiket niet ontbreken.
Qua bierbrouwen is er nog voldoende te leren en voordat ik dit logo/etiket ga gebruiken zullen er nog veel proefbrouwsels volgen.
Een goed logo is echter nooit weg en daarom ben ik alvast begonnen met het ontwerp.

Omschrijving Berges:
Zelf kom ik uit Bergentheim, een klein dorp (oorspronkelijk esdorp) aan het kanaal uit de provincie Overijssel.
Berges was ooit de eerste benaming voor Bergentheim, de eerste vermelding is uit het jaar 1385.
Daarnaast staat Les Berges (Frans) voor waterkant/oever.

Na veel verschillende ontwerpen kwam ik uiteindelijk tot onderstaand ontwerp.

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties.


Chilobrachys

Ha, een streekgenoot! (Kom uit Westerhaar):)
Vind de bergen in het logo een beetje vreemd omdat Berges niets met bergen te maken heeft, haalt het "lokale karakter" er eigenlijk weer uit.

Adbrouwt

Sluit me aan bij de vorige post. Misschien een idee om de andere ideeën te laten zien.

PatrickP

Bedankt voor de tip, zo had ik er inderdaad nog niet naar gekeken.
Ik ben wat meer richting de oorspronkelijk dorpsvorm (Esdorp) gegaan, hierbij het vernieuwde ontwerp.



Chilobrachys

Die vind ik wel erg geslaagd  :)

HoppyBrewBoy

Citaat van: PatrickP op 15-12-2015  18:17 uBedankt voor de tip, zo had ik er inderdaad nog niet naar gekeken.
Ik ben wat meer richting de oorspronkelijk dorpsvorm (Esdorp) gegaan, hierbij het vernieuwde ontwerp.



Mooi etiket, veel beter dan eerste wat mij betreft. De zwarte vind ik leuker, maar die kan nog wel wat beter (iets meer donkerbruin bijv.) mijns inziens. Maar dit is natuurlijk erg subjectief, dus graag met een korrel zout  :proost:

Adbrouwt

Een mooi logo inderdaad. De details zoals de eend en de vogels geven het een mooie Nederlandse sfeer. Het logo komt op de zwarte achtergrond het beste tot zijn recht. Of ga je alleen het ronde gedeelte gebruiken als logo? Met het logo kun je veel leuke dingen mee doen.  :duimop:

PatrickP

@HoppyBrewBoy, hij komt op de zwarte inderdaad beter tot z'n recht, we willen uiteindelijk ook zwarte flesjes gaan gebruiken, vandaar de zwarte kleur.

@Adbrouwt, we gaan uiteindelijk alleen het ronde gedeelte gebruiken, de zwarte achtergrond is de kleur van de fles.

Bedankt voor jullie reacties, ik ga hem finetunen en zal binnenkort het volledige etiket tonen.

Battum80

Misschien nog een molen, of staat er geen molen in Bergentheim?

Piet Hein

Citaat van: PatrickP op 16-12-2015  19:57 uBedankt voor jullie reacties, ik ga hem finetunen en zal binnenkort het volledige etiket tonen.

Gaaf etiket  8) Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.