Chinese 5 liter vaatjes / Easydraft vaatjes

Gestart door Jacques, 01-11-2015 20:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pizzabakker

CiteerShipping Cost: US $ 2378.19

Oei   :nut:

abroeders

Citaat van: Pizzabakker op 02-11-2015  16:36 uOei   :nut:

Dan wordt het vaatje waarschijnlijk door de chinees persoonlijk overhandigd!  ;D ;D ;D ;D

Adrie

Citaat van: Sander van Dijk op 02-11-2015  00:05 uDeze koppeling is mogelijk ook nog interessant.

Dan wordt het voor mij pas interessant. Het moet wel op mijn tapinstallatie passen. Ik vraag mij wel af of en hoe dat slangetje op de bodem van het fust blijft en niet boven de bierspiegel gaat krullen.

Jacques

Citaat van: foz op 02-11-2015  11:34 uAls ik naar de beschrijving kijk zou ik wel even oppassen. In de titel staat 5 liter, maar in de specificaties wordt er over 2 liter gesproken.

Hmmm, inderdaad verwarrend. Er wordt duidelijk gesuggereerd dat het om 5 liter vaatjes gaat. Echter bij de capaciteit staat inderdaad 2 liter. Dat is natuurlijk niet veel. Dan wordt het ineens veel minder interessant.
De vaatjes zijn dan niet veel meer dan zogenaamde growler.

Ook te koop via eBay. http://www.ebay.com/bhp/mini-keg


Tappen vanuit zo'n vaatje hoeft niet duur te zijn. Het is alleen de vraag hoe duurzaam dit systeem is. Eerlijk gezegd heb ik daar wel mijn twijfels bij...

Dirtbag

In deze opstelling vind ik het wel interessant alleen die prijs...
db

jwestra

Citaat van: Jacques op 02-11-2015  21:01 u[...]


Tappen vanuit zo'n vaatje hoeft niet duur te zijn. Het is alleen de vraag hoe duurzaam dit systeem is. Eerlijk gezegd heb ik daar wel mijn twijfels bij...
Snap ik het nu goed, als ik meerdere van deze vaten tegelijk zou vullen met deze oplossing dat ik dat paar vat gelijk zo'n tapdop moet hebben? Of zou er gewoon 1 kunnen vullen en dan een " normale dop" wisselen met zo'n tap dop?


Jacques

Citaat van: jwestra op 17-02-2016  14:35 uSnap ik het nu goed, als ik meerdere van deze vaten tegelijk zou vullen met deze oplossing dat ik dat paar vat gelijk zo'n tapdop moet hebben? Of zou er gewoon 1 kunnen vullen en dan een " normale dop" wisselen met zo'n tap dop?

Ik denk dat je kunt volstaan met één tapkop. Maar ik heb er geen ervaring mee.

hetspook

Iemand al ervaring met dit systeem?
Is dit 100% te vervangen voor een normale sodakeg of is het een soort grote bierfles die enkel werkt met gisting op de fles.

beermenke

Hoe werkt het dan als je een vaatje wilt gebruiken
Er staat toch druk op het vat? De 5 liter vaatjes van Brouwland hebben een rubber dop waar je de stang doorsteekt. Bij deze kan ik zoiets niet ontdekken.

jwestra

Citaat van: beermenke op 18-02-2016  14:16 uHoe werkt het dan als je een vaatje wilt gebruiken
Er staat toch druk op het vat? De 5 liter vaatjes van Brouwland hebben een rubber dop waar je de stang doorsteekt. Bij deze kan ik zoiets niet ontdekken.

Dat lijkt mij dus ook het probleem. Er zit geen manier om te ontluchten op met de standaard lijkt het. De plastic tapdop is inmiddels los voor 9 euro te koop:
http://www.ebay.nl/itm/M8-0-75-Food-Grade-New-Plastic-Beer-Spear-For-Home-Brew-Keg-/181854502148?hash=item2a575f7d04:g:MVMAAOSwT6pV5kSd
Misschien dat met de juiste ventielen/kraantjes hier nog we een handige betaalbare oplossing mee te maken is.

hetspook

Op youtube staan wat filmpjes over een soortgelijk product

Thamerdal

Citaat van: hetspook op 19-02-2016  10:18 uOp youtube staan wat filmpjes over een soortgelijk product
Link?

hetspook

Ff zoeken naar 'Stainless Steel Mini Keg Growler' ze zijn niet allemaal even nuttig.
Mijn idee om deze als vervanging voor een soda keg te gebruiken heb ik nog niet gevonden.

Jacques

Citaat van: beermenke op 18-02-2016  14:16 uHoe werkt het dan als je een vaatje wilt gebruiken
Er staat toch druk op het vat? De 5 liter vaatjes van Brouwland hebben een rubber dop waar je de stang doorsteekt. Bij deze kan ik zoiets niet ontdekken.

Bij vaatjes is minder koolzuur dan bij flessen gebruikelijk. Je bottelt met bijvoorbeeld 3 g bottelsuiker per liter. Met het koolzuurpatroon zorg je voor een verdere verzadiging.

Naar mijn idee draai je de metalen dop die bij het vaatje hoort los en vervang je die meteen door de tapkop. Vervolgens tap je een aantal glazen bier. Bij de 2 liter versie is het bier snel uitgetapt.

jwestra

Na even rond te speuren op de Chinese regionen van het internet lijkt het er wel op dat er toekomst in de platform zit. Verwacht dat prijzen van de metalen tapstangen/tapdoppen ook snel gaan zakken.
Bij grote afname lijkt er nu al voor $22 een adaptar naar tweemaal NC beschikbaar te zijn:
http://wholesaler.alibaba.com/product-detail/Ball-Lock-Conversion-Kit-for-Cornelius_60340343040.html

jwestra

Misschien een klein beetje offtopic maar toch wel relevant. Zit te denken om toch voor meer een (dubbelwandige) growler fles model te gaan omdat wel mooi in de deur van een koelkast passen. Die "ManCan" formaat vaatjes passen wel een Amerikaanse koelkast deur, maar niet in de twee koelkasten die ik opgemeten heb. Deze growlers zijn helaas wel maar twee liter.
Veel setups mogelijk:



Begin denk ik met een goedkoop setje met:
Een "charger" model met regulator (rond de 20 euro) 
http://www.aliexpress.com/item/CO2-Keg-Regulator-With-Gauge-60PSI-Homebrew-CO2-Injector-Premium-Regulated/32497876514.html?spm=2114.13010208.99999999.267.wzj21h
Drafto kit met picnic tap (18 euro)
http://www.aliexpress.com/item/2L-ULTIMATE-Growler-Drafto-Kit-304-SS-beer-bottle-drafto-kit/32388695387.html?spm=2114.13010208.99999999.261.wzj21h
En een growler natuurlijk (23 euro)
http://www.aliexpress.com/item/Stainless-Steel-Swing-Top-Beer-Growler/32222013365.html?spm=2114.13010208.99999999.270.wzj21h

hetspook

Citaat van: jwestra op 04-03-2016  13:54 uMisschien een klein beetje offtopic maar toch wel relevant. Zit te denken om toch voor meer een (dubbelwandige) growler fles model te gaan omdat wel mooi in de deur van een koelkast passen. Die "ManCan" formaat vaatjes passen wel een Amerikaanse koelkast deur, maar niet in de twee koelkasten die ik opgemeten heb. Deze growlers zijn helaas wel maar twee liter.
Veel setups mogelijk:



Begin denk ik met een goedkoop setje met:
Een "charger" model met regulator (rond de 20 euro) 
http://www.aliexpress.com/item/CO2-Keg-Regulator-With-Gauge-60PSI-Homebrew-CO2-Injector-Premium-Regulated/32497876514.html?spm=2114.13010208.99999999.267.wzj21h
Drafto kit met picnic tap (18 euro)
http://www.aliexpress.com/item/2L-ULTIMATE-Growler-Drafto-Kit-304-SS-beer-bottle-drafto-kit/32388695387.html?spm=2114.13010208.99999999.261.wzj21h
En een growler natuurlijk (23 euro)
http://www.aliexpress.com/item/Stainless-Steel-Swing-Top-Beer-Growler/32222013365.html?spm=2114.13010208.99999999.270.wzj21h
Dan wacht ik jouw ervaring af voor ik het systeem ook aanschaf. :biersmile:

jwestra

Toch voor de Chinese vaatjes gegaan. Die andere worden uitgefaseerd. Hou jullie op de hoogte.

Biermagneet

Citaat van: jwestra op 11-03-2016  15:28 uToch voor de Chinese vaatjes gegaan. Die andere worden uitgefaseerd. Hou jullie op de hoogte.

Welke heb je precies besteld  ik ben voor een 2 L versie met 2x ball lock gegaan en een neopreen cover.
Let wel dat niet alle fustjes geschikt zijn om in te hergisten sommige gaan maar tot 25 psi.

jwestra

Inmiddels wat spullen binnen.
Aangenaam verrast over hoe goed het aan voelt (nog niet alles binnen om echt te kunnen testen).
Ook het formaat van de 2 liter fusten ben ik blij mee. Lager dan een standaard bierflesje, en totaal aanzienlijk ruimte effcienter dan paar flesjes. Past inderdaad zoals verwacht niet in een "Nederlandse" koelkast deur.
Ook de plastic tapdop voelt stevig aan.
Wil echter de hele opstelling graag lager houden dan alles boven op elkaar schroeven.

Draad op de tapdop is compatible met een standaard auto ventiel. Vandaar dat ik de 90 graden ventiel ook uit China had laten komen. Maar deze is echter een echt ventiel, en dat werkt niet lekker (misschien leeg boren). Dus zoek eigenlijk nog een betere 90 graden bocht.


DJ

NIEUWSGIERIG, hoe is dit afgelopen?

jwestra

Citaat van: DJ op 29-03-2016  19:01 uNIEUWSGIERIG, hoe is dit afgelopen?

Wat wil je weten? Heb nog steeds niet alle onderdelen binnen om het echt te kunnen testen.
(Heb nu 1 vaatje, CO2 regelaar, CO2, en de tapdop,  Mis nog; bierslang en picnic tapjes)
Vreemd genoeg heb je vanuit China zo vaak "free shipping" dat veel losse bestellingen bij verschillende leveranciers soms nog net iets goedkoper is.

Biermagneet

Ik heb ook het fustje binnen met ball lock aansluiting en wat CO2 aansluitingen kan ie mooi op de fles aangesloten worden.
Ook zit dezelfde kop als jwestra er bij om wat te testen en proberen.



Jacques

Wat is die rode kraag? Kun je daarmee het vaatje koelen?

Biermagneet

Citaat van: Jacques op 30-03-2016  22:26 uWat is die rode kraag? Kun je daarmee het vaatje koelen?

Dat is neopreen.  Zou het geheel wat koeler moeten houden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.