Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuw gistvat gezocht  (gelezen 2391 keer)

Offline ErwinMaas

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Nieuw gistvat gezocht
« Gepost op: 06-12-2015 12:49 u »
Ik heb nu een aantal keer bier gebrouwen en nu wil ik meer bier brouwen, namelijk 30 L. Alleen is mijn gistvat slechts 30 L. Dus ik ben opzoek naar een gistvat van 60 L. Van wat ik lees is RVS het beste maar wel duur. Ik vroeg me af of jullie misschien tips of adresjes hebben waar ik voor een goede prijs een gistvat kan kopen? En zijn er misschien alternatieven waar ik nog niet aan heb gedacht.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Nozem

• Senior lid
  • Land: nl
  • Zelf b(r)ouwen is leuker!
Re: Nieuw gistvat gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 06-12-2015 13:10 u »
Dat zal vooral van je budget en ruimte in je gistkast afhangen, indien je deze hebt.

Heb je ook overwogen om twee emmers/vaten te gebruiken. Omdat je er al 1 hebt is dit waarschijnlijk het goedkoopst. En ook erg handig omdat je dan kunt experimenteren met verschillende gist soorten en droog hoppen.

Offline Jeukstaardt

• Super lid
  • Bij twijfel, meer hop!
« Reactie #2 Gepost op: 06-12-2015 13:23 u »
Die Curtec voertonnetjes met schroefdeksel werken ook perfect. In allerlei formaten te koop, voedselveilig, luchtdicht en relatief goedkoop. Even een gaatje boren voor het waterslot en klaar. Staan er zat op marktplaats.

Offline ErwinMaas

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 06-12-2015 13:25 u »
De afmeting van mijn klimaatkast is ruimte voor een van van 43cm diameter en 60cm hoog. Op dit moment heb ik een gistfles, die heeft nogal een ongelukkige vorm en heeft veel ruimte nodig. Als ik twee emmers gebruik zou ik ze op elkaar moeten zetten dan kan op de onderste geen waterslot. Budget is rond de 100 euro maar het liefst zo goedkoop mogelijk maar als ik meer bij moet leggen om iets beter te krijgen vind ik dat ook goed.

Offline Bart LJ

• Vol lid
  • IBU: Ik Brouw in Utrecht
« Reactie #4 Gepost op: 06-12-2015 14:10 u »
Hoi Erwin,

Ik sta voor precies dezelfde beslissing. Omdat ik net een Wyeast Farmhouse blend heb gebruikt met brett in mijn plastic vat MOET ik wel een extra vat bestellen en wil dan gelijk voor RVS gaan. (soms moet je een reden creŽren!)

Ik zie nu twee opties:

deze http://www.polsinelli.it/en/shop/stainless-steel-fermenters/50-l-stainless-steel-beer-fermenter.htmluit talie laten komen of deze in Nederland bestellen:
http://www.extraviergeolijfolie.nl/nl/transportvaten/gelaste-rvs-olijfolievaten/sansone-rvs-olijfolie-vat-50-liter

Bij die laatste moet je dan nog zelf een gaatje boren voor het waterslot. Ze zijn beiden iets meer dan 100 euro en passen in je koelkast.

Als je in de buurt van Utrecht woont kunnen we overwegen samen te bestellen in Italie: dat scheelt iets in verzendkosten...

Offline abroeders

• Super lid
« Reactie #5 Gepost op: 06-12-2015 15:41 u »

Hoi Erwin,

Ik sta voor precies dezelfde beslissing. Omdat ik net een Wyeast Farmhouse blend heb gebruikt met brett in mijn plastic vat MOET ik wel een extra vat bestellen en wil dan gelijk voor RVS gaan. (soms moet je een reden creŽren!)

Ik zie nu twee opties:

deze http://www.polsinelli.it/en/shop/stainless-steel-fermenters/50-l-stainless-steel-beer-fermenter.htmluit talie laten komen of deze in Nederland bestellen:
http://www.extraviergeolijfolie.nl/nl/transportvaten/gelaste-rvs-olijfolievaten/sansone-rvs-olijfolie-vat-50-liter

Bij die laatste moet je dan nog zelf een gaatje boren voor het waterslot. Ze zijn beiden iets meer dan 100 euro en passen in je koelkast.

Als je in de buurt van Utrecht woont kunnen we overwegen samen te bestellen in Italie: dat scheelt iets in verzendkosten...

Ik heb onlangs zo'n 30 liter olijfolievat (type europa) van polsinelli gekocht. De 35 liter fermenter wou ik eerst voor gaan, maar door de 4 beugels waarmee het deksel vastgeklemd word, paste het niet meer in mijn koelkast.

Het olijfolievat van polsinelli is degelijk uitgevoerd, gemakkelijk schoon te maken, echter moet je het deksel stevig aandraaien om het luchtdicht te krijgen. Na het coldcrashen zat het deksel zo vast, dat ik moeite had het open te krijgen.
Ik heb er nu een verlengstuk voor gemaakt; een houten lat met wat spijkertjes welke ik op de deksel kan leggen en dmv hefboomwerking het deksel kan openen.

Bezorging uit ItaliŽ ging overigens prima.

Offline ErwinMaas

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 07-12-2015 18:27 u »
Hoi Erwin,

Ik zie nu twee opties:

Bedankt voor de tip ;)

Tags: