Chinese 5 liter vaatjes / Easydraft vaatjes

Gestart door Jacques, 01-11-2015 20:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques

Op mijn zoektocht naar informatie over fustjes kwam ik Chinese rvs 5 liter fustjes tegen. Naar mijn idee zijn deze vaatjes een mooi alternatief voor de 5 liter party fustjes die van blik zijn en niet tegen een wat hogere druk kunnen.
Omdat er een verhoging zit in het midden van de bodem lijken mij deze fustjes heel erg geschikt voor het tappen van bier met hergisting op het fust. Het merendeel van de gist zal immers naar de zijkant gaan, zeker als je ook nog een beetje beweegt met het fust een week of twee na het vullen.
Ze worden tegen een redelijke prijs verkocht, maar dan moet je er wel meer van kopen...
Er moet ook nog een tapstang bij. Ook die zijn te koop.

Misschien dat een leverancier van zelfbrouwartikelen dit kan oppakken?


Bennemans


EvdBroek


abroeders

Mooie vaatjes voor een mooie prijs. Als ik het goed begrijp komt hier per vaatje nog een tapstang bij. Zouden in de tapstangen al de ventielen inzitten zodat alles netjes onder druk blijft staan als je de tap en CO2 loshaalt.
Enige (minder goede) ervaring met kegs voor mij zijn de 5 liter party vaatjes. Nadeel vind ik de CO2 lekkage. Weet dus nog niet wat er allemaal nog extra bij komt kijken bij echte kegs. De grootte van 5 liter is interessant, zag dat er ook 10 liter verkrijgbaar is.

Jacques

De prijs zal heel wat hoger uitvallen dan $14. Zoals ik al schrijf moet er nog een tapstang bij. Ook die zal ongeveer $15 kosten. En dan komen de vervoerskosten, BTW en invoerrechten nog bij. Hier in de winkel zullen ze compleet niet onder de € 80 tot € 90 worden verkocht. Ook de leverancier neemt zijn deel...

Edolem

Zie ik het goed? Minimale afname 48 stuks? En de shipping cost?

McMelloW

Minimale order 48 stuks. Verzendkosten naar Nederland $54.56.

Jacques

Citaat van: McMelloW op 01-11-2015  21:47 uMinimale order 48 stuks. Verzendkosten naar Nederland $54.56.
Citaat van: McMelloW op 01-11-2015  21:47 uMinimale order 48 stuks. Verzendkosten naar Nederland $54.56.

Niet voor niets geef ik aan dat dit iets is voor een leverancier die zich wil onderscheiden door deze minikegs in zijn assortiment op te nemen.

Maar een gezamenlijke aankoop kan natuurlijk ook...

Dund

Ik doe wel mee. 5 liter is perfect om er een aantal te kopen. Ik kon zo snel niet zien welke koppeling erop zit. Ziet er in ieder geval netjes  uit zo'n fustje. Misschien heeft ie ook 10 liter varianten?

Jacques

Citaat van: Dund op 01-11-2015  22:14 uIk doe wel mee. 5 liter is perfect om er een aantal te kopen. Ik kon zo snel niet zien welke koppeling erop zit. Ziet er in ieder geval netjes  uit zo'n fustje. Misschien heeft ie ook 10 liter varianten?

Er zit geen koppeling op. Die moet er apart bij. Vandaar ook dat de uiteindelijke prijs hoger zal zijn.
Er zit schroefdraad op. Er kunnen meerdere types tapstangen worden ingeschroefd.

cow

Citaat van: McMelloW op 01-11-2015  21:47 uMinimale order 48 stuks. Verzendkosten naar Nederland $54.56.
Wel verzendkosten per stuk!


Dund

Ik doe heel veel zaken in China die fusten kunnen wel een keer met een container mee. Of een losse pallet zending. Dat hoeft helemaal niet veel te kosten. Deze verzendkosten zijn met vliegtuig.

Bennemans

Citaat van: Dund op 01-11-2015  22:45 uIk doe heel veel zaken in China die fusten kunnen wel een keer met een container mee. Of een losse pallet zending. Dat hoeft helemaal niet veel te kosten. Deze verzendkosten zijn met vliegtuig.

Top.

jank


Shaka

Mooi spul. Ik heb ook belangstelling. Ook eventueel in de 10 liter varianten.

Sander van Dijk

Hier vind je 3,6 liter vaatjes. € 40,38 incl. verzenden, maar hier moet dus ook nog een tapstang bij.

Sander van Dijk

Hier ook nog vaatjes van 4 liter


Deze koppeling is mogelijk ook nog interessant.

Roodwang

Ik vind ze leuk... allemaal eigenlijk wel.

Lijkt me super leuk om zo te kunnen tappen maar eerlijk gezegd weet ik niet wat er allemaal nog bij moet.

Fles met koolzuur?
Tapkraan? Koelen ?
Leidingen ?

Is er iemand die me iets wijzer kan maken hierin ?

gr
Roodwang

Edolem

Ik sluit me aan bij roodwang. Ik brouw geregeld en kan me voorstellen dat zo een vaatje super handig is, zeker de vijf liter varianten. Maar eigenlijk weet ik nu te weinig ervan om volmondig te roepen dat ik er wel drie of zo wil...
Kan iemand wat erover aangeven en een indicatie van de definitieve kosten?

Dund

Nou ja je hebt dus een tap nodig, koolzuur, koppelingen, tapreinigingsmateriaal, etc etc. Ik heb de mijne een jaar of tien geleden gekocht een mooi tafelmodel met twee aansluitingen en ik was totaal tegen de 1000 euro verder. Dit is ook wel echt een top model waar je binnen vijf minuten ijskoud bier hebt.

Op marktplaats staan ook altijd wel tapjes te koop voor enkele honderden euros. Het belangrijkst is het schoonmaken van een tap dit is gewoon super belangrijk als je fris bier met mooi schuim wilt hebben. Hiervoor is een bier-o-spoel in de markt (ik weet het een belachelijke naam) maar dat ding werkt echt perfect. Tappen is dus wel meer werk dan ff een fles openmaken.

Sander van Dijk

Met de bovenstaande vragen gaat het een beetje off-topic. Er zijn al vele vragen gesteld en beantwoord over de benodigde materialen om te kunnen tappen en anders kun je er nog een draad voor openen.
 
Dit gaat mijn inziens vooral om een nieuw type keg wat je nu nog weinig of niet tegenkomt en wat een heel mooi alternatief zou kunnen zijn voor blikken van 5 liter (wel veel duurder natuurlijk), maar volgens mij ook voor een soda keg. Je kunt deze ook open schroeven en dus makkelijk schoonmaken. Alleen met die speciale kop die ik al gelinkt heb, zou je volgens mij ook kunnen ontluchten. Als je een gewone tapkop gebruikt kan dit niet.
 
Jaques heeft een link opgegeven van een vaatje van 5 liter, maar die kun je alleen met grote aantallen tegelijk kopen en ik heb nog wat vaatjes op Aliexpres gevonden die wel per stuk worden verkocht, maar die zijn dan wel weer wat kleiner. De grootste die ik nu vind is maar 4 liter.

Sander van Dijk

Citaat van: Sander van Dijk op 02-11-2015  00:05 uHier ook nog vaatjes van 4 liter


Deze koppeling is mogelijk ook nog interessant.

De kans is overigens wel behoorlijk aanwezig dat je invoerrechten en btw moet betalen. Tot een orderwaarde van volgens mij iets van € 22,- ben je via China vrijgesteld van invoerrechten, maar daarboven dus niet.

foz

Als ik naar de beschrijving kijk zou ik wel even oppassen. In de titel staat 5 liter, maar in de specificaties wordt er over 2 liter gesproken.

koffie

Die 2 liter growlers zijn op ebay ook per stuk te verkrijgen.

Dund

Invoerrechten is redelijk eenvoudig hangt een beetje van het product af maar je zit op 4,7% op complete producten en 1% op halffabrikaten. Als je het fust en de pin apart importeert dan is het een halffabrikaat en dan is het goedkoper😀

Daarboven komt dan de gewone btw

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.