Brouwcontroller, compleet voor 1 vatsinstallatie en herms

Gestart door Biertje1985, 01-12-2015 23:07 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Poll gecancelled

Ja
0 (0%)
Nee
0 (0%)
Nooit gedaan
0 (0%)
Alleen maar beter, ik doe het liever zelf.
0 (0%)
1
0 (0%)
2
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 0

Stemmen gesloten: 20-01-2016 23:30 u

Biertje1985

Ik ben vandaag met de PID settings aan het experimenteren, en ik heb een PID controller liggen(ook arduino) deze heeft een autotune.
heel handig bij je eerste instelling worden meteen de PID settings aangepast zodat je overshoot meteen geminimaliseerd is.
Na de inmaischtemperatuur zou je dan meteen de PID geoptimaliseerd hebben.
Dit is de PID autotune library (Gebaseerd op de ziegler nichols methode). Ik zit eraan te denken om deze te implementeren.
Omdat ik niet erg goed ben in het programmeren lukt dit niet tot dusver. Is er iemand die hiermee uit de voeten kan? :groots:
Dat zal voor veel mensen een hele prettige toevoeging zijn. Zeker wanneer je soms kleinere hoeveelheden gebruikt en of geen zin hebt om met de PID te experimenteren.

Biertje1985

Het is erg stil op het draadje,

De printplaten zijn binnen, ik ga nu beginnen met solderen. Ze zullen dus binnenkort weer de deur uit gaan. Zie foto, dit keer rode printjes.


Frank.S

Mijn bestelde onderdelen uit China zijn pas gedeeltelijk binnen.
Volgens mijn vaart de Chinese boot de verkeerde kant op  :weetniet:
Toch maar wat bestellen bij de Conrad, ik wil mijn brouwcontroller afmaken.

Pimmels

Citaat van: Frank.S op 11-02-2016  22:40 uMijn bestelde onderdelen uit China zijn pas gedeeltelijk binnen.
Volgens mijn vaart de Chinese boot de verkeerde kant op  :weetniet:
Toch maar wat bestellen bij de Conrad, ik wil mijn brouwcontroller afmaken.
Bij mij komt elke week een pakje binnen, duurt erg lang komt ook door Chinees nieuwjaar...


Biertje1985

Citaat van: Pimmels op 11-02-2016  23:01 uBij mij komt elke week een pakje binnen, duurt erg lang komt ook door Chinees nieuwjaar...
Ja tegen dat probleem loop ik ook aan, toch maar weer RS components. De eerste 2 zijn gesoldeerd morgen verder testen.In die Brewmaniac sketch zitten wel nog veel fouten.
Ik ga dus de zelfde sketch als de vorige keer er op zetten. Maar daar kan je zelf ook mee experimenteren natuurlijk. Die andere sketch loopt sneller en heeft zeker wel potentie.
De controller word nu ook standaard met een Buzzer uitgevoerd.

erwinl

Ik zit ook nog steeds te wachten op de Arduino.
Zag dat de mogelijkheid om uit het eu warehouse te kopen ook is verdwenen.

Biertje1985

Citaat van: erwinl op 11-02-2016  23:49 uIk zit ook nog steeds te wachten op de Arduino.
Zag dat de mogelijkheid om uit het eu warehouse te kopen ook is verdwenen.
Gelukkig heb ik ze wel gehad, maar andere dingen weer niet, bordje is dus bijna geheel RS-components, goed maar drukt de prijs niet erg.
Bordje blijft dus even duur helaas. Ik probeerde het wat goedkoper te maken met Chinese weerstanden ect. Wel voordeel dat ik de buzzers mee kon bestellen.

Houten Hoofd

Kan ik mijzelf nog aanmelden voor een setje? Ben erg geïnteresseerd geraakt namelijk  :groots:  ::)

Biertje1985

Citaat van: Houten Hoofd op 12-02-2016  13:03 uKan ik mijzelf nog aanmelden voor een setje? Ben erg geïnteresseerd geraakt namelijk  :groots:  ::)
Ja kan nog mee voor de derde serie, deze ga ik niet solderen in verband met tijdgebrek :nut:. Dit kan je vast wel zelf. 8) is ook niet lastig.
Stuur mij even een mail met je contactgegevens en dan hou ik je op de hoogte! :degroeten:
info@protoduino.nl



Biertje1985

Weer een heel wat uurtjes zitten bakken! Nu tijd voor een  :proost:



Ze komen er volgende week aan, de eerste 7. Voor die andere moet ik nog een paar voltage regulators ontvangen welke idioot lang onderweg zijn.

Doorgevoerde verbeteringen ten opzichte van de vorige editie:

- Meer ruimte voor heatsink.
- Betere plaatsing condensatoren
- Dikkere PCB (1.8 ipv 1.6 mm) :weetniet:
- Meerdere soorten onboard buzzers mogelijk (Sonitron SMA-13 zit er al bij)
- Verbeterde routing
- Duurdere Solder mask en Silkscreen
- Plaatsing headers & buttons is beter.
- LED headers verwijderd
- Via spare poortjes bluetooth mogelijk. (extern)
- Pot meters zijn preciezer af te stellen en deze verlopen niet. (Contrast en achtergrond verlichting)

Blijf verbeteringen graag doorgeven, voor de volgende serie!  :degroeten:

Houten Hoofd

Heel vet! Stuur je zo een mailtje! Solderen gaat lukken! Volgens mij is het vrij duidelijk waar alles moet

Tjardo

Lang niks van me laten horen. Ik zit al weken te wachten op een 40A SSR en op een bosje jumper wires, duurt helaas erg lang. Daarnaast lig ik sinds dinsdag met hoge koorts en knallende koppijn op bed :ziek:

Biertje1985

Citaat van: Tjardo op 13-02-2016  10:40 uLang niks van me laten horen. Ik zit al weken te wachten op een 40A SSR en op een bosje jumper wires, duurt helaas erg lang. Daarnaast lig ik sinds dinsdag met hoge koorts en knallende koppijn op bed :ziek:
Balen, er is echt een hoop onderweg, maar het duurt behoorlijk lang nu. Beterschap!

Biertje1985


erwinl



Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.