Achterhoekse Arnhemmer stelt zich voor

Gestart door Ernesto, 11-12-2015 13:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ernesto

Hallo allen,

Ik zit nu al zo'n 2 jaar op dit forum, nu wordt het toch wel eens tijd om mezelf voor te stellen.
Ik ben in 2013 met een starterspakket van Brouwmarkt een aantal blikbrouwsels gaan brouwen. De uitdaging was al vrij snel weg, het voelde als koken met 'pakjes'. Al vrij snel begon ik de experimenteren met andere gistsoorten en het koudhoppen. Erg nuttige allemaal. Toen was het in de loop van 2014 tijd voor het echte werk. Via dit forum kocht ik een aantal gamellen, brander, javal filter en via allerlei webshops verzamelde ik slangen, platenkoeler, gistvaten en een walsenmolen.
Omdat mijn appartement in de stad te klein is voor het brouwen en mijn vriendin al vrij snel genoeg had van alle verzamelde flessen en dergelijke, ben ik in de Achterhoek gaan brouwen, in een oud 'tanklokaal' op de boerderij van mijn ouders. De ruimte is goed geschikt voor het brouwen, er staat een grote boiler voor warm water, een grote wastafel en een betonnen vloer met afvoerputten. Omdat ik dus niet dagelijks kan kijken hoe het vervolgens met mijn gistende bier staat en ik toch enige controle wilde hebben over de vergisting, heb ik met behulp van een STC-1000 en een oude koelkast een gistkast gebouwd. Wat mij betreft een onmisbare investering. Sinds 2014 brouw ik hier dus mijn eigen bier, meestal zo'n 28 liter per keer.

Battum80

Citaat van: Ernesto op 11-12-2015  13:36 uhet voelde als koken met 'pakjes'.


Inderdaad een pakkende vergelijking. Wat brouw je zoal?

026

Hoi Ernesto, allereerst welkom en veel brouwplezier!
Ben je een Achterhoekse Arnhemmer, of een Arnhemse Achterhoeker?  :D
De Achterhoek is in ieder geval reuze gezellig.
Wie weet, brouwen we een keer samen.  :brouwen:

Groet, Martin

Ernesto

Citaat van: Battum80 op 11-12-2015  14:50 uInderdaad een pakkende vergelijking. Wat brouw je zoal?
Vanalles eigenlijk. Begonnen met klonen van een aantal Belgische klassiekers (Chouffe, Karmeliet, Rochefort). Nu meer bezig met eigen recepten, met karakteristieke en/of uitgesproken (hop)smaken. Ook mijn eigen biersmaak/voorkeur veranderd door de jaren heen.

Citaat van: 026 op 11-12-2015  15:43 uHoi Ernesto, allereerst welkom en veel brouwplezier!
Ben je een Achterhoekse Arnhemmer, of een Arnhemse Achterhoeker?  :D
De Achterhoek is in ieder geval reuze gezellig.
Wie weet, brouwen we een keer samen.  :brouwen:

Groet, Martin

Scherp martin, meteen de titel even aangepast! Ik kom uit de Achterhoek en woon in Arnhem.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.