Grolsch jubileum bieren

Gestart door Lange Möpper, 10-11-2015 17:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lange Möpper

Hallo collegae brouwers,

Heeft iemand van jullie ervaring met het klonen van de jubileumbeugel bieren van Grolsch?
- Kanon
- Calixtus
- Vierde Wijze
- Picardijn
- Twee Zwaluwen
- Lodewijk XII

Zou hier graag eens mee aan de slag gaan, want ben nog steeds onder de indruk van deze bieren.
Mocht iemand er een recept van hebben liggen dan zou ik dat graag eens in de praktijk brengen...

Edwarff

Kanon, inderdaad een klassieker. Ik ben ook benieuwd naar het recept, hoewel ik hem niet overweeg te brouwen ;-)

Dickerdack

Ah, dat was mij een jaar! (1997?) Iedere twee maanden een bijzonder bier van Grolsch al vond ik een aantal middelmatig, of er een kruidenbuiltje van het een of ander in gehangen had. Het Kanon haalde de media maar mijn favoriet met stip was de Lodewijk XII met champagnegist.

Bennemans

Citaat van: Dickerdack op 10-11-2015  21:03 uAh, dat was mij een jaar! (1997?) Iedere twee maanden een bijzonder bier van Grolsch al vond ik een aantal middelmatig, of er een kruidenbuiltje van het een of ander in gehangen had. Het Kanon haalde de media maar mijn favoriet met stip was de Lodewijk XII met champagnegist.
En de Picardijn...

Lange Möpper

Citaat van: Dickerdack op 10-11-2015  21:03 uAh, dat was mij een jaar! (1997?) Iedere twee maanden een bijzonder bier van Grolsch al vond ik een aantal middelmatig, of er een kruidenbuiltje van het een of ander in gehangen had. Het Kanon haalde de media maar mijn favoriet met stip was de Lodewijk XII met champagnegist.

Wel eens geprobeerd te klonen ; )
Hou me warm aanbevolen voor je bevindingen en receptuur

Oscar

Citaat van: Lange Möpper op 10-11-2015  17:33 uZou hier graag eens mee aan de slag gaan, want ben nog steeds onder de indruk van deze bieren.

 :weetniet: :nut: Op het kanon na zijn al die bieren inderdaad al 18 jaar niet meer op de markt. Dus de smaak van deze bieren zijn slechts een schim in je geheugen. Klonen wordt dan nogal lastig...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.