1-10-2005 Ølfestivalen in Oslo

Gestart door Eduard, 20-09-2005 18:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eduard

Het is weer zover, op zaterdag 1 oktober organiseert het OHL (Oslostudentenes Hjemmebryggerlaug, oftewel de studentenvereniging in Oslo die zich met hobbybrouwen bezig houdt) het jaarlijkse Bierfestival/Ølfestival, al voor de 7e keer op een rij!

Dus, woon je in de buurt, ben je toevallig in de buurt, of heb je zin om eens te zien hoe het er hier aan toe gaat: kom kijken!

De deuren gaan open om 18.00 uur en er is muziek, bier, lezingen, bierproefcursus, brouwcursus, en als het even meezit wil de importeur van Grolsch in Noorwegen ook een praatje houden (;)).

Het festival vindt plaats in Betong, dat is de kelder van het huis van de gezamelijke studentenverenigingen 'Chateau Neuf', bij Majorstuen, Oslo.

Voor meer informatie: kijk op http://www.olfestivalen.com of vraag mij ('k maak vanaf dit jaar deel uit van de organisatie, vandaar).

Groeten uit zonnig Oslo!

Eduard samenvol

Eduard

Qua Grolsch zit het helaas even tegen, de voorbereidingstijd was niet voldoende. Maar grote kans dat ze volgend jaar wél aanwezig zijn.

Verder valt er nog genoeg te beleven, dus weest U allen welkom!

MO

jij bent me toch een grapjas met je Noorse festivals. ik kom wel met de roeiboot goed? eerst de maas af, dan een rondje Nederland, en kijk, daar gloort Noorwegen al aan de einder.

Adrie


Eduard

Met de fiets kun je gewoon over Zweden hoor ;)

De oproep is mede gericht aan eventueel meelezende brouwers en bierliefhebbers die in Noorwegen woonachtig zijn. Ik kon namelijk wel eens niet de enige zijn, haha.


MO

0.9% van het aantal bezoekers van deze site komt uit Noorwegen. Dat kan jij alleen zijn, maar ook meer. Op de ledenkaart staat 1 noorwegiaan.

Eduard

Zo, het festival zit er weer op en kan wederom als geslaagd aangemerkt worden!

De belangstelling voor de voordracht/cursus over het proeven van bier was groot, en velen konden samen met de cursusleider 6 verschillende soorten bieren proeven en ruiken. De daaropvolgende bierproefwedstrijd was ook een hit, we hadden amper genoeg bier om de vraag te dekken. De uiteindelijke winnaar was een gelukkige studente, zij nam haar prijs in ontvangst.

Verder veel muziek van een singer/songwriter, een band met Ierse feestmuziek en een DJ die de muziek achteraf verzorgde waren ook allemaal op hun plaats.

Het was een lange dag hard werken van 10.00 tot 03.00, maar dan heb je ook wat :)

Plaatjes komen later nog.

Wil

Ja, de bedoeling is goed, maar ik zit helaas nu niet in Noorwegen. Heb wel eens een paar weekends doorgebracht in Oslo. Ook een half jaar in Bodoe gezeten (gehangen) en daar rondgekeken. Ook daar had men plaatselijk een brouwerij al was het wel een fort met al dat tralie werk er omheen.
Maar hoop er nog eens terug te kunnen gaan.
Hadebra, Wil

Eduard

Hier nog wat foto's van het bierfestival van 1-10-'05:

http://ketil.froyn.name/gallery/olfestivalen2005

Er komen er later nog meer op, dan worden mijn eigen foto's toegevoegd.

Christiaan

Ziet er gezellig uit daar. Leuk trouwens dat de microbrouwerij ook vertegenwoordigd was...

 :proost2: Christiaan

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.