Ray's etiket

Gestart door RayVelcoro, 20-11-2015 00:30 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RayVelcoro

Met een grafische achtergrond is het niet heel lastig om wat leuks in elkaar te flansen. Met een beetje knippen/kopiƫren/plakken ben tot onderstaande creatie gekomen. Hij is nog niet af zoals jullie kunnen zien omdat er nog een naam bedacht moet worden.

Ik heb me laten inspireren door De goddelijke komedie van Dante. Een donker epos waarin Dante zijn imaginaire reis door de drie rijken van het hiernamaals: hel, louteringsberg en hemel uiteenzet. De opeenvolging van de drie delen, hel, loutering en hemel, van diepe ellende tot het hemels paradijs, illustreert de definitie die Dante zelf aan het woord comedia gaf. Sedertdien was een komedie een verhaal dat goed afliep, in tegenstelling tot een tragedie.

Graag hoor ik wat jullie er van vinden tot zo ver:



hobbybob

Eigenlijk te mooi om er letters op te zetten :biersmile:

tdp

Gaaf! Kan niet anders zeggen!

Groet,
de TDP

RayVelcoro

Citaat van: hobbybob op 20-11-2015  09:09 uEigenlijk te mooi om er letters op te zetten :biersmile:

Daar zat ik ook al even mee te stoeien. Maar ik ontkom er niet aan, ik wil het niet al te ingewikkeld maken om het ook nog leesbaar te houden en daarom dacht ik er aan om onderstaand lettertype te gebruiken. (Naam ben ik nog niet over uit.) Wat denken jullie?





Is er eigenlijk al een topic waar we mooie etiketontwerpen vanuit de gehele wereld in kunnen verzamelen? Ik ben gister zoveel ontzettend mooie ontwerpen tegengekomen die wel een ereplaatsje in een speciaal daarvoor bestemd topic verdienen. Mocht die er niet zijn dan maak ik hem vanmiddag zelf even aan, ben namelijk erg benieuwd naar jullie favoriete etiketten.

Amateurke

 De opeenvolging van de drie delen, hel, loutering en hemel, van diepe ellende tot het hemels paradijs, illustreert de definitie die Dante zelf aan het woord comedia gaf.

En welk bier heb je dan in gedachten?
Ik denk dan aan hoog alcoholisch, maar dan de drie delen in andere volgorde: hemel, loutering en de dag erna hel.

wilbertd


broeder

Hoi Ray,


Ik vind je basisontwerp zeer geslaagd.
Mijn voorkeur voor de tekst is als die bij Dante Brewing,
dus niet in gebogen vorm.
Hoe ga je deze drukken/printen?
En vooral... ga je stanzen of wordt het een kleine oplage met veel knipwerk?


groet,
broeder Willem

Lonnes

Prachtig! Ik stem ook voor Dante Brewing.

RayVelcoro

Citaat van: broeder op 01-12-2015  18:58 uHoi Ray,


Ik vind je basisontwerp zeer geslaagd.
Mijn voorkeur voor de tekst is als die bij Dante Brewing,
dus niet in gebogen vorm.
Hoe ga je deze drukken/printen?
En vooral... ga je stanzen of wordt het een kleine oplage met veel knipwerk?


groet,
broeder Willem

Dank voor het compliment. Ik ben zelf ook enthousiast over het bovenste ontwerp. De manier van drukken ben ik nog niet over uit. Rasterdiepdruk zou te gek zijn omdat het zo mooi 'vintage' aandoet. Maar dat zal een prijzige aangelegenheid worden aangezien ik niemand in mijn omgeving ken die zich daar hobbymatig mee bezig houdt. Dan maak ik met offset meer kans. Ik zat er ook aan te denken om ze als sticker te bestellen. Moet me er nog even in verdiepen. Als iemand tips heeft hoor ik het graag.


broeder

Citaat van: RayVelcoro op 01-12-2015  19:27 uDan maak ik met offset meer kans

Hoi,
in offset zal het ook een kostbare grap worden,
ik denk dat je beter naar digitaal drukwerk kan gaan kijken.
In de drukkerij waar ik werkte hadden we een HP Indigo 7600 staan, perfekte afdrukken.

groet Willem

seed7

Citaat van: RayVelcoro op 01-12-2015  19:27 uRasterdiepdruk zou te gek zijn omdat het zo mooi 'vintage' aandoet. Maar dat zal een prijzige aangelegenheid worden aangezien ik niemand in mijn omgeving ken die zich daar hobbymatig mee bezig houdt.

Als je daarmee op rotatiediepdruk doelt dan denk ik dat er maar heel weinig hobbyisten in te vinden zijn. Photogravure is zelf nog wel te doen, ook met die polymeerplaten gaat dat. Er echt een oplage me drukken ...

Ingo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.