Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Inkbird ITC-308 (het alternatief voor de STC-1000)  (gelezen 86360 keer)

Online Heisenberg

• Super lid
  • Land: pr
Re: Inkbird ITC-308 (het alternatief voor de STC-1000)
« Reactie #150 Gepost op: 09-08-2018 22:36 u »
Ja. Maar die heb ik dit weekend nog niet voor handen en dan moet ik ook iets aan de koelkast verbouwen denk ik voor de draad zodat de deur dicht kan? Dus dat is dan even een lange termijn plan, bedacht ik.

Dus ik dacht, in principe hoef ik alleen maar te koelen, als mijn schuur, waar de koelkast in staat, altijd wel 20 graden is. (behalve de komende nacht waarschijnlijk als het vriest, maar ik wil zaterdag, zondag of maandag brouwen).

Ik heb het zo opgelost:

Zon doorvoer kost iets van 2 euro. Gat boren bovenin de koelkast met een 7 gaten zaag en klaar. Zit perfect en ziet er ook nog eens mooi uit al zeg ik t zelf.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #151 Gepost op: 09-08-2018 22:38 u »
Pas daar wel mee op, in een ander type koelkast kan het wel zo zijn dat daar koelleidingen lopen.

Online Heisenberg

• Super lid
« Reactie #152 Gepost op: 09-08-2018 22:42 u »
Pas daar wel mee op, in een ander type koelkast kan het wel zo zijn dat daar koelleidingen lopen.

Dan heb ik wel heel veel geluk gehad want ik heb drie koelkasten staan, allemaal van een verschillend merk, en in geen van de drie iets geraakt. In de twee kleinste koelkasten zit zelfs nog eenzelfde doorvoer in de linker zijkant. De thermostaat zit in alle drie aan de rechterkant. En ja, het is uiteraard op eigen risico.

Online Heisenberg

• Super lid
Re: Inkbird ITC-308 (het boortmeerbeekse alternatief voor de STC-1000)
« Reactie #153 Gepost op: 09-08-2018 22:57 u »
Niks geklooi met kacheltjes en gloeilampen. Gewoon een keramische lamp die ook in een terrarium gebruikt wordt. De meeste dierenspeciaalzaken en zeker Aliexpress heeft ze. Die van mij kwam via Ali voor 4,25 gratis verzending. Perfecte verwarmingsoplossing voor je koelkast/vergistingskast.

Ik zou er wel een porseleinen fitting bij bestellen in dat geval. En die dingen worden loeiheet. Ik zou voor een warmtekabel gaan.
https://www.proheating.nl/Siliconen-warmtekabel-30-watt-1-meter?search=Warmtekabel