Overige > Peilingen

Hoeveel dagen per week drink/proef je bier?

(1/24) > >>

Edwin:
Ha brouwers :proost:

Tijdens de voorbereiding op de Maasland Hobbybrouwendag kwamen MO, Adrie en ik even kort te spreken over op welke dagen we een biertje (of meer) drinken. Ik drink in principe 2 dagen per week niet om mezelf het idee te geven dat ik niet afhankelijk ben van alcohol  :pan: (tja, je moet een reden hebben...). De reden die jij hebt maakt me niet uit, maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar jouw drankgebruik.

MO:
Ik moet ook van mijzelf twee dagen per week geen alcohol drinken. Dat lukt nooit. Een dag in de week niet drinken lukt af en toe. Ik probeer wel dagen te houden dat ik maar 1 of 2 biertjes drink. Toch ben ik bang dat ik de 400 L per jaar wel haal, bij een Nederlands bierverbruik verspreid over alle inwoners van 78 L/jaar. 4 hectoliter per jaar, tsja, volgens vele Duitse bronnen is een liter bier per dag erg gezond.
In het weekeinde drink ik vaak meer bier voor het avondeten dan er na. 's Middags is het beter bier proeven dan 's avonds.

Ben benieuwd naar andere beirconsumptiepatronen.

Adrie:
Vanwaar de nadruk op de zondag in de vraagstelling?

Ik probeer ook 1 of 2 dagen in de week niet te drinken en meestal lukt dat. De overige dagen blijft het meestal bij 1 bier, soms 2. Behalve bij een avondje risken met de Vier Broeders, een avondje in de kroeg of een avondje met bierig bezoek, dan worden het er meestal meer dan 2. Vier is wel het maximum, dan zit ik wel aan mijn tax. Bij zware bieren heb ik meestal aan twee wel meer dan genoeg.

Edwin:
Dat komt vooral door mijn eigen oogkleppen.

Zondag is het einde van de week en van het weekend, vandaar dat dat woordje nogal vaak voorkomt. Voor mij is dat ook de laatste dag dat ikzelf een biertje drink.

Edwin

SiriS:
Gemiddeld twee dagen per week ongeacht welke dag.

Groet, SiriS

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie