Chinese 5 liter vaatjes / Easydraft vaatjes

Gestart door Jacques, 01-11-2015 20:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Biermagneet

Citaat van: Jacques op 30-03-2016  22:26 uWat is die rode kraag? Kun je daarmee het vaatje koelen?

Dat is neopreen.  Zou het geheel wat koeler moeten houden.

DJ

Ziet er op zich wel goed uit, maar jammer dat je het dan niet meteen kan testen, was benieuwd naar het resultaat.

jwestra

Even wat tijd kunnen maken om te testen. Werk allemaal prima en de kwaliteit is beter dan verwacht. Zo heb je voor weinig geld een hele compacte setup.
Vooral de CO2 regelaar zou ik iedereen aan raden, ook in plaats van gewone "charger" voor een corny Keg. Voor 20 euro is de druk dan mooi te regelen:
CO2 Keg Regulator With Gauge 60PSI Homebrew CO2 Injector Premium Regulated
 http://s.aliexpress.com/Qb2qER7N
(from AliExpress Android)

Nu nog even kijken of ik kan bottelen met een klein beetje suiker in de vaatjes, zodat deze goed blijven met de gewone dop. En dan wisselen met de tap dop om hem leeg te tappen.  Goed idee, of krijg ik dan keihard een schroef dop tegen mijn hoofd?

Biermagneet

Citaat van: jwestra op 05-05-2016  14:41 uEven wat tijd kunnen maken om te testen. Werk allemaal prima en de kwaliteit is beter dan verwacht. Zo heb je voor weinig geld een hele compacte setup.
Vooral de CO2 regelaar zou ik iedereen aan raden, ook in plaats van gewone "charger" voor een corny Keg. Voor 20 euro is de druk dan mooi te regelen:
CO2 Keg Regulator With Gauge 60PSI Homebrew CO2 Injector Premium Regulated
 http://s.aliexpress.com/Qb2qER7N
(from AliExpress Android)

Nu nog even kijken of ik kan bottelen met een klein beetje suiker in de vaatjes, zodat deze goed blijven met de gewone dop. En dan wisselen met de tap dop om hem leeg te tappen.  Goed idee, of krijg ik dan keihard een schroef dop tegen mijn hoofd?

Ik zou het niet doen zonder mogelijkheid de druk er vanaf te halen zonder de dop los te maken.
Deze doppen zijn er daarentegen wel.

jwestra

Citaat van: Biermagneet op 05-05-2016  17:55 uIk zou het niet doen zonder mogelijkheid de druk er vanaf te halen zonder de dop los te maken.
Deze doppen zijn er daarentegen wel.

Misschien moet ik hier en nieuw topic voor maken maar;
Is dit met een twee liter vaatje dan echt zoveel gevaarlijker dan het open draaien van een cola fles? Vooral als de hoeveelheid suiker geoptimaliseerd is voor houdbaarheid en niet per se voor druk om te drinken (kan later altijd CO2 toevoegen).

EvdBroek

Citaat van: jwestra op 30-03-2016  14:21 uWat wil je weten? Heb nog steeds niet alle onderdelen binnen om het echt te kunnen testen.
(Heb nu 1 vaatje, CO2 regelaar, CO2, en de tapdop,  Mis nog; bierslang en picnic tapjes)
Vreemd genoeg heb je vanuit China zo vaak "free shipping" dat veel losse bestellingen bij verschillende leveranciers soms nog net iets goedkoper is.
Kun je eens aangeven wat je waar hebt besteld om tot een volledige tapset te komen?

seed7

Sorry, effe tussendoor, ik kwam recent deze tegen, nog niet in Europa bij mijn weten. Ballock Torpedo kegs ~5, 10, 20 liter

Zien er mooi uit,



Ingo

Sander van Dijk

Citaat van: seed7 op 11-05-2016  15:57 uSorry, effe tussendoor, ik kwam recent deze tegen, nog niet in Europa bij mijn weten. Ballock Torpedo kegs ~5, 10, 20 liter

Zien er mooi uit,

Ingo

Dat is mooi spul!

EvdBroek

Citaat van: seed7 op 11-05-2016  15:57 uSorry, effe tussendoor, ik kwam recent deze tegen, nog niet in Europa bij mijn weten. Ballock Torpedo kegs ~5, 10, 20 liter

Zien er mooi uit,
Ingo

Ziet er inderdaad goed uit!

jwestra

Citaat van: EvdBroek op 11-05-2016  15:46 uKun je eens aangeven wat je waar hebt besteld om tot een volledige tapset te komen?
€19,80 CO2 regulator  http://www.aliexpress.com/item/CO2-Keg-Regulator-With-Gauge-60PSI-Homebrew-CO2-Injector-Premium-Regulated/32497876514.html
€7,80 5 picnic kraantjes (voor mij gratis want meer dan 39 dagen onderweg): http://www.aliexpress.com/item/5-pcs-Lot-SQUEEZE-PICNIC-TAP-FAUCET-For-Draft-Beer-Homebrew-Soda-Plastic/32428556313.html
€8,92 Plastic tap dop http://www.ebay.nl/itm/181854502148?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
€28,71  Twee liter vat http://www.ebay.nl/itm/301842115121?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
€9,51 + 4,97 7 keer 16 gram CO2 http://www.ebay.nl/itm/272155650946?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Vier liter vaten zijn ook niet erg duur.
Slangen kon ik toevallig gratis regelen, maar zijn ook overal te koop 1/4 inch maakt de boel compleet.

Dit is ook een (nieuwe) taptop+kraantje+slang optie, dit ik zelf (nog) niet besteld heb: http://www.aliexpress.com/item/brewing-keg-coupler-mini-keg-coupler-CO2-Beer-Keg-Style-Growler/32648083398.html?spm=2114.13010208.99999999.262.VxbDHE




jwestra

Zijn nu ook doppen te koop die het mogelijk maken om de druk eraf te laten:
http://nl.aliexpress.com/item/homebrew-mini-beer-keg-lid-beer-growler-lid-with-Pressure-Relief-valve/32701414435.html?spm=2114.48010308.4.9.NIQ3HA

Helaas wel duur dan een tap dop en een kraantje.
Zat zelf te denken dat ik dan liever de tap dop heb, goed afsluitend ventiel dop op de CO2 aansluiting. En dan kraantje op de tap-aansluiting. Zou ik dan beter de "stijgslang" van de onderkant vat naar de tapdop eruit kunnen laten?

Thamerdal

Citaat van: jwestra op 30-03-2016  14:21 uWat wil je weten? Heb nog steeds niet alle onderdelen binnen om het echt te kunnen testen.
(Heb nu 1 vaatje, CO2 regelaar, CO2, en de tapdop,  Mis nog; bierslang en picnic tapjes)
Vreemd genoeg heb je vanuit China zo vaak "free shipping" dat veel losse bestellingen bij verschillende leveranciers soms nog net iets goedkoper is.
Zijn er inmiddels meer mensen die deze vaatjes gebruiken? Ik ben zeer benieuwd naar de ervaringen!

bultje76

Ik heb een 5 en 3.6 liter variant van deze vaatjes, heel tevreden over. Ik gebruik het in combinatie met een tap dop. CO2 erop en een keg tapje en gaan. Makkelijk schoon te maken ook.

http://s.aliexpress.com/MnQV3QVv

RoyB

Ik heb iets van een half jaar geleden geïnformeerd wat de kosten zouden zijn van zulke setjes, om evt. een inkoopactie o.i.d. op te zetten.

Het volgende kwam daar uit voor een voorbeeldofferte van 24 stuks:

4L beer keg--USD17.5/PC.
Steel spear with quick connector with metal tap, USD33.0/PC.
Alternative for "steel spear" is plastic tapping cap USD5.5/PC (includes plastic
Screw gas in ball lock, USD2.5/PC.
Aluminum regulator #3, USD16.5/PC.

The shipping cost to Netherland is USD346.0 by TNT. So total cost is USD2014.0.



Deze setup bevat een koppeling voor het CO2 patroon welke ook gebruikt wordt bij cornelius kegs. Je zou dus je corny keg aansluiting hierop kunnen doen of andersom. Ook zit er een mooie RVS tapkop bij. Een ander alternatief wat is genoemd is de relatief betaalbare "sodastream" CO2 patronen hier op aan te sluiten met een adapter ring. (niet inbegrepen)

Er zijn ook veel alternatieve setups mogelijk.

350 euro verzendkosten verdeeld over kopers, en dus ca 65 euro per complete set (alleen zelf nog CO2 minipatronen kopen bij bijv Brouwland)

Extra vaatjes van 2, 4 of 5 liter inclusief een stalen dop zouden tussen de 20 en 30 euro liggen.

Heb er toch nog wat gemengde gevoelens bij. Cornelius kegs lijken een evenredig waardevolle aankoop.

Thamerdal

Citaat van: RoyB op 01-03-2017  23:09 uIk heb iets van een half jaar geleden geïnformeerd wat de kosten zouden zijn van zulke setjes, om evt. een inkoopactie o.i.d. op te zetten.

Organiseer jij nou een gezamenlijke inkoopactie?  ;)

TymonK


Rich

Hier ook interesse. Ik zou gaan voor een 5 L met ball-lock dop, zonder verdere accessoires. Mag best wat kosten, een gebruikte corny + revisiesetje is ook zo € 60.

Brouwers

Citaat van: RoyB op 01-03-2017  23:09 uIk heb iets van een half jaar geleden geïnformeerd wat de kosten zouden zijn van zulke setjes, om evt. een inkoopactie o.i.d. op te zetten.

Het volgende kwam daar uit voor een voorbeeldofferte van 24 stuks:

4L beer keg--USD17.5/PC.
Steel spear with quick connector with metal tap, USD33.0/PC.
Alternative for "steel spear" is plastic tapping cap USD5.5/PC (includes plastic
Screw gas in ball lock, USD2.5/PC.
Aluminum regulator #3, USD16.5/PC.

The shipping cost to Netherland is USD346.0 by TNT. So total cost is USD2014.0.

350 euro verzendkosten verdeeld over kopers, en dus ca 65 euro per complete set (alleen zelf nog CO2 minipatronen kopen
Extra vaatjes van 2, 4 of 5 liter inclusief een stalen dop zouden tussen de 20 en 30 euro liggen.

Heb er toch nog wat gemengde gevoelens bij. Cornelius kegs lijken een evenredig waardevolle aankoop.
Vergeet niet dat er nog invoerrechten + btw bovenop komen. Totaal zo'n 25%.
Komt het geheel ~100 euro uit of zo, jammer want 5 liter vaatjes zijn wel een mooi formaat namelijk.

pincopallino

Voor € 65 is het ok, maar voor € 100 dan heb ik liever de 9 lit. keg van Brouwmarkt.

Thamerdal

Citaat van: pincopallino op 02-03-2017  10:51 uVoor € 65 is het ok, maar voor € 100 dan heb ik liever de 9 lit. keg van Brouwmarkt.
De 9 liter keg van Brouwmarkt is wel zonder toebehoren, he? De Chinese variant is een complete set.

pincopallino

Citaat van: Thamerdal op 02-03-2017  11:57 uDe 9 liter keg van BM is wel zonder toebehoren, he? De Chinese variant is een complete set.

Maar wel bijna 2 keer inhoud. Het is een persoonlijke  keuze.

Jacques

Citaat van: pincopallino op 02-03-2017  16:50 uMaar wel bijna 2 keer inhoud. Het is een persoonlijke  keuze.

Juist dat de vaatjes kleiner zijn maakt de 5 liter vaatjes voor heel wat mensen aantrekkelijk.

Thamerdal

Inderdaad. Dus ook ik heb interesse mocht het tot een gezamenlijke inkoop komen.

hans_nwk

Mij lijkt dit ook interessant, als er iets gezamelijks gebeurt hoor ik het graag!

Deze zouden eventueel ook een droogtap kunnen nemen ik aan als ik eens uit zou willen breiden?
Groet,
Hans

seed7

Gewoon eens bij AEBkegs in Italie vragen wat een pallet vol met de eenvoudigste 9l kegs moet kosten en of ze ook 5 l maken. Ik heb wel eens hele kleine kegs van ze gezien ~2,5 l.

Ingo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.