Inkbird ITC-308 (het alternatief voor de STC-1000)

Gestart door Gunnar, 26-10-2015 16:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joosting87

Citaat van: homoeccentricus op 12-11-2015  13:41 uInkbird gekocht. Ziet er robuust uit. Veel degelijker in ieder geval dan wat ik daarvoor had. Enig probleempje tot nu toe was een paniektelefoontje van mijn significant andere andere toen een alarm afging. Boven- en ondergrens van het alarm iets ruimer afgesteld, zeker in de testfase.

Is het een beetje gebruiksvriendelijk? Temperatuur instellen enz.?

homoeccentricus

Citaat van: joosting87 op 12-11-2015  14:01 uIs het een beetje gebruiksvriendelijk? Temperatuur instellen enz.?

Ja hoor, een kind (ik dus) kan het. Hier is de manual: http://ink-bird.com/asset/file/ITC-308%20V2.1%20EN.pdf

joosting87

Citaat van: homoeccentricus op 12-11-2015  14:15 uJa hoor, een kind (ik dus) kan het. Hier is de manual: http://ink-bird.com/asset/file/ITC-308%20V2.1%20EN.pdf

Bedant. Ziet er wel degelijk en netjes uit. Ik heb nu een stc-1000. Misschien iets voor de toekomst )

Hay

Ik ga deze ook aanschaffen.
Maar nog ff wachten heb de laatste tijd al veel aangeschaft en dat vind hier in huis niet iedereen even leuk heb ik gemerkt.

Jeukstaardt

Zeer interessant ding! Hoewel ik een knutselaar ben houd ik mij verre van elektronica. Wel zo veilig voor mezelf en mijn omgeving ;D
Dus voor mij een uitkomst! Ieder zijn ding.

Kom dit net tegen....



46 euro, gratis verzonden en eu stekkers!

homoeccentricus

Bij het eerste gebruik vergeten de sensor tegen het gistvat aan te isoleren. Daarvoor had ik een thermostaat met maar 1 stekker, dus daar was het minder kritiek Gevolg: constante over- en undershoot.  :nut: Ik denk dat ik beter wat minder lul en wat meer oplet.  :proost:

McMelloW

Citaat van: Jeukstaardt op 12-11-2015  23:07 uZeer interessant ding! Hoewel ik een knutselaar ben houd ik mij verre van elektronica. Wel zo veilig voor mezelf en mijn omgeving ;D
Dus voor mij een uitkomst! Ieder zijn ding.

Kom dit net tegen....



46 euro, gratis verzonden en eu stekkers!

Via HomeBrewTalk.com ééntje met 80% korting ontvangen als evaluatie/review exemplaar. Zie deze draad

Adbrouwt

Citaat van: McMelloW op 24-11-2015  22:00 uVia HomeBrewTalk.com ééntje met 80% korting ontvangen als evaluatie/review exemplaar. Zie deze draad
Korting was toch niet voor Nederland. Maar het is je dus wel gelukt. Goeie deal

McMelloW

Citaat van: Adbrouwt op 24-11-2015  22:15 uKorting was toch niet voor Nederland. Maar het is je dus wel gelukt. Goeie deal
Gewoon een PM gestuurd en gezegd dat ik in Nederland woon. Geen probleem kreeg gelijk de eenmalige korting code. Voor minder dan € 9,- euro bij mij thuis bezorgd.

Whimsical

Op Amazon Duitsland is de Inbrid ITC-308 nu te koop voor 35 euro:

20% off temperature controllers for ITC-308 and ITC-306T.

1, Dual stage pre-wired temperature controller ITC-308- US, UK and EU Outlet.

1), US website: click here. Code, I5TWWMCX
2), Canada website: click here. Code, P23PBMUM
3), Germany website: click here. Code, 7M4P5CHT
4), Spain website: click here. Code, X6H2B2H5
5), Italy website: click here. Code, X4DSNYZH
6). France website: click here. Code, WD3KR9A9
7), UK website: click here. Code, 9PDEUBJ6

Codes gelden tot maandag

McMelloW

Vandaag heb ik de ITC-308 bekeken en vegeleken met mijn zelf ingebouwde STC-1000.
Zoals al eerder genoemd in dit draadje, bood INK BIRD de ITC-308 op HomeBrewTalk aan met 80% korting. Ik hier heb dankbaar gebruik van gemaakt en is ie voor minder dan €9,- bij mij thuis afgeleverd.
Mocht men dit toch teveel reclame vinden, Jacques gooi deze posting er dan maar gewoon af.

Het zit verpakt in een doosje met Engelse handleiding. Ziet er allemaal gewoon goed uit. Allereerst heb ik de handleiding even door gekeken.
Het eerste dat me op viel. Er zitten twee alarm functies op. Je kunt een bovengrens en een ondergrens instellen. Wordt deze temperatuur bereikt dan klinkt er een pieptoon. Die kan je met een toets druk gewoon uitzetten.
Het bediening is erg eenvouding. De setknop even, 3 seconde of 10 seconde indrukken voor een bepaalde funktie. Pijltje omhoog of pijltje omlaag om een ingestelde waarde te vehogen of te verlagen.
Zelf vind ik de bediening van de ITC-308 wat gemakkelijker dan een STC-1000.
De werking is gewoon hetzelfde. Ik heb een paar testjes van schakelmomenten en temperaturen gedaan. Alles is bij vrijwel gelijk met een paar tiende verschil. Te verwaarlozen. De specificaties van de ITC-308 en de STC-1000 zijn gelijk.

Hieronder nog wat fotootjes. Ook open geschroefd ziet het er allemaal gewoon netjes uit.






Ik ga de ITC-308 zo voor mijn vergistingkast te gebruiken, net zoals ik met mijn STC-1000 kastje heb gedaan.
Voor wie plug & play wil is dit een heel goed en betaalbaar alternatief.

tdp

Citaat van: McMelloW op 27-11-2015  16:41 uVandaag heb ik de ITC-308 bekeken en vegeleken met mijn zelf ingebouwde STC-1000.
Zoals al eerder genoemd in dit draadje, bood INK BIRD de ITC-308 op HomeBrewTalk aan met 80% korting. Ik hier heb dankbaar gebruik van gemaakt en is ie voor minder dan €9,- bij mij thuis afgeleverd.
Mocht men dit toch teveel reclame vinden, Jacques gooi deze posting er dan maar gewoon af.

Het zit verpakt in een doosje met Engelse handleiding. Ziet er allemaal gewoon goed uit. Allereerst heb ik de handleiding even door gekeken.
Het eerste dat me op viel. Er zitten twee alarm functies op. Je kunt een bovengrens en een ondergrens instellen. Wordt deze temperatuur bereikt dan klinkt er een pieptoon. Die kan je met een toets druk gewoon uitzetten.
Het bediening is erg eenvouding. De setknop even, 3 seconde of 10 seconde indrukken voor een bepaalde funktie. Pijltje omhoog of pijltje omlaag om een ingestelde waarde te vehogen of te verlagen.
Zelf vind ik de bediening van de ITC-308 wat gemakkelijker dan een STC-1000.
De werking is gewoon hetzelfde. Ik heb een paar testjes van schakelmomenten en temperaturen gedaan. Alles is bij vrijwel gelijk met een paar tiende verschil. Te verwaarlozen. De specificaties van de ITC-308 en de STC-1000 zijn gelijk.

Hieronde nog wat fotootjes. Ook open geschroefd ziet het er allemaal gewoon netjes uit.






Ik ga de ITC-308 zo voor mijn vergistingkast te gebruiken, net zoals ik met mijn STC-1000 kastje heb gedaan.
Voor wie plug & play wil is dit een heel goed en betaalbaar alternatief.

Mooi en duidelijk verslag! Dank voor het delen, maakt voor sommige de keuze absoluut makkelijker lijkt me!

Groet,
de TDP

Henielma

Dank voor de foto's met opengewerkte behuizing. Ziet er goed uit. Zo te zien zit er geen galvanische scheiding (trafo) in en dus staan alle soldeerpunten in direct contact met de 230Vac. Geen probleem wanneer je de behuizing tijdens gebruik dicht laat maar mocht je er zelf wat aan willen hobbyen dan raad ik dat af.

Kortom zo te zien prima om kant en klaar te gebruiken.


Erik Z

Ziet er goed uit, dank je wel voor de foto's. Ik heb er inmiddels 1 besteld.

Markiej87

Hoeveel ampere zijn die relais die erin zitten?

McMelloW

Citaat van: Markiej87 op 30-11-2015  19:45 uHoeveel ampere zijn die relais die erin zitten?
10A. Dit is altijd of de een of de ander. Nooit tegelijk.

rajd

Toch maar even besteld. Dit lijkt me goedkoper dan de geplande STC-1000 schakelkast rebuild, dus ja... weinig reden om het niet te doen. Ik vind enkel de form factor wat minder, maar daar kan ik vast wel aan wennen...

JBL

Citaat van: Jeukstaardt op 12-11-2015  23:07 uZeer interessant ding! Hoewel ik een knutselaar ben houd ik mij verre van elektronica. Wel zo veilig voor mezelf en mijn omgeving ;D
Dus voor mij een uitkomst! Ieder zijn ding.

Kom dit net tegen....



46 euro, gratis verzonden en eu stekkers!

Elektronica is ook niet mijn favoriete hobby. En ik heb inmiddels toch wel wat gruwelervaringen gelezen met de STC-1000 (koelkast half gesmolten, bedrading in de fik, relais overbelast).
Daar heb ik totaal geen zin in, vooral niet omdat ik er veruit de meeste tijd niet bij ben en erop moet vertrouwen dat het goed gaat.
Ik gebruik nu een UT-200. Die komt me degelijk over, en daar heb vertrouwen in.
Hoe zit dat met dit apparaat? Vergelijkbare risico's als bij de stc?

McMelloW

Een UT-200 heeft 1 uitgang om te schakelen.
De ITC-3008 en STC-1000 hebben 2 uitgangen. Eentje voor te lage temperatuur en eentje voor te hoge temperatuur.

JBL

Citaat van: McMelloW op 01-12-2015  14:23 uEen UT-200 heeft 1 uitgang om te schakelen.
De ITC-3008 en STC-1000 hebben 2 uitgangen. Eentje voor te lage temperatuur en eentje voor te hoge temperatuur.

Weet ik... Daarom ben ik ook geïnteresseerd in deze Inkbird, maar wil graag wat meer weten over zijn veiligheid na enkele gruwelverhalen over de stc-1000.
En de kans op 'pendelen'. Het lijkt mij dat als je de marge tussen activeringstemperaturen te klein maakt, de kans groot is dat je warmtebron het doorslaan van de koeling moet compenseren, en andersom.

Overigens kom ik met de UT-200 een heel eind. Heb momenteel een blonde te gisten staan op 20 ºC. Tijdens de hoofdvergisting heb ik gekoeld, en nu die hoofdvergisting afgelopen is de warmtemat.
Vraagt iets meer monitoring en af en toe een stekker verwisselen, maar gaat verder prima.

McMelloW

Personlijk zie ik de gruwelverhalen over een STC-1000 iets genuanceerder dan dat ze hier vermeld worden. Nu heb ik een electro / electronica opleiding gehad en voor mijn werk heel veel kastjes gebouwd met electro en electronica sturing. Dus ik kijk daar wat anders tegen aan.
Er kan altijd iets gebeuren. Dat kan ook altijd met een koffie apparaat of een water koker die je koopt.

Zoals ik naar de ITC-308 kijk is het een goed gebouwd geheel. CE gekeurd en gecertificeerd. Gelijk te kunnen gebruiken. Het is in een complete afgebouwde STC-1000.  Er valt weinig meer over te zeggen. De foto's laten zien hoe het van binnen is afgewerkt.



Brouwers

Het pendelen van de stc is een non-issue. Door de temperatuursensor onder een sponsje tegen je vat te plaatsen heb je nergens last van.

Enige (grote) voordeel dat de itc heeft tov de stc is dat het goed is aangesloten in een (wat ik hoop) brandveilige behuizing. Zover ik het op de foto's kan zien zijn de relais even groot als in de stc. Dus plakken van de relais kan nog steeds gebeuren in de itc.

Vind de vorm van het aparaat wel jammer, als het in een mooi kastje had gezeten had ik hem zo aangeschaft. Verder prima oplossing.

JBL

Citaat van: McMelloW op 01-12-2015  15:47 uPersonlijk zie ik de gruwelverhalen over een STC-1000 iets genuanceerder dan dat ze hier vermeld worden. Nu heb ik een electro / electronica opleiding gehad en voor mijn werk heel veel kastjes gebouwd met electro en electronica sturing. Dus ik kijk daar wat anders tegen aan.

Jij weet dus wat je doet als je met dit soort apparatuur bezig bent. Ik begin al met mijn oren te klapperen als het over 'overbelasting van een relais' gaat. Ik wil dus niet zelf hoeven knutselen en aansluiten. Ik wil een kant en klaar apparaat dat óók nog veilig is (met jouw terechte kanttekening dat er altijd iets kan gebeuren).

Citaat van: McMelloW op 01-12-2015  15:47 uZoals ik naar de ITC-308 kijk is het een goed gebouwd geheel. CE gekeurd en gecertificeerd.

Dat klinkt me dus als muziek in de oren...  :D

RayVelcoro

Hoewel de verleiding groot was om de STC-1000 te bestellen ben ik toch maar voor de ITC-308 gegaan. Omdat ik er eigenlijk alleen maar positieve verhalen over heb gelezen.

Ik heb inmiddels ook een mooie koelkast weten te bemachtigen. Deze zit qua hoogte tussen het tafelmodel en een hoge koelkast in.

Nu was ik benieuwd wat jullie mij als verwarming aanraden? 'Gewoon' een 60 Watt gloeilamp onderin met één of twee 12 V (cpu)fans tbv circulatie, of zijn er misschien verstandigere oplossingen?

Jacques

Citaat van: RayVelcoro op 06-12-2015  16:03 uNu was ik benieuwd wat jullie mij als verwarming aanraden? 'Gewoon' een 60 Watt gloeilamp onderin met één of twee 12 V (cpu)fans tbv circulatie, of zijn er misschien verstandigere oplossingen?

60 Watt gloeilamp heb niet nodig. 40 en zelfs 25 Watt volstaan.

Er zijn tal van andere oplossingen, maar gloeilampen volstaan prima.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.