Verloting Muntons carbonation drops aangeboden door Brouwland

Gestart door Jacques, 09-12-2015 21:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joosting87

Citaat van: Jacques op 15-12-2015  21:45 uDe trekking van de loterij is door mij deze avond uitgevoerd. De namen van de winnaars kun je vinden in het eerste bericht van dit topic.
De e-mailadressen van de winnaars zijn kenbaar gemaakt aan Brouwland. Brouwland zal via de mail contact opnemen met de winnaars met het verzoek hun adresgegevens door te geven zodat de drops verzonden kunnen worden.

He Jacques, nu ben ik toch benieuwd hoe je dat doet? Heb je een programmaatje dat random nummers uit een lijst trekt?
Ik twijfel niet aan je eerlijkheid. Laat ik dat voorop stellen. Ik vroeg me dat (en bij een eerdere loting) gewoon af. Is het dan voor de algehele transparantie een idee om een printscreen te maken? Of wordt de loting altijd gedaan met meerdere personen erbij?

Oke oke, het gaat maar om een zakje suikerklontjes, maar zoals ik zei......just curious  :proost:

Citaat van: Sjaak_Deventer op 15-12-2015  22:22 uDie Wolter staat de laatste tijd wel veel bovenaan ;)

Wellicht om dit soort (absoluut een goeie  ;D ;D en wellicht als grap bedoeld) opmerkingen te voorkomen?

Wolter

Citaat van: Sjaak_Deventer op 15-12-2015  22:22 uDie Wolter staat de laatste tijd wel veel bovenaan ;)

Moet maar eens een staatslot gaan kopen  ;)

Wolter

Citaat van: joosting87 op 16-12-2015  10:03 uWellicht om dit soort (absoluut een goeie  ;D ;D en wellicht als grap bedoeld) opmerkingen te voorkomen?

Je weet de achterliggende info achter deze opmerking waarschijnlijk niet dus wellicht niet handig om hier iets mee te insinueren. Daarmee doe je mensen die iets 'winnen' te kort.

Misschien is het ook netter om de vraag in eerste instantie via een pb te stellen. Openlijk iets aan de kaak stellen kan dan altijd nog als je niet tevreden bent met het antwoord.

joosting87

Citaat van: Wolter op 16-12-2015  10:14 uJe weet de achterliggende info achter deze opmerking waarschijnlijk niet dus wellicht niet handig om hier iets mee te insinueren. Daarmee doe je mensen die iets 'winnen' te kort.

Misschien is het ook netter om de vraag in errste instantie via een pb te stellen. Openlijk iets aan de kaak stellen kan dan altijd nog als je niet tevreden bent met het antwoord.


Hoho. Ik stel niets aan de kaak. het is gewoon iets wat ik me afvraag. Wat heeft het forum voor nut als zulke dingen via pb worden besproken. Wellicht zijn er meerdere die zich dit afvragen. zoals ik al zei: ik trek niemand eerlijkheid in twijfel. En mag een nieuwsgierige vraag niet meer op een forum als dit geplaatst worden?  :weetniet:

En wat zou ik hiermee insinueren volgens jou? Dat die opmerking niet serieus was? Nee dat denk ik niet gezien de smiley. En gezien jouw eigen reactie heb je voor dezelfde conclusie gekozen. Dus je beschuldigt mij van ergens op reageren terwijl ik de achterliggende info niet weet, terwijl je zelf uitgaat van dezelfde conclusie, namelijk een grappig bedoelde opmerking... :weetniet:

Vreemd

tdp

Kan ik met kerst in ieder geval trots vertellen dat ik een prijs heb gewonnen met een bier wedstrijd ;) ! Jacques bedankt voor het opzetten van deze verloting!

Groet,
de TDP

tdp

Citaat van: joosting87 op 16-12-2015  10:03 uHe Jacques, nu ben ik toch benieuwd hoe je dat doet? Heb je een programmaatje dat random nummers uit een lijst trekt?

Volgens mij gebruikt Jaqcues een digitale dobbelsteen. Wanneer je 50 deelnemers hebt, zorg je ervoor dat je 50 mogelijke getallen hebt, die maximaal 1x gegooid mogen worden. Dit is trouwens ook zelf wel te programmeren. Er zijn volgens mij ook wel verschillende digitale dobbelstenen te vinden via Google.

Groet,
de TDP

Sjaak_Deventer

Citaat van: joosting87 op 16-12-2015  10:03 uWellicht om dit soort (absoluut een goeie  ;D ;D en wellicht als grap bedoeld) opmerkingen te voorkomen?

Natuurlijk als grap!

De loterij die Jacques gebruikt is betrouwbaar. En wat betreft het OCK had Wolter een heel goed bier gebrouwen wat hij zelf in de hand heeft!


homoeccentricus

Het is inderdaad een digitale dobbelsteen met een kleine correctie: iedere forumbezoeker krijgt een "lastigheidscoefficient", op basis van, inderdaad, hoe lastig hij wordt beschouwd. En hoe hoger die coefficient is hoe meer kans hij heeft om te winnen in een loterij. Ik heb op dit forum al in alle loterijen gewonnen waar ik aan heb deelgenomen.  8)

tdp

Citaat van: homoeccentricus op 16-12-2015  11:59 uHet is inderdaad een digitale dobbelsteen met een kleine correctie: iedere forumbezoeker krijgt een "lastigheidscoefficient", op basis van, inderdaad, hoe lastig hij wordt beschouwd. En hoe hoger die coefficient is hoe meer kans hij heeft om te winnen in een loterij. Ik heb op dit forum al in alle loterijen gewonnen waar ik aan heb deelgenomen.  8)

Haha, vandaar dat ik deze keer gewonnen heb ;)

joosting87

Citaat van: homoeccentricus op 16-12-2015  11:59 uHet is inderdaad een digitale dobbelsteen met een kleine correctie: iedere forumbezoeker krijgt een "lastigheidscoefficient", op basis van, inderdaad, hoe lastig hij wordt beschouwd. En hoe hoger die coefficient is hoe meer kans hij heeft om te winnen in een loterij. Ik heb op dit forum al in alle loterijen gewonnen waar ik aan heb deelgenomen.  8)
Gezien hoe mijn post werd opgevat... stijgt mijn coëfficiënt als een malle. Volgende keer is het zeker prijs.

Dank voor de reacties. Was gewoon benieuwd.

Jacques

Citaat van: Oscar op 16-12-2015  00:53 uHet ging toch om suikerklontjes ?  ;)

Oeps, een klassieker bij plakken en knippen...
Is inmiddels aangepast.

Jacques

Citaat van: joosting87 op 16-12-2015  10:03 uHe Jacques, nu ben ik toch benieuwd hoe je dat doet? Heb je een programmaatje dat random nummers uit een lijst trekt?
Ik twijfel niet aan je eerlijkheid. Laat ik dat voorop stellen. Ik vroeg me dat (en bij een eerdere loting) gewoon af. Is het dan voor de algehele transparantie een idee om een printscreen te maken? Of wordt de loting altijd gedaan met meerdere personen erbij?

Oke oke, het gaat maar om een zakje suikerklontjes, maar zoals ik zei......just curious  :proost:

Wellicht om dit soort (absoluut een goeie  ;D ;D en wellicht als grap bedoeld) opmerkingen te voorkomen?

Ik gebruik voor de trekking een online dubbelsteen. De dobbelsteen kun je net zo veel zijden geven als dat er deelnemers zijn van de loterij. Omdat deze dobbelsteen, net als bij een gewone dobbelsteen, het toestaat dat een zijde meerdere keren bovenop komt te liggen verricht ik meer trekkingen dan er prijswinnaars zijn. Vervolgens bekijk ik of nummers dubbel gevallen zijn. De dubbelen worden door mij verwijderd om zo zoveel mogelijk prijswinnaars te hebben. Dat wil zeggen net zo veel prijswinnaars zijn als er prijzen zijn om te verloten. In dit geval 25. Hierdoor kan het zijn dat een nummer dat bijvoorbeeld bij de 28e trekking gevallen is toch in de prijzen valt.

Als eenmaal de lijst met prijswinnende nummers is bepaald, worden door mij de namen van de prijswinnaars gezocht in de spreadsheet. Tot die tijd weet ik niet wie tot de prijswinnaars behoren. Op deze manier wordt de uitkomst van de loterij niet beïnvloed door 'een gunfactor'. Met andere woorden de loterij is volkomen eerlijk en geheel vrij van persoonlijke voorkeuren en dergelijke. Het lot en niets anders bepaalt wie winnaar is.

Nadat ik de namen weet zoek ik vervolgens de e-mailadressen op zoals bekend bij het forum en geef die door aan de sponsor van de loterij. Als het goed is hebben de prijswinnaars al een mail gekregen van Brouwland.

Herman

Ik heb een mail gehad inderdaad, dank je voor je moeite Jacques! Wordt zeer gewaardeerd.

joosting87

Helder Jacques. Lijkt me een eerlijke methode. Dank voor het toelichten. :-)

kiekumgaon


McMelloW

Ook ik ben een van de winnaars. Mijn adres keurig gemaild naar Brouwland maar tot op heden nog niets ontvangen. Wordt pas in het nieuwe jaar, jammer.

Jacques

Citaat van: McMelloW op 24-12-2015  17:27 uOok ik ben een van de winnaars. Mijn adres keurig gemaild naar Brouwland maar tot op heden nog niets ontvangen. Wordt pas in het nieuwe jaar, jammer.

Ik heb mij er vaker over verbaasd dat spullen soms sneller uit China komen dan uit België...

Neetje

Hier was het pakketje afgelopen zaterdag binnen.
Brouwland doet dus m.i. zijn best.  :duimop:

tommy-z

Vandaag de drops binnen!
Hartelijk dank.
Na de feestdagen ga ik ze gebruiken, eerst 20 liter opmaken ;D

Groeten en fijne feestdagen Tom  8)

broeder

Hoi,
Ach, wat niet is zal ongetwijfeld nog komen.
En... ik moet toch eerst nog gaan brouwen voor ik kan gaan bottelen.
Dus het komt zeker op tijd.


Prettige en fijne dagen toegewenst,
broeder Willem

Pim

Hier zijn de drops al enkele dagen binnen  :groots: maar ik ga pas in januari voor het eerst weer brouwen. Bottelen staat dus niet eerder dan ergens in februari op de agenda.  :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.